Mitsubishi Outlander 2.0 MIVEC Intense LPG: Největší se zárukou
Plynová přestavba benzinové verze otevírá cestu k praktickým přednostem Mitsubishi Outlander za dostupnou cenu.
(více v čísle 48/13)Mezi příznivci středních SUV si nový outlander moc přátel nezískal. Ukázalo se, že řada z nich sice ráda mluví o robustní mechanice a pohonu všech kol, ale ve skutečnosti hlavně chtějí jezdit v něčem, co vypadá přitažlivě. Zevnějškem velké mitsubishi většinovému vkusu nevyhoví, a tak musí hledat jiné způsoby, jak zaujmout.
Verze s předním pohonem na to jde se sympatickou upřímností. Funguje jako větší rodinné kombi, kterému se náhodou přihodila zvýšená světlá výška. Kufr objemu 667 litrů překonává i Škodu Superb, vyšší pozice sedadel se hodí při „kšírování“ dětí v sedačkách a nakonec i trochu zlepšuje výhled z auta. Na druhou stranu bachratá příď moc přehledná není a zadní lavice zdaleka nedosahuje šířky mondea – v pohodě se tu usadí spíš dva dospělí než tři adolescenti.
Atmosférický dvoulitr s pětikvaltem na dnešní dobu nevypadá moderně. Poslední evoluce motoru s proměnným zdvihem ventilů ale reaguje na plyn velmi pohotově, táhne s přiměřenou pružností a odstupňování převodů ho nenutí k ničemu, co by neuměl. Spotřeba mezi osmi a deseti litry není horší než u menších přeplňovaných agregátů evropské konkurence, navíc ji vyvažuje jednoduchá a prověřená konstrukce. Řečeno klasikem – na takové to rodinné žvýkání s krátkými pojížďkami za studena zážehový motor byl, je a bude jednoznačně lepší volbou než diesel s turbodmychadlem a filtrem pevných částic.
Moderní odlehčené motory už bohužel neposkytují tolik jistoty, že dlouhodobě vydrží jezdit na plyn. Nad individuální přestavbou bychom se proto hodně zamýšleli, ale s podporou servisní sítě Mitsubishi a plnou zárukou s možností prodloužení na pět let je to hned jiná písnička. Plynová přestavba vyjde na 33 900 Kč, prodloužená záruka stojí 15 000 Kč. Při poloviční ceně paliva se taková investice vrátí už po třiceti tisících kilometrů.