Range Rover 3.0 TDV6: Chudší příbuzný?
Dvoutunové, pět metrů dlouhé a dva metry široké SUV by přece měl pohánět osmiválec. Šestiválcový Range Rover však s premisou nesouhlasí.
(více v čísle 43/13)Samotný dovozce jako by preferoval osmiválec, vždyť ten je dražší jen o nějakých dvě stě tisíc, a to se v relacích nad 2,5 milionu ztratí celkem lehce. Šestiválec si však můžete koupit také v základní specifi kaci HSE, která přijde na 2 355 749 Kč. Proti nejbližšímu konkurentovi – Mercedesu GL 350 BlueTEC, stále drahota. GL se prodává od 1,8 milionu. Pozice Range Roveru však byla výlučná vždy a soudě podle prodejů zákazníci cenovou politiku akceptují.
Britské SUV zůstává dostatečně noblesní i se základní pohonnou jednotkou. Dynamický defi cit je proti osmiválci zanedbatelný, celohliníkovému SUV s rezervou stačí i 190 kW. O stejně výkonném šestiválcovém GL toto rozhodně tvrdit nemůžeme.
Spotřebu jsme chválili už u dříve testovaného osmiválcového provedení. Tehdy jsme se vešli pod deset litrů, šestiválcový třílitr šel v tomto směru ještě níž – za městem jsme se pohybovali kolem udávané kombinace 7,5 litru, celkově pak lehce nad osmi litry. Jinak prakticky ve všem marnotratný Range Rover je šetrný, jako kdyby na tom reálným uživatelům záleželo.
Vybaveni slabším z naftových motorů budete muset oželet aktivní stabilizátory. Někdo by mohl v daleko houpavějším jízdním projevu a větších náklonech v zatáčkách vidět negativum, jiný však přesně takovou charakteristiku od Range Roveru vyžaduje. My jsme však očekávali o něco lepší tlumení ostrých nerovností. Předchůdce byl podle nás v utajení nedostatků silnice důkladnější.
Jedna věc nás však nepřestane zarážet. Jak je možné, že u auta skoro za tři miliony (testovaná specifikace Autobiography stojí 2 976 963 Kč!) grafika centrálního dotykového displeje připomíná první pokusy o barevné mobilní telefony? Laciněji působí i čistě digitální přístroje a bohužel také některé ovladače. V těchto cenových výšinách těžko akceptovatelné detaily.