Modernizovaný Nissan Qashqai: Doba zrání | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

28. 11. 2013

Modernizovaný Nissan Qashqai: Doba zrání

Novinku odhalil šéf celé aliance Renault-Nissan Carlos Ghosn. I to svědčí o její důležitosti.

Fotogalerie

6 fotografií

Nový Nissan Qashqai má za úkol navázat na úspěšného předchůdce. Naše první setkání proběhlo v Londýně.

(více v čísle 46/13)

Polemizovat o tom, který model je v současnosti pro Nissan nejdůležitější, vůbec nemá cenu. Vždyť crossoveru Qashqai se od roku 2007 po celém světě prodalo více než dva miliony kusů. Druhá generace má jeho potenciál ještě více rozvinout. Karoserie je v porovnání s dosluhujícím modelem o 49 mm delší, o 20 širší a o 15 mm nižší. A když jsme se k ní postavili tváří v tvář, rozdíly v rozměrech byly znatelné. Koncepce a hlavní linie zůstaly zachovány, takže je vám hned jasné, že tohle musí být qashqai. Například plastové lemování blatníků navazující na prahové lišty je typickým znakem modelu, stejně jako malé okénko v zadním sloupku.

Nissan Qashqai
Autor: Leoš Káňa a Nissan

Jenže nový model je vyzrálejší. Šířka vozu, kterou ještě zvýrazňuje úzká maska chladiče a navazující světlomety, se odrazila na dospěláckém výrazu – design navazuje na letošní frankfurtský koncept X-Trail. Navíc když jsme se postavili vedle qashqaie, připadal nám stejně vysoký jako kompaktní hatchbacky. Posun od vysokého a úzkého auta připomínajícího spíš SUV k běžným kompaktům je zřetelný. Také uvnitř vládne spíše komfortní atmosféra s dostatkem designové invence než strohá nálada plnící hlavně praktickou funkci. Proto jsme se v autě cítili velmi příjemně. Na předních sedadlech jsme měli dost místa, kokpit je přehledný a volant se dá nastavit ve velkém rozmezí. Sedadla nám připadala pohodlná, ale vzadu by mohla mít delší sedáky.

Nový qashqai narostl také do šířky. Vzadu je proto více místa a tři dospělí cestující by se tam nemuseli příliš tísnit.
Autor: Leoš Káňa a Nissan

Prostorově jsme byli s kabinou spokojeni. V kufru zaujme dvojitá podlaha, která zajišťuje rovnou ložnou plochu po sklopení zadních opěradel, ale její část lze uchytit kolmo, čímž rozdělí kufr i svisle. Nový Nissan Qashqai je prvním modelem postaveným na koncernové (spolu s Renaultem) platformě CMF. Přední nebo všechna kola budou pohánět pouze přeplňované čtyřválcové motory. Zážehová dvanáctistovka má výkon 85 kW, šestnáctistovka 110 kW. Vznětová nabídka zahrnuje patnáctistovku s 81 kW a spotřebou pouhých 3,8 l/100 km a agregát 1.6 dCi/96 kW, který bude mít s automatickou převodovkou Xtronic a pohonem všech kol spotřebu jen 4,6 l/100 km. Jízdní kvalitu by měly zaručovat dvoupístkové tlumiče nebo řízení s elektronickým posilovačem.

Přepracovaná palubní deska působí moderním dojmem. Potěšilo nás množství měkčených plastů.
Autor: Leoš Káňa a Nissan

S druhou generací se do qashqaie dostane celá řada moderních technologií – světlomety z LED diod, automatický parkovací systém, čtveřice kamer monitorujících okolí vozu, automatické nouzové brzdění, systém rozpoznání únavy řidiče během jízdy, čtení dopravních značek, upozornění na vybočení z jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu nebo samočinné přepínání dálkových světel. Těšit se můžeme i na multimediální systém s aplikacemi pro chytré telefony.

Zajímavým prvkem je diodové podsvícení, které jsme objevili kolem řadicí páky.
Autor: Leoš Káňa a Nissan

 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
46 / 2013 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851