Nissan BladeGlider: Delta pro tři
Při 24hodinovém závodě v Le Mans 2012 působil závodní Nissan DeltaWing jako zjevení z jiného světa.
(více v čísle 47/13)Nyní se možná dočkáme sériového vozu s podobnou koncepcí. Na tokijském autosalonu totiž Nissan představí realistický koncept BladeGlider s rozchodem předních kol pouhý metr a rozšířenou zadní částí.
Kabina je třímístná, řidič trůní uprostřed před spolujezdci, podobně jako ve slavném McLarenu F1. Pasažéři sedí v podélném těžišti auta, čímž je zajištěna jeho rovnováha. Poháněná je zadní náprava pomocí elektromotorů umístěných přímo v kolech a Nissan chce toto řešení zachovat i pro sériový model. Elektromotory čerpají energii z lithium-iontových baterií známých z leafu. Ty jsou umístěny v dolní části zádě auta, což přispívá ke snížení těžiště vozu.
Základ bladeglideru vznikl z karbonu, panely karoserie jsou z plastu vyztuženého karbonovými vlákny. Hmotnost vozu je mezi nápravy rozložena v poměru 30:70, což má být u této koncepce výhodou.