Vybíráme dieselovou Škodu Octavii II po faceliftu: Tak kterou? | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

22. 12. 2013

Vybíráme dieselovou Škodu Octavii II po faceliftu: Tak kterou?

Škoda Octavia Combi RS

Fotogalerie

4 fotografie

Dieselová Škoda Octavia je český fenomén a auto, na které se ptáte vůbec nejčastěji. Nejvíce vás zajímají modernizované verze druhé generace, tedy vozy z let 2008–2013.

(více v čísle 50/13)

Dieselová Škoda Octavia je český fenomén a auto, na které se ptáte vůbec nejčastěji. Nejvíce vás zajímají modernizované verze druhé generace, tedy vozy z let 2008–2013. Na žádné jiné auto se neptáte tak často jako na Škodu Octavia. Z četných e-mailů i papírových dopisů vyplývá, že největší zájem máte o dva až pět let starou ojetinu, nejlépe kombi s dieselem pod kapotou.

Škoda Octavia Combi 1.6 TDI 4x4 Elegance
Autor: 

Co zní jasně, tak jasné není. V letech 2008-2013 totiž existovalo celkem šest vznětových motorizací. Orientace v nich není jednoduchá, neboť dvě z nich (1.9 TDI a 1.6 TDI) mají stejný výkon a zbylé čtyři se shodně jmenují 2.0 TDI – byť jsou třeba technikou i funkcí naprosto rozdílné.

Škoda Octavia Combi Scout 2.0 TDI
Autor: 

Aby to bylo ještě komplikovanější, každý z motorů umí mít dvě převodovky (manuální a dvouspojkovou automatickou DSG), šestnáctistovka s devatenáctkou dokonce tři, neboť pro čtyřkolku jsou spojeny s šestistupňovou místo pětistupňové převodovky.

Škoda Octavia 1.6 TDI GreenLine
Autor: 

Dost velký rozdíl je, jestli máte na autě standardní, sportovní, nebo naopak zvýšený podvozek. Poslední z nich mohou mít za příplatek i předokolky, kdežto některé čtyřkolky, pro něž v dobré víře zamíří do bazaru třeba myslivec, mohou mít světlost standardní a chybí jim ocelový kryt.

A konečně filtr pevných částic – zejména ti, kdo jezdí převážně na krátké trasy, jej v autě prostě nechtějí. I mnozí z těch, kterým by mohl fungovat zcela bez problémů, jej stále vnímají jen jako „ucpávku do výfuku“, kterou správné auto mít nemá. A hledají motorizace se starým vstřikováním čerpadlo-tryska: 1.9 TDI/77 kW a 2.0 TDI/103 kW do roku 2010. Nicméně pozor, i ty mohou filtr pevných částic mít. Moc se neví, že pokud je 2.0 TDI čtyřkolka, nejenže má filtr, ale je to i zcela jiný agregát – osmiventil místo šestnáctiventilu.

Škoda Octavia 1.6 TDI DPF Elegance
Autor: 

Pokud se teď mračíte a hartusíte, že jen lidem děláme zmatek v hlavě, čtěte dál. Není tak těžké udělat v tom zase pořádek.

Podrobnosti najdete v tištěném vydání SM, č. 50.

 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
50 / 2013 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851