Mercedes-Benz E 250 CDI kupé: Klid v duši
Letošní modernizace Mercedesu třídy E zasáhla i sportovnější deriváty kupé a kabriolet. Jak se nám líbí s naftou v žilách?
Často máme tendenci považovat každé kupé za sportovní auto. Pokud ale hovoříme o Mercedesu, speciálně o třídě E, může být realita jiná, klidnější. I tehdy, když nás modernizované E kupé láká křiklavou barvou a sportovním paketem AMG. Pod ním schovaný čtyřválcový diesel a samočinná převodovka dávají tušit, že usedáme do verze pro kochající se a spořivé povahy, které víc dveří jednoduše nepotřebují nebo nechtějí.
Když se kolem kupé projdeme, z každé strany na nás vykouknou nějaké nové designové prvky. Na přídi je jich logicky nejvíc, po pravdě si ale nejsme novou tváří jisti. Původní nám přišla vyváženější, hlavně světla s diodovými trubicemi vyvolávají trochu pouťový dojem.
Z interiéru sálá přepych, i zde najdeme nové prvky. Základní hranatá architektura ovšem zůstala zachována. Ať se zaměříme na kvalitu, pohodlí nebo výbavu, mercedes naplňuje všechny naše představy o luxusním kupé za milion.
Prostornost vzadu odpovídá charakteru karoserie, děti jsou v pohodě a dospělí tu také chvíli vydrží – v případě paketu AMG mají povolený vstup pouzedva. Za teplých dní je čeká neopakovatelná atmosféra, to když řidič stáhne všechna boční okna a nechá vyniknout siluetu vozu bez prostředního sloupku – jako staré „ameriky“.
Proti nim je třída E o dost tvrdší, s podvozkem AMG to platí především na krátkých příčných nerovnostech. Jinak ale předvádí mercedes zdařilý kompromis mezi tuhostí a plavností. Nenechte se zmást příslušností k třídě E, technika kupé a kabrioletu pochází z menšího céčka. To ale nic nemění na faktu, že jízdní vlastnosti jsou vynikající, vyvážené a mercedes je radost vodit v zatáčkách.
Testovaná specifikace nám dala jasně najevo, že na nějaké blbnutí není zvědavá. Sedmistupňový automat pracuje ve spojení s dieselem spíš váhavě a ani v odezvě na povely páček pod volantem se nepřetrhne. Má rád svůj klid, což ostatně vyhovuje i čtyřválcovému nafťáku. Nemusí tak alespoň odhalit své hrubější manýry ve vyšších otáčkách, zato umí okouzlit spotřebou kolem sedmi litrů.