Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC Intense LPG: Největší se zárukou | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

14. 12. 2013

Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC Intense LPG: Největší se zárukou

Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC Intense LPG

Fotogalerie

7 fotografií

Plynová přestavba benzinové verze otevírá cestu k praktickým přednostem Mitsubishi Outlander za dostupnou cenu.

(více v čísle 48/13)

Mezi příznivci středních SUV si nový outlander moc přátel nezískal. Ukázalo se, že řada z nich sice ráda mluví o robustní mechanice a pohonu všech kol, ale ve skutečnosti hlavně chtějí jezdit v něčem, co vypadá přitažlivě. Zevnějškem velké mitsubishi většinovému vkusu nevyhoví, a tak musí hledat jiné způsoby, jak zaujmout.

Jediná dostupná výbava Intense potěší koženým volantem a samočinnou klimatizací
Jediná dostupná výbava Intense potěší koženým volantem a samočinnou klimatizací
Autor: Jiří Káš

Verze s předním pohonem na to jde se sympatickou upřímností. Funguje jako větší rodinné kombi, kterému se náhodou přihodila zvýšená světlá výška. Kufr objemu 667 litrů překonává i Škodu Superb, vyšší pozice sedadel se hodí při „kšírování“ dětí v sedačkách a nakonec i trochu zlepšuje výhled z auta. Na druhou stranu bachratá příď moc přehledná není a zadní lavice zdaleka nedosahuje šířky mondea – v pohodě se tu usadí spíš dva dospělí než tři adolescenti.

Rekordnímu kufru padla za oběť rezerva. Předokolka s dlouhým prvním rychlostním stupněm ale do terénu stejně nepojede.
Rekordnímu kufru padla za oběť rezerva. Předokolka s dlouhým prvním rychlostním stupněm ale do terénu stejně nepojede.
Autor: Jiří Káš

Atmosférický dvoulitr s pětikvaltem na dnešní dobu nevypadá moderně. Poslední evoluce motoru s proměnným zdvihem ventilů ale reaguje na plyn velmi pohotově, táhne s přiměřenou pružností a odstupňování převodů ho nenutí k ničemu, co by neuměl. Spotřeba mezi osmi a deseti litry není horší než u menších přeplňovaných agregátů evropské konkurence, navíc ji vyvažuje jednoduchá a prověřená konstrukce. Řečeno klasikem – na takové to rodinné žvýkání s krátkými pojížďkami za studena zážehový motor byl, je a bude jednoznačně lepší volbou než diesel s turbodmychadlem a filtrem pevných částic.

Vlevo jednotka LPG Lovato, která vstřikuje kapalnou fázi plynu a při vyšších otáčkách chladí sací ventily přivstřikováním benzinu
Vlevo jednotka LPG Lovato, která vstřikuje kapalnou fázi plynu a při vyšších otáčkách chladí sací ventily přivstřikováním benzinu
Autor: Jiří Káš

Moderní odlehčené motory už bohužel neposkytují tolik jistoty, že dlouhodobě vydrží jezdit na plyn. Nad individuální přestavbou bychom se proto hodně zamýšleli, ale s podporou servisní sítě Mitsubishi a plnou zárukou s možností prodloužení na pět let je to hned jiná písnička. Plynová přestavba vyjde na 33 900 Kč, prodloužená záruka stojí 15 000 Kč. Při poloviční ceně paliva se taková investice vrátí už po třiceti tisících kilometrů.

Umístění nádrže zespodu je méně obvyklé, ale technicky ničemu nevadí
Umístění nádrže zespodu je méně obvyklé, ale technicky ničemu nevadí
Autor: Jiří Káš

 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
48 / 2013Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851