Motor 1.4 TSI s vypínáním válců: Kam až dojde?
I malá a dostupná rodinná auta musí šetřit benzin, ať co stojí, co to stojí. Koncern Volkswagen proto rozšiřuje rodinu vozů, které umí za jízdy odpojovat válce.
Slouží k tomu stále stejný motor 1.4 TSI nové generace EA211 s rozvodovým řemenem a chlazenými výfukovými svody, který známe z nové octavie a golfu. Nově se však objevuje v modelech, které dosud používaly starší techniku.
Po ekopolitickém Volkswagenu BlueMotion GT přijde na řadu Seat Ibiza, do kterého se motor s vypínáním válců začne montovat v listopadu. K nám se ale tato verze nejspíš nepodívá. Stejně jako zelené polo bude určená pro západní země, ve kterých se platí daně podle emisí CO2. Totožná situace by nastala, kdyby se motor objevil ve fabii či rapidu. Má nás to mrzet? Kvůli rozvodovému řemenu jistě. Úspora paliva je však v reálném provozu zanedbatelná, jak potvrzují podrobné technické údaje Volkswagenu Golf, který dnes nabízí stejný agregát s vypínáním válců i bez něj.
Přestože pomalé šourání měřicí metodikou výhodu dvouválcového chodu uměle zveličuje, vykáže motor půllitrový náskok jen v městském cyklu, zatímco v mimoměstském klesá rozdíl na tři deci.