Toyota Avensis Kombi 2.2 D-CAT A/T: Pan Pohodář | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Toyota Avensis Kombi 2.2 D-CAT A/T: Pan Pohodář

Toyota Avensis Kombi 2.2 D-CAT A/T Style Edition

Fotogalerie

12 fotografií

Akční verze Style Edition dělá Toyotu Avensis atraktivní na pohled i cenově. Automat navíc stojí stejně jako manuál.

(více v čísle 47/13)

Kombi střední třídy s naftovým čtyřválcem a samočinnou převodovkou – to je typická volba středních manažerů, kteří hledají auto dostatečně reprezentativní, pohodlné i úsporné na dlouhé cesty, přitom dostatečně praktické pro rodinné aktivity. V našich zeměpisných šířkách srazilo slevové šílenství ceny většiny takových modelů do intervalu 600 000–700 000 Kč, bereme-li v úvahu dobře vybavené verze. Není divu, že Toyota nehodlá stát mimo hledáček potenciálních zákazníků a dala vzniknout akční verzi Style Edition pokrývající spektrum nejžádanějších specifikací za ceny od 626 900 Kč.

Toyota Avensis Kombi 2.2 D-CAT A/T Style Edition
Toyota Avensis Kombi 2.2 D-CAT A/T Style Edition
Autor: David Rajdl

O čem to je

 Style Edition staví na třetím výbavovém stupni Sol, ke kterému přidává atraktivní optický balíček. Díky němu vozí avensis hrdě na karoserii skupinku chromovaných ozdob: lem masky chladiče, lišty na dveřích a víku kufru nebo leštěnou koncovku výfuku. Výsledný efekt podtrhují fešná tmavá sedmnáctipalcová kola. Nutno uznat, že skoro šestiletá toyota má pořád šmrnc a osobitý styl.

Součástí akční výbavy Style Edition jsou tmavá kola s broušenými paprsky.
Součástí akční výbavy Style Edition jsou tmavá kola s broušenými paprsky.
Autor: David Rajdl

Popsanou výbavu dostanete v rámci akčního modelu zdarma. Kdo zatouží ještě po panoramatické střeše, může se těšit na 50 % slevu – vyjde tak na patnáct tisíc. Ofi ciální cena vzhledově vyšperkovaného avensisu kombi s prostředním z nabízených dieselů (2.2 D-CAT/ /110 kW) a automatickou převodovkou by byla 854 900 Kč. Akční verze Style Edition spočívá především ve slevě, která v tomto případě dosahuje 155 000 Kč. Jde o největší bonus, jaký v ceníku avensisu najdete. Diesel s automatem tedy ve zvýhodněném balíčku pořídíte za 699 900 Kč, což je částka sympatická, ale stále o trochu vyšší než u některých evropských konkurentů.

Potenciál naftového čtyřválce 2,2 litru tlumí šestistupňový automat, který stojí i za vyšší spotřebou.
Potenciál naftového čtyřválce 2,2 litru tlumí šestistupňový automat, který stojí i za vyšší spotřebou.
Autor: David Rajdl

Za stejné peníze nabízí Toyota jak provedení s manuální, tak samočinnou převodovkou, čímž se smazává jinak čtyřicetitisícový rozdíl. O důvod víc vyzkoušet právě pohodovou jízdu bez řazení.

Čas letí

Zatímco vnější design má i vedle nejnovějších konkurentů pořád čím zaujmout, v interiéru hraje toyota především na kvalitní materiály a pečlivé zpracování. Tvarové řešení bez nápadu, lacině působící displeje ani humpolácké spínače často schované mimo zorné pole řidiče už dnes moc nefrčí. Moderna jede na trochu jiné vlně, což ale nutně neznamená, že si konzervativní kabina toyoty nenajde dostatečně silnou fanouškovskou základnu.

Design interiéru je velmi konzervativní. Chválíme kvalitu.
Design interiéru je velmi konzervativní. Chválíme kvalitu.
Autor: David Rajdl

Dlouhý, široký a dost

V pohodlných sedadlech jsme bez problémů zdolávali i dlouhé trasy. Ocenili jsme příjemnou šířku interiéru a zadní cestující si libovali také nad dostatkem místa pro nohy. Bohužel avensis zbytečně limituje skupinu svých řidičů vysokým posazem vpředu. Dlouhán se dívá do rámu okna, s výškou 178 cm to bylo jen tak tak. Přitom by stačilo dovolit sedadlu spustit se níž.

Alespoň že kufr je takový, jaký od rodinného kombíku čekáme. Objem 543 litrů ve srovnání se škodovkami netrhá rekordy, ale běžným potřebám naprosto vyhoví. Je výborně přístupný a má praktické členění do několika hladin – to si může akční model dovolit díky absenci rezervy ve prospěch lepicí sady.

Vzadu na nás čekal prostor, jaký od kombi střední třídy čekáme. Sedí se zde pohodlně. Vpředu situaci komplikuje vysoký posaz, kvůli kterému se za volant nevejdou vyšší řidiči.
Vzadu na nás čekal prostor, jaký od kombi střední třídy čekáme. Sedí se zde pohodlně. Vpředu situaci komplikuje vysoký posaz, kvůli kterému se za volant nevejdou vyšší řidiči.
Autor: David Rajdl

Na vlně pohody

Samočinnou převodovku dostanete výhradně k prostřednímu ze tří dieselů. Má větší objem 2,2 litru, celkem běžných 110 kW a o něco hlučnější, ale kultivovaný projev. Spojení s šestistupňovým automatem tradiční měničové konstrukce z něj dělá klidného cestovatele, žádný dravec to není. Při pokusu o sportovnější svezení nás převodovka úplně nepřesvědčila váhavostí ani občasnými zbrklými reakcemi, testovaná verze se tedy jasně vymezuje na rozvážné řidiče.

Řazení je příkladně jemné a komfortní.
Řazení je příkladně jemné a komfortní.
Autor: David Rajdl

Ti budou potěšeni také komfortním podvozkem, který se však v principu nebrání zatáčkám, jimiž se po přitvrzení během modernizace proplétá s větší jistotou i chutí. Každý pokus o svižnější jízdní styl ale nehezky zvedal spotřebu, kterou se nám ani při vyloženě relaxační jízdě nepodařilo dostat na slibovaných 6,5 litru. Jezdili jsme za 8,5 l/100 km, což není zrovna hodnota ke chlubení.

Toyota Avensis Kombi 2.2 D-CAT A/T Style Edition
Toyota Avensis Kombi 2.2 D-CAT A/T Style Edition
Autor: David Rajdl

 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
47 / 2013 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851