Honda Vision 110: Zlatý střed | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

15. 12. 2013

Honda Vision 110: Zlatý střed

Honda SH125i

Výkon stopětadvacítky, spotřeba padesátky – tento optimální kompromis slibuje levný skútr Honda Vision 110.

(více v čísle 48/13)

Není to typ vyšperkovaného skútru, ke kterému si vytvoříte citový vztah a budete se s ním chlubit před kavárnou. Nesnaží se uchvátit efektním designem, barevnými kreacemi ani technickými výkřiky, je to zkrátka městské přibližovadlo. Vzhledem k příslušnosti k renomované značce potěší cenovka 44 900 Kč. Navíc prý má jezdit za necelé dva litry na sto kilometrů. Tak to jsme zvědavi.

Vision se vydal cestou netradičního zdvihového objemu 108 cm3, který má čtyřtaktnímu jednoválci s elektronickým vstřikováním zajistit hospodárnost padesátky a dynamiku stopětadvacítky. Podle toho, jak svižně vystřelujeme ze semaforů, nejde jen o reklamní slogan. Zatímco na malých skútrech nás během okamžiku zpátky předjíždějí auta, mezi kterými jsme se v koloně propletli, honda svižně dosáhne povoleného městského limitu, a když je třeba, bez zaváhání přidá na 70 nebo 80 km/h. Maximum přichází těsně pod hranicí devadesátky, cesta k němu už je zdlouhavější.

Na delší výlety za městem to tedy moc není, přitom sedlo nabízí obstojný komfort a pozice i vyššího jezdce je přirozená. Spolujezdce logicky nečeká komfort gold wingu, ale na městské vzdálenosti se i on převeze bez újmy. Tedy nepočítáme- li těch pár ran, které na kanálech dostane od podvozku. Občas totiž propruží až na dorazy, přitom při jízdě sólo naopak působí zbytečně tvrdě a uskákaně. Menší výmoly ale polyká lépe než konkurence s pidikolečky, vision totiž jezdí na čtrnáctkách. Díky nim je příjemně stabilní v přímce i oblouku, a to navzdory uzoučkým pneumatikám 80/90 vpředu, respektive 90/90 vzadu.

Minimalistické rozměry, hmotnost pouze 102 kg a velký rejd nám dovolily krkolomné proplétačky městskou zácpou, vmáčkli jsme se opravdu všude. Vision má být konzumním skútrem do přecpaných měst a tuto roli hraje bezvadně. Nejdřív jsme si připadali jako na kole, člověk pod sebou hondu sotva cítí, na její hbitost jsme si ale rychle zvykli. Stejně jako na možnost uložit přilbu do velkého prostoru pod sedlem nebo vysypat kapsy do praktických přihrádek před koleny. Tyto detaily dělají z visionu mistra městské přepravy.

A jak je to se spotřebou? Do slibovaných dvou litrů jsme se nevešli, ale jezdili pořád dost úsporně – kolem 2,5 l/100 km, takže nám 5,5litrová nádrž vystačila na víc než 200 km. A to jsme s plynem často nešetřili a dávkovali ho stylem nic, nebo vše.

Po pravdě řečeno nás nenápadná Honda Vision mile překvapila. Za necelých 45 000 Kč dobře jede, výborně brzdí, je praktická a horší komfort odpružení lze na městské vzdálenosti akceptovat.

 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
48 / 2013Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851