Peugeot 2008 1.6 VTi Allure a 1.6 e-HDI 2-Tronic: Dvakrát 1,6 litru | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Peugeot 2008 1.6 VTi Allure a 1.6 e-HDI 2-Tronic: Dvakrát 1,6 litru

Peugeot 2008

Fotogalerie

5 fotografií

Kompaktní městský crossover jsme poprvé vyzkoušeli s benzinovým motorem a také s robotizovanou převodovkou spojenou s dieselem.

(více v čísle 47/13)

Bez atmosférické šestnáctistovky si automobilový svět ani nedokážeme představit. Nyní je ale tento klasik vytlačován maloobjemovými čtyř válci i tříválci. Proto jsme rádi vyzkoušeli atraktivní Peugeot 2008 s motorem 1.6 VTi, který je s výkonem 88 kW nejsilnějším agregátem v nabídce modelu. Přesvědčí nás, nebo se vyplatí připlatit si a sáhnout po některé z naftových verzí? Kultivovaností a odhlučněním je určitě příjemnější než turbodiesely, stejně tak se nám zamlouval plynulý zátah v celém spektru otáček. Pružností se vyrovná slabší vznětové šestnáctistovce a dosaženou průměrnou spotřebu 6,9 l/100 km považujeme na 1270 kg vážící a celkem vysoký vůz také za slušnou. Jenže příjemný pocit lehce kazí pětistupňový manuál. Přesnost ani délka drah nejsou zrovna ideální a pozastavili jsme se i nad délkou jednotlivých převodů. Druhý a třetí jsou celkem dlouhé, pátý naopak krátký, a tak agregát při 130 km/h točí 3800 otáček. To je podle nás zbytečně moc, protože roste spotřeba i hluk pronikající do kabiny – pořád je však tišší než diesely.

Zážehová šestnáctistovka s výkonem 88 kW je stále zajímavou volbou
Autor: David Rajdl

V porovnání se vznětovou verzí má benzinová výhodu v nižší hmotnosti působící na přední nápravu. To se příznivě projevilo na jízdních vlastnostech. Peugeot už není tak nedotáčivý a připadalo nám, že se zlepšila i citlivost řízení, i když zpětná vazba stále není ideální. Benzinová šestnáctistovka nás ale rozhodně nezklamala a je dobrou alternativou.

Řazení bohužel musíme zařadit mezi slabší stránky zážehového peugeotu
Autor: David Rajdl

„Kouzlo“ zhoupnutí

Malý crossover 2008 jsme vyzkoušeli také s druhou nabízenou šestnáctistovkou, tentokrát vznětovou. Jak jste se dozvěděli ze srovnávacího testu v letošním čísle 27, i ve slabší verzi 68 kW jde o dostatečně živý a úsporný motor.

Slabší vznětová šestnáctistovka si s kompaktním crossoverem slušně poradí…
Autor: David Rajdl

V aktuálním případě však spojený s robotizovanou převodovkou 2-Tronic. Opravdu jsme se snažili najít v tomto ústrojí zalíbení, nebo jej alespoň vzít na milost. Vsugerovávali jsme si pozitiva, neustále si tak pro sebe opakovali – je to levná cesta k tomu, aby auto řadilo samo, spotřeba lehce nad šesti litry se navíc od manuální verze prakticky neliší. Vážně jsme se snažili, ale nešlo to… I když jsme ubírali plyn, aby byla změna převodu co nejplynulejší, pokaždé se celé auto citelně zhouplo. A pokoušet se o předjíždění v automatickém režimu jsme se po několika nevydařených pokusech rychle odnaučili. Než si ústrojí zvané 2-Tronic uvědomilo, že by bylo vhodné podřadit, vozidlo v protisměru se přiblížilo na naši úroveň. Abyste nás nepochopili špatně, robota á priori neodsuzujeme, s malými benzinovými motory umí fungovat dobře. Vznětová šestnáctistovka s točivým momentem 230 N.m je už na chudáka robota moc. Převodovku 2-Tronic v této konfiguraci doporučujeme jen těm, kteří by si radši prostřelili koleno, než šlapali na spojkový pedál.

… spojením s robotizovanou převodovkou 2-Tronic ale přišla o většinu svých předností
Autor: David Rajdl

 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
47 / 2013 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851