VL Automotive Destino: Vzkříšení bez elektřiny
Bob Lutz to myslí vážně. Bývalý produktový šéf General Motors chce vzkřísit projekt rychlého sportovního hybridu Fisker Karma. Automobilka Fisker na jaře zkrachovala kvůli jednostranné orientaci na elektropohon a přehnanému odhadu poptávky.
(více v čísle 45/13)Bob Lutz to myslí vážně. Bývalý produktový šéf General Motors chce vzkřísit projekt rychlého sportovního hybridu Fisker Karma. Automobilka Fisker na jaře zkrachovala kvůli jednostranné orientaci na elektropohon a přehnanému odhadu poptávky.
Špičkový design navíc místo vlastního nápadu skrýval drahou techniku nakupovanou od jiných výrobců. Bob Lutz a jeho čínští partneři spoléhají na mnohem levnější mechanikou z Chevroletu Corvette. Karma se sice přejmenuje na Destino, ale hlavně přestane vydávat zvuk rychle jedoucí ledničky. Místo drahých akumulátorů povede středovým tunelem karoserie kardan, dva velké elektromotory u zadní nápravy nahradí převodovka a pod dlouhou kapotou se zabydlí poctivé osmiválce OHV – atmosférický s 310 kW, kompresorem přeplňovaný s 470 kW.