Land Rover Discovery: Černá je hezká
Land Rover Discovery nemusí být jen poctivý pracant, ale stylem i komfortem může nahánět i luxusní Range Rover.
(více v čísle 45/13)Čtvrtá generace Land Roveru Discovery prošla přednedávnem lehkou modernizací, která zasáhla nejenom design vozu, ale také použitou techniku. Základní charakteristika vozu s majestátními proporcemi karoserie, střechou zvýšenou od prostředních sloupků, dvoudílnými zadními dveřmi nebo okny ve sloupku C zasahujícími až do střechy zůstala zachována. Lehce byla upravena jen přední část, ale v našem případě se o stylistické zvýraznění postaral paket Black s černě lakovanými prvky. V této barvě je maska chladiče, boční ventilační otvory, kliky dveří, kryty zrcátek, nápisy a loga nebo 19palcová litá kola. Navíc získáte střešní nosiče. To vše za 42 229 Kč. Není to sice málo, ale discovery s tímto paketem působí velmi dobře.
Nejlepší na tom je, že také příjemně jezdí. Nejvyšší provedení HSE má již v základní výbavě elektronické vzduchové odpružení, které eliminuje jakoukoliv nerovnost. Uvnitř jsme jenom zaslechli tlumené ducnutí a užívali si pohodlí ve velkých kožených sedadlech při poslechu kvalitní audiosoustavy. Tradičně tvarovaný interiér se navíc může pochlubit výborným zpracováním a jen prvotřídními materiály. Navíc je tak obrovský, že vzadu může být vybaven třetí řadou sedadel. A když je schováte do podlahy, odveze půlku bytu.
S modernizací se do discovery dostala nová osmistupňová automatická převodovka ZF, která se ovládá otočným vysouvacím voličem – známe ho třeba z vozů Jaguar. Sametovou změnu převodů ani nepostřehnete a automat se snaží udržet co nejnižší otáčky. Vůbec to nevadí, protože dobře odhlučněný vznětový šestiválec s výkonem 155 kW má odspodu síly na rozdávání. A při rychlosti 130 km/h, kdy motor točí jen 1900 otáček, jsme si připadali jako v peřině. Hrozná není ani spotřeba paliva, během testu jsme jezdili za 9,4 l/100 km.
Discovery se po silnici pohybuje jako po koberci, zahrnuje vás pohodlím a částečně i luxusem, ale naštěstí neztratilo nic ze schopností jezdit terénem. Vzduchový podvozek umí nejen odfi ltrovat nerovnosti silnic, ale stejné dovednosti ukáže na polní cestě, louce i v drsnějších podmínkách. Stačí přifouknout měchy, které zvednou světlou výšku až na 310 mm, nastavit povrch na terénním systému Terrain Response a vyrazit. To vše dostanete za celkem přijatelné peníze, protože provedení HSE má i kožené čalounění a prakticky vše, nač si vzpomenete.