Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

31. 10. 2013
Martin Machala

Range Rover 3.0 TDV6: Chudší příbuzný?

Range Rover 3.0 TDV6 Autobiography

Fotogalerie

10 fotografií

Dvoutunové, pět metrů dlouhé a dva metry široké SUV by přece měl pohánět osmiválec. Šestiválcový Range Rover však s premisou nesouhlasí.

(více v čísle 43/13)

Samotný dovozce jako by preferoval osmiválec, vždyť ten je dražší jen o nějakých dvě stě tisíc, a to se v relacích nad 2,5 milionu ztratí celkem lehce. Šestiválec si však můžete koupit také v základní specifi kaci HSE, která přijde na 2 355 749 Kč. Proti nejbližšímu konkurentovi – Mercedesu GL 350 BlueTEC, stále drahota. GL se prodává od 1,8 milionu. Pozice Range Roveru však byla výlučná vždy a soudě podle prodejů zákazníci cenovou politiku akceptují.

 

Range Rover 3.0 TDV6 Autobiography
Range Rover 3.0 TDV6 Autobiography
Autor: David Rajdl

Britské SUV zůstává dostatečně noblesní i se základní pohonnou jednotkou. Dynamický defi cit je proti osmiválci zanedbatelný, celohliníkovému SUV s rezervou stačí i 190 kW. O stejně výkonném šestiválcovém GL toto rozhodně tvrdit nemůžeme.

Šestiválec sice na osmiválcovou naftu ztrácí plných 60 kW, rozdíl v dynamice však tak výrazný není.
Šestiválec sice na osmiválcovou naftu ztrácí plných 60 kW, rozdíl v dynamice však tak výrazný není.
Autor: David Rajdl

Spotřebu jsme chválili už u dříve testovaného osmiválcového provedení. Tehdy jsme se vešli pod deset litrů, šestiválcový třílitr šel v tomto směru ještě níž – za městem jsme se pohybovali kolem udávané kombinace 7,5 litru, celkově pak lehce nad osmi litry. Jinak prakticky ve všem marnotratný Range Rover je šetrný, jako kdyby na tom reálným uživatelům záleželo.

Osmistupňový automat řadí naprosto hladce.
Osmistupňový automat řadí naprosto hladce.
Autor: David Rajdl

Vybaveni slabším z naftových motorů budete muset oželet aktivní stabilizátory. Někdo by mohl v daleko houpavějším jízdním projevu a větších náklonech v zatáčkách vidět negativum, jiný však přesně takovou charakteristiku od Range Roveru vyžaduje. My jsme však očekávali o něco lepší tlumení ostrých nerovností. Předchůdce byl podle nás v utajení nedostatků silnice důkladnější.

Range Rover 3.0 TDV6 Autobiography
Range Rover 3.0 TDV6 Autobiography
Autor: David Rajdl

Jedna věc nás však nepřestane zarážet. Jak je možné, že u auta skoro za tři miliony (testovaná specifikace Autobiography stojí 2 976 963 Kč!) grafika centrálního dotykového displeje připomíná první pokusy o barevné mobilní telefony? Laciněji působí i čistě digitální přístroje a bohužel také některé ovladače. V těchto cenových výšinách těžko akceptovatelné detaily.

Dojem z kůží obšité přístrojovky sráží středový displej s pixely viditelnými i na fotce a lacinější grafi ka přístrojů
Dojem z kůží obšité přístrojovky sráží středový displej s pixely viditelnými i na fotce a lacinější grafi ka přístrojů
Autor: David Rajdl

 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
43 / 2013Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!

Předplatné

Objednejte si roční předplatné Světa motorů včetně speciálů a získáte ZAHARDNÍ GRIL AVENBERG!

Výhody předplatného:

  • Roční předplatné jen za cenu 1170 Kč
  • Ušetříte 186 Kč
  • Přístup do elektronického archivu časopisu
  • Časopis přímo do vaší schránky
Objednat
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851