Modernizovaná Dacia Duster: Už může volit | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

27. 11. 2013

Modernizovaná Dacia Duster: Už může volit

Modernizovaná Dacia Duster

Fotogalerie

5 fotografií

Kompaktní SUV Duster, nejprodávanější dacia u nás, se dočkal po čtyřech letech první modernizace. Po několika stovkách kilometrů za jeho volantem už víme, že zlepšení je výrazné.

(více v čísle 46/13)

Zatímco první generace dusteru byla jakýmsi pubescentem, pocházejícím navíc ze sociálně slabšího prostředí, druhá po všech směrech dospěla. Vzhled je robustnější, výbava bohatší, svezení příjemnější. Prostě místo puberťáka je tu mladík, který už může k volbám.

Modernizovaná Dacia Duster
Modernizovaná Dacia Duster
Autor: Dacia

Příď dusteru dostala nová, na tři části rozčleněná světla, a navíc osmidílnou chromovanou mřížku chladiče. Nasávací otvor v nárazníku kryje voštinová mřížka. Záď vozu zdobí také nové svítilny. V mohutných podbězích se trochu ztrácejí 16palcová kola. Větší však nejde ani přiobjednat. Výrazně ztloustly střešní ližiny. Víc se toho událo uvnitř vozu. Výrobce jako by vyslyšel všechna vyřčená i nevyřčená přání dosavadních majitelů dusterů. Dominantní je zcela nová přístrojová deska včetně středové konzoly. Vše je přehledné, použité plasty jsou sice tvrdé, ale za jízdy na silnici ani v terénu nic nevrzalo ani nesténalo. Ovladače oken jsou konečně na dveřích a skupina u řidiče je navíc pulzní. Nemusíte je tedy držet příliš dlouho. Stačí letmý dotyk a okna jedou dolů. Přepracování se dočkala sedadla, která však stále neudrží pevně tělo v zatáčkách.

Ne vše je tedy bez chyby. Delším řidičům bude výstupek s panely ovladačů oken nepříjemně „masírovat“ koleno. Vyslovenou zradou je umístění ovládání venkovních zrcátek (poměrně malých) pod ruční brzdu. Je-li zatažena, nemáte prakticky šanci je použít. A stejně tak je nesmyslně a nebezpečně nízko umístěn sedmipalcový displej jinak spolehlivé navigace. Nově ve voze najdete i takové příjemné maličkosti, jako je ukazatel vnější teploty, trojblik, tempomat s omezovačem rychlosti a zadní parkovací asistent.

Z technologických důvodů umístili konstruktéři panel navigace proklatě nízko. Zatímco u koltů je to přednost, tady jde o zdraví.
Z technologických důvodů umístili konstruktéři panel navigace proklatě nízko. Zatímco u koltů je to přednost, tady jde o zdraví.
Autor: Dacia

Zvětšila se světlá výška vozu – na 21 cm. Pod kapotou jsou na výběr dva diesely 1.5 dCi o výkonu 66 a 80 kW, dále starý známý benzinový atmosférický motor 1.6/77 kW a nově moderní čtyřválec 1.2 TCe/92 kW. Kromě atmosférického agregátu jsou další tři montovány s novou šestistupňovou převodovkou.

Pro jízdu dvoukolkou jsme si pochopitelně zvolili nový benzinový motor. A byli spokojeni. Skvěle táhne, řazení je přesné a příjemné. Při dálničních 130 km/h jednotka točí jen 2750 ot./min. Jako všechna malá turba je i tento agregát Renaultu velmi citlivý na způsob jízdy. Hýčkáte-li ho, pojede za šest, na dálnici na rychlostním limitu však musíte počítat s deseti litry. V průměru jsme po trase tvořené po třetinách dálnicí, státními cestami a okreskami dosáhli spotřeby 8,1 l, což není k pláči, ani k jásání (výrobce udává kombinovanou spotřebu 6,2 l).

Nejpříjemnějším překvapením pro nás bylo mnohem lepší odhlučnění vozu. Zatímco v minulém modelu jste už při devadesátce neslyšeli ani rádio puštěné na maximum, tentokrát ve stotřicítce konverzujete bez zvyšování hlasu. Velký pokrok. To se ostatně dá říci o celé modernizaci. Za skvělou cenu (s motorem 1.6 stojí základ neuvěřitelných 249 900 Kč, novinka 1.2 TCe začíná na hodnotě 314 900 Kč) dostanete auto, za které se rozhodně nebudete stydět.

Přístroje jsou přehledné, a navíc je na ně přes volant dobře vidět. To není u všech aut samozřejmostí.
Přístroje jsou přehledné, a navíc je na ně přes volant dobře vidět. To není u všech aut samozřejmostí.
Autor: Dacia

 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
46 / 2013Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851