Citroën C3 1.4 HDI: Tři sta stačí
Co si takhle koupit místo většího auta za stejnou cenu raději menší, které bude rozmazlovat bohatší výbavou? A klidně i spořit se vznětovým motorem. Citroën C3 může být dobrým tipem.
(více v čísle 44/13)Jezdí za pět litrů nafty a bez stokoruny stojí tři sta tisíc. Pravda, výkonu 50 kW není na rozdávání, ale pro funkci každodenního služebníka na cestu do práce to bohatě stačí. Citroën C3 1.4 HDi ve speciální sérii Selection dostal proti výchozí verzi Tendance parkovací senzory, přední mlhovky a chromované dekory. Kromě toho jsou další doplňky za zvýhodněnou cenu. Třeba zadní elektrická okna nebo sklopná zrcátka za 5500 Kč. Od jara je zcela nová maska a pár detailů (psali jsme v čísle 22/13).
Jen jedna věc nám na testovaném kousku chyběla – panoramatické čelní okno za příplatek 10 000 korun, které v našich očích odlišuje citroën od zbytku masové produkce. Stejně jako to dělá vajíčkovitá karoserie vypadající větší, než ve skutečnosti je. Úspěšně tak maskuje skutečné proporce Citroënu C3, který pořád spadá do kategorie malých aut. I v interiéru zaujmou promyšlené detaily, třeba voňavka s regulovatelnou intenzitou při pootočení. Že mají být hlavní cílovou skupinou ženy, je tak zřejmé. Většina z nich ani při zkoumání roztomilé bubliny nikdy nevzdechne nad jízdními rezervami C3.
Na druhém konci totiž existují malá auta, která mají přesnější řízení i řazení (Ford Fiesta, Mazda 2 či VW Polo) a méně se v zatáčkách naklánějí, ale o jejich šarmu lze diskutovat. S malým dieselem se navíc tyto rezervy stírají a jen málokdo s ním bude jezdit ostřeji. Ono to ostatně ani moc nejde. Ale zase to vyváží spotřeba pět litrů na sto kilometrů. Udávaný průměr 3,8 l bereme jen jako náhodné číslo…
Suma sumárum tady máme za cenu 300 000 korun auto, které naplní veškeré požadavky. Jenže bude to stačit? Vždyť za 329 900 Kč už je v akci větší Citroën C4, dokonce s motorem 1.6 HDi/68 kW. A přitom má C3 nesporné kvality. Mrštný střízlík zaparkuje mnohem lépe než větší bráška, odveze čtyři dospělé, a když s ním budete spěchat, na spotřebě to ani příliš nepoznáte. V malém dieseláčku vidíme i potenciál zajímavé ojetiny. Přesto si myslíme, že benzin se do něj hodí víc, a proto si ho vybere i většina zákazníků.