Land Rover Discovery: Černá je hezká | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

15. 11. 2013

Land Rover Discovery: Černá je hezká

Land Rover Discovery TDV6 HSE

Fotogalerie

8 fotografií

Land Rover Discovery nemusí být jen poctivý pracant, ale stylem i komfortem může nahánět i luxusní Range Rover.

(více v čísle 45/13)

Čtvrtá generace Land Roveru Discovery prošla přednedávnem lehkou modernizací, která zasáhla nejenom design vozu, ale také použitou techniku. Základní charakteristika vozu s majestátními proporcemi karoserie, střechou zvýšenou od prostředních sloupků, dvoudílnými zadními dveřmi nebo okny ve sloupku C zasahujícími až do střechy zůstala zachována. Lehce byla upravena jen přední část, ale v našem případě se o stylistické zvýraznění postaral paket Black s černě lakovanými prvky. V této barvě je maska chladiče, boční ventilační otvory, kliky dveří, kryty zrcátek, nápisy a loga nebo 19palcová litá kola. Navíc získáte střešní nosiče. To vše za 42 229 Kč. Není to sice málo, ale discovery s tímto paketem působí velmi dobře.

Lakované boční ventilační otvory...
Autor: David Rajdl

Nejlepší na tom je, že také příjemně jezdí. Nejvyšší provedení HSE má již v základní výbavě elektronické vzduchové odpružení, které eliminuje jakoukoliv nerovnost. Uvnitř jsme jenom zaslechli tlumené ducnutí a užívali si pohodlí ve velkých kožených sedadlech při poslechu kvalitní audiosoustavy. Tradičně tvarovaný interiér se navíc může pochlubit výborným zpracováním a jen prvotřídními materiály. Navíc je tak obrovský, že vzadu může být vybaven třetí řadou sedadel. A když je schováte do podlahy, odveze půlku bytu.

Tradiční tvary vládnou také interiéru – žádná divočina
Autor: David Rajdl

S modernizací se do discovery dostala nová osmistupňová automatická převodovka ZF, která se ovládá otočným vysouvacím voličem – známe ho třeba z vozů Jaguar. Sametovou změnu převodů ani nepostřehnete a automat se snaží udržet co nejnižší otáčky. Vůbec to nevadí, protože dobře odhlučněný vznětový šestiválec s výkonem 155 kW má odspodu síly na rozdávání. A při rychlosti 130 km/h, kdy motor točí jen 1900 otáček, jsme si připadali jako v peřině. Hrozná není ani spotřeba paliva, během testu jsme jezdili za 9,4 l/100 km.

Vznětový šestiválcový třílitr má 155 kW a s dvě a půl tuny vážícím autem si poradí
Autor: David Rajdl

Discovery se po silnici pohybuje jako po koberci, zahrnuje vás pohodlím a částečně i luxusem, ale naštěstí neztratilo nic ze schopností jezdit terénem. Vzduchový podvozek umí nejen odfi ltrovat nerovnosti silnic, ale stejné dovednosti ukáže na polní cestě, louce i v drsnějších podmínkách. Stačí přifouknout měchy, které zvednou světlou výšku až na 310 mm, nastavit povrch na terénním systému Terrain Response a vyrazit. To vše dostanete za celkem přijatelné peníze, protože provedení HSE má i kožené čalounění a prakticky vše, nač si vzpomenete.

Stavba Land Roveru Discovery je lehce rozpoznatelná a nepřehlédnutelná – typické jsou zadní boční okna zasahující až do střechy a zalomené okno na víku kufru
Autor: David Rajdl

 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
45 / 2013 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851