Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI Comfortline: Sen českých rodin | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

14. 12. 2013

Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI Comfortline: Sen českých rodin

Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI Comfortline

Fotogalerie

9 fotografií

Praktické kombi VW Golf Variant jsme tentokrát vyzkoušeli se základním vznětovým motorem 1.6 TDI a jednoduchou zadní nápravou.

(více v čísle 48/13)

Dlouhou dobu byla snem všech českých rodin octavia v provedení kombi, protože na její přepravní kapacitu nikdo z cenově srovnatelných konkurentů neměl. Jenže časy se pomalu mění a v nižší střední třídě vyrostla domácímu etalonu celá řada protivníků. Jeden z nejvážnějších přitom pochází z vlastní rodiny – Volkswagen Golf Variant.

Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI Comfortline
Autor: Davidl Rajdl

Proti kratšímu hatchbacku povyrostl variant na délku o 307 mm, přičemž rozvor vozu zůstal stejný. Rozdíl spočívá pouze v prodlouženém zadním převisu, ale kupodivu se nijak negativnneprojevil ve vyváženosti siluety vozu. Snad jen zadní část by mohla být originálnější, přestěhováním registrační značky do víka kufru se tato partie velmi podobá většímu passatu. Tady ještě má co dohánět, protože škodovácké kombíky vypadají z každého pohledu výborně.

Na dosah etalonu

Ale prostorově je variant zejména octavii v patách. Praktické německé kombi je totiž postaveno na stejné modulární platformě MQB, takže technicky mezi vozy není rozdíl, tudíž jsou si blízké i z pohledu velikosti kabiny.

Uspořádání přístrojů a ovladačů je přehledné a ergonomicky zdařilé. Také kvalita zpracování interiéru je výborná.
Autor: Davidl Rajdl

Menší rozvor – na octavii golfu chybí 51 mm – má sice za následek méně místa v podélném směru, ale i tak cestujícím na zadních sedadlech zůstává na kolena nadprůměrný prostor. A i když se karoserie v zadní části výrazně zužuje, na předních sedadlech se řidič i spolujezdec budou cítit královsky. Šířkou totiž golf v těchto partiích atakuje vozy střední třídy.

Nejvíc se však konstruktéři Volkswagenu pochlapili při navrhování kufru. Ten má totiž v základním uspořádání objem 605 litrů a při sklopení zadních opěradel dokonce 1620 l. Navíc již v základním provedení Trendline nabízí zajímavou variabilitu – základem je standardní dvojitá podlaha, která vytváří rovnou ložnou plochu v případě sklopení zadních opěradel. Je položena na plastové konstrukci, kterou lze jednoduše rozebrat a podlahu potom spustit úplně dolů. Testované provedení Comfortline nabídne i průvlak pro přepravu dlouhých předmětů. Praktické je také umístění výstražného trojúhelníku do výplně zadních dveří.

Kufr Golfu Variant pojme v základním uspořádání 605 l nákladu, maximálně potom 1620 l. Pod podlahou si místo našlo standardně dodávané rezervní dojezdové kolo. Příjemnými detaily jsou umístění výstražného trojúhelníku do víka zadních dveří, sklápění opěradel z prostoru kufru nebo šuplíky pod předními sedadly – od provedení Comfortline.
Autor: Davidl Rajdl

První mezi diesely

Vznětovou šestnáctistovku nabízí Golf Variant jen v silnější verzi 77 kW. Jelikož jsme měli testovaný vůz v redakci delší dobu, mohli jsme ho postupně porovnávat s různými konkurenty včetně Octavie Combi. Zejména proti ní nás překvapilo o něco lepší odhlučnění motoru a vlastně celého auta. Ve velmi nízkých otáčkách se sice od motorového prostoru ozývá nepříjemné dunění, ale sestřička Octavia je na tom hůř. Agregát ožívá po překročení 1500 otáček a potom jeho síla lineárně stoupá.

Vznětová šestnáctistovka se 77 kW slušně táhne již od 1500 otáček. Při plném zatížení vozu jí sice ve stoupáních dochází dech, ale my máme výhrady spíše k odstupňování převodovky. Při 50 km/h se nedá jet ani na trojku, ani na čtyřku.
Autor: Davidl Rajdl

Při plném zatížení a v táhlých stoupáních se jeho síla zřetelně vytrácí, ale nám vadilo úplně něco jiného – zpřevodování. Určitě bychom ocenili šestistupňovou převodovku, pětistupňová má dlouhé převody. Při rychlosti 130 km/h sice na pětku motor točí jen 2400 otáček, ale jízda městem přináší utrpení. Rychlostní limit 50 km/h znamená, že na čtyřku motor točí jen 1200 otáček a jakékoliv přidání plynu jej spíš udusí. Se zařazenou trojkou zase otáčkoměr ukazuje hodnotu 1800, což je podle nás zbytečně moc. Je to škoda, řazení je jinak precizní. Potěšila nás i spotřeba – jezdili jsme za 4,9 l nafty na 100 km.

Vznětová šestnáctistovka se 77 kW slušně táhne již od 1500 otáček. Při plném zatížení vozu jí sice ve stoupáních dochází dech, ale my máme výhrady spíše k odstupňování převodovky. Při 50 km/h se nedá jet ani na trojku, ani na čtyřku.
Autor: Davidl Rajdl

Základní provedení

Nejlevnější vznětový Golf Variant se octavii podobá i zadní nápravou s vlečenými rameny a zkrutnou příčkou. Jednodušší zavěšení je sice levnější, ale rozdíly v jízdních vlastnostech jsou evidentní. Během testování vznětové šestnáctistovky jsme totiž měli možnost vyzkoušet i Golf Variant s víceprvkovou nápravou. Rázy do podvozku a následně do karoserie na rozbité silnici nebyly příjemné. Cestující vzadu si moc komfortu neužili. Sice si stěžovali o něco méně než v oktávce, ale o plavném překonávání nerovností nemůže být ani řeč. Přitom jistotu v zatáčkách – samozřejmě na kvalitním povrchu – předvedly golfíky s rozdílnou zadní nápravou přibližně stejnou.

I přes tento nedostatek považujeme VW Golf Variant za vyzrálé a vyvážené rodinné auto. Proto se ani nedivíme, že většina konkurence je výrazně levnější. Golf však míří na octavii. Proti ní je ve stejné motorizaci a při podobné výbavě levnější.

Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI Comfortline
Autor: Davidl Rajdl

 

 

 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
48 / 2013 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851