Mercedes-Benz SL 63 AMG: Jasno s bouřkou
Nad hlavou slunce a nebe bez mraků, přesto nám za zády hřmí. Jízda v Mercedesu SL 63 AMG je jako úprk před hromy a blesky.
(více v čísle 44/13)Čím víc se snažíme té bouři ujet, tím intenzivněji nám šlape na paty. Původně závodní tým, postupem času dvorní ladič a dnes dceřiná značka Mercedesu, společnost AMG, řadí zvuk svých motorů mezi hlavní priority. A tak se můžeme za volantem otevřeného SL 63 AMG oddávat nejen vichřici způsobené zrychlením na stovku za 4,3 s, ale i chorálu, který patří k nejkrásnějším na automobilové scéně.
Vzhledem k vrcholné pozici verzí AMG a cenovce bezmála 4,1 milionu korun vás nebudeme nudit detailním popisem faktu, že interiér je prostě skvostný. To samé se ale zdráháme tvrdit o exteriéru, který nám připadá u aktuální generace trochu těžkopádný. Přestože vzhled našeho vozu je vyladěný matnou metalízou, karbonovými doplňky a černými koly, nevydržíme se na něj dívat moc dlouho. Dlaně svrbí a sápou se po tlustém volantu a… řadicí páce, chtělo se nám vykřiknout. Ale k AMG už dnes patří výhradně sedmistupňový automat s originálně pojatým krátkým voličem. Je to škoda, nebo není? Faktem je, že takhle rychle by tam jednotlivé kvalty nesázel ani střihoruký Edward.
Při plné akceleraci se příď přizvedne, záď se ještě na trojku smýká ze strany na stranu a zadní gumové válce šíře 285 mm se potí při maturitě z přilnavosti. Žádná rovinka najednou není dost dlouhá. Síla, jakou vás tlačí AMG do sedaček, je zdrcující, ale to není nic proti razanci karbon-keramických brzd – vnitřní orgány vystupují za jízdy. Už chápeme, proč se připlácí dvě stě tisíc. V zatáčkách se SL vodí, jako by bylo poloviční, posaz ve druhé polovině auta až za předlouhou kapotou dává řízení správné grády.
Driftovat vozem dlouhým 4,6 metru, těžkým 1,8 tuny, navíc v ceně rodinného domku, chce kuráž. Kdo ji najde, bude uchvácen lehkostí, s jakou se mercedes odlepí. Kdo ji nenajde, zešediví s prvními kapkami deště a bude velebit všechny asistenční systémy, které tuhle bestii krotí. S nimi je SL 63 AMG naprosto nenáročné na obsluhu. Když necháte veškerá dostupná nastavení v základním režimu, dopřeje vám roadster klidnou a pohodlnou jízdu. Motor si jen tak bublá lehce nad volnoběhem, místo 20 litrů najednou žere polovinu a připadáte si jako v mercedesovské limuzíně. Rázem je po bouřce a člověk se může rozhlédnout po krajině, když už mu SL dopřálo elektricky skládací hardtop, díky kterému umí být zároveň dokonale izolovaným kupé.