Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

21. 12. 2013

Range Rover 3.0 SDV6: Jako v pokojíčku

Range Rover 3.0 SDV6 Autobiography

Fotogalerie

6 fotografií

Zatímco třeba u BMW X5 nebo Audi Q7 platí, že co člověk, to jiný názor, nový Range Rover Sport se líbí každému. A navíc krásně jezdí.

(více v čísle 49/13)

Nový, lepší, nejlepší. Těžko očekávat při představení aktualizovaného modelu něco jiného. Ale u Range Roveru Sport to platí na beton. I přes dvě tuny hmotnosti a obludné rozměry je totiž na první pohled ani za volantem nehádáte. Spíš se chová a tváří jako přejedený evoque. Designérům se podařilo zabalit rozměry do tak kompaktního hávu, že vám skutečná velikost auta dojde až na parkovišti u obchoďáku. Pokud tam tedy budete marnit čas – Range Rover Sport totiž umí mít ve výbavě tolik terénních vychytávek, že je hřích vodit ho jen po městě. Kromě aktivního systému proti uvíznutí a dvoustupňové redukce třeba měřič brodivosti. A jak fungují? Přiznáme se, že při pohledu na ryze silniční pneumatiky a cenovku vozu přes tři a čtvrt milionu korun jsme neměli srdce topit ho v potoce. Ale na mokré louce, což je maximum, které běžný majitel okusí, jede auto jako po kolejích.

Zatímco v běžném Range Roveru se osmistupňový automat ovládá otočným ovladačem, v modelu Sport najdete klasickou páku
Zatímco v běžném Range Roveru se osmistupňový automat ovládá otočným ovladačem, v modelu Sport najdete klasickou páku
Autor: Davidl Rajdl

Takže hupky dupky zpátky na silnici, kam stejně model Sport patří nejvíc. Na vzduchovém podvozku s adaptivními tlumiči zapomenete na to, že je D1 vlnitá jako oranice, a přežehlíte ji jako nic. I přes stálý pohon všech kol dokáže mamut jezdit za neuvěřitelných 7,5 litru. Jenže kdo by se držel při zemi, když má šestiválec tak okouzlující zvuk a osmistupňový automat řadí rychlostí blesku? Výsledný průměr 10,1 l proto bereme za parádní hodnotu. Mimochodem námi testovaná silnější verze třílitrového vznětového šestiválce SDV6 s výkonem 215 kW stojí při stejné výbavě řádově o dvě stě tisíc korun víc než slabší model TDV6/190 kW. Má desetina základní ceny hodnotu pár kilowattů navíc? Vždyť maximální rychlost se nezměnila a zrychlení je lepší pouze o 0,6 sekundy (7,6 vs. 7,2). Jenže po přikoupení paketu Dynamic (130 913 Kč) jako u testovaného vozu už se rozdíly lámou. Maximální rychlost se zvýší na 222 km/h. Navíc jen s tímto paketem můžete dostat parádní červený interiér Ebony/Pimento, za který bychom se klidně upsali ďáblu krví. A nejde jen o kilowatty. Stačí se sehnout pod auto a hned uvidíte, že silnější šestiválec dostal výbavu vrcholného osmiválce. Například průměr brzdových kotoučů narostl vpředu o 30 mm a vzadu o 15 mm.

Zaplať pánbůh za normální přístup do kufru, jako má Sport. Chybí tedy nepraktické odklápěcí spodní víko, které beztak jenom překáží.
Zaplať pánbůh za normální přístup do kufru, jako má Sport. Chybí tedy nepraktické odklápěcí spodní víko, které beztak jenom překáží.
Autor: Davidl Rajdl

 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
49 / 2013Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851