Mercedes-Benz E 250 CDI kupé: Klid v duši | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

20. 12. 2013

Mercedes-Benz E 250 CDI kupé: Klid v duši

Mercedes-Benz E 250 CDI kupé

Fotogalerie

10 fotografií

Letošní modernizace Mercedesu třídy E zasáhla i sportovnější deriváty kupé a kabriolet. Jak se nám líbí s naftou v žilách?

Často máme tendenci považovat každé kupé za sportovní auto. Pokud ale hovoříme o Mercedesu, speciálně o třídě E, může být realita jiná, klidnější. I tehdy, když nás modernizované E kupé láká křiklavou barvou a sportovním paketem AMG. Pod ním schovaný čtyřválcový diesel a samočinná převodovka dávají tušit, že usedáme do verze pro kochající se a spořivé povahy, které víc dveří jednoduše nepotřebují nebo nechtějí.

Turbodiesel 250 CDI se 150 kW je nejsilnější z trojice verzí čtyřválce 2,2 litru. Vyniká příjemnou dynamikou, nízkou spotřebu kolem sedmi litrů, ale také trochu hrubozrnným chodem ve vyšších otáčkách.
Turbodiesel 250 CDI se 150 kW je nejsilnější z trojice verzí čtyřválce 2,2 litru. Vyniká příjemnou dynamikou, nízkou spotřebu kolem sedmi litrů, ale také trochu hrubozrnným chodem ve vyšších otáčkách.
Autor: Jiří Káš

Když se kolem kupé projdeme, z každé strany na nás vykouknou nějaké nové designové prvky. Na přídi je jich logicky nejvíc, po pravdě si ale nejsme novou tváří jisti. Původní nám přišla vyváženější, hlavně světla s diodovými trubicemi vyvolávají trochu pouťový dojem.

Mercedes-Benz E 250 CDI kupé
Mercedes-Benz E 250 CDI kupé
Autor: Jiří Káš

Z interiéru sálá přepych, i zde najdeme nové prvky. Základní hranatá architektura ovšem zůstala zachována. Ať se zaměříme na kvalitu, pohodlí nebo výbavu, mercedes naplňuje všechny naše představy o luxusním kupé za milion.

Změnily se jen detaily – spínače, rámeček kolem displeje, přibyly analogové hodiny...
Změnily se jen detaily – spínače, rámeček kolem displeje, přibyly analogové hodiny...
Autor: Jiří Káš

Prostornost vzadu odpovídá charakteru karoserie, děti jsou v pohodě a dospělí tu také chvíli vydrží – v případě paketu AMG mají povolený vstup pouzedva. Za teplých dní je čeká neopakovatelná atmosféra, to když řidič stáhne všechna boční okna a nechá vyniknout siluetu vozu bez prostředního sloupku – jako staré „ameriky“.

Cabrio.
Cabrio.
Autor: Jiří Káš

Proti nim je třída E o dost tvrdší, s podvozkem AMG to platí především na krátkých příčných nerovnostech. Jinak ale předvádí mercedes zdařilý kompromis mezi tuhostí a plavností. Nenechte se zmást příslušností k třídě E, technika kupé a kabrioletu pochází z menšího céčka. To ale nic nemění na faktu, že jízdní vlastnosti jsou vynikající, vyvážené a mercedes je radost vodit v zatáčkách.

Mercedes-Benz E 250 CDI kupé
Mercedes-Benz E 250 CDI kupé
Autor: Jiří Káš

Testovaná specifikace nám dala jasně najevo, že na nějaké blbnutí není zvědavá. Sedmistupňový automat pracuje ve spojení s dieselem spíš váhavě a ani v odezvě na povely páček pod volantem se nepřetrhne. Má rád svůj klid, což ostatně vyhovuje i čtyřválcovému nafťáku. Nemusí tak alespoň odhalit své hrubější manýry ve vyšších otáčkách, zato umí okouzlit spotřebou kolem sedmi litrů.

Mercedes-Benz E 250 CDI kupé
Mercedes-Benz E 250 CDI kupé
Autor: Jiří Káš

 

 

Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851