Lexus: Přiostřujeme
Autosalon v Tokiu se stal dějištěm premiéry sériové verze nového kupé od Lexusu.
(více v čísle 46/13)Vychází z mechaniky sedanu IS, je však o 4 cm nižší a také má o 7 cm kratší rozvor. Za ještě rozzlobenější maskou než v ostatních modelech jsou uložené známé agregáty. V provedení 350 podává šestiválec 3,5 litru maxima 228 kW a 277 N.m, kupé vystřelí na stovku za 5,5 sekundy. Úspornější hybrid 300h pohání o litr menší čtyřválec s elektromotorem a souhrnným výkonem 161 kW.
Design kupé odpovídá celkovému směřování značky, uvnitř však zaujmou kontrastní barvy materiálů a zejména neobvyklé osvětlení kabiny zespodu. Noblesní atmosféru dotváří originální výdřeva šimamoku - vrstvená dýha, jejíž ruční zpracování trvá třicet osm dní.