Premiéra Fordu Mustang: Do sedel! | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

22. 12. 2013

Premiéra Fordu Mustang: Do sedel!

Ford Mustang

Fotogalerie

6 fotografií

Dalo se čekat, že představení nové generace legendárního sporťáku Mustang Ford neodbude pouhým strhnutím plachty na autosalonu.

(více v čísle 50/13)

Světová premiéra šesté generace americké ikony proběhla současně v šesti metropolích na čtyřech kontinentech. Svět motorů byl exkluzivně u toho, konkrétně na velkolepé akci Go Further v Barceloně. V obřím sále naslouchá dva a půl tisíce netrpělivých hostů nejvyšším představitelům koncernu v čele s evropským šéfem Stephenem Odellem a předsedou představenstva Billem Fordem, prapravnukem zakladatele. Napínají nás, odhalují plány a vize, dobře ale vědí, že čekáme na jediné – až na pódium přijede zbrusu nový mustang. Po padesáti letech první, s kterým se počítá i pro Evropu!

Interiér si zachoval symetrickou architekturu, ale sází na výrazně kvalitnější materiály. Ve výbavě bude moderní infotainment.
Autor: Jiří Baborský, Ford

Je to tady, rudé kupé a šedý kabriolet jsou konečně mezi námi. A nám nezbývá než zatleskat. Mustang každým coulem, jasně identifi kovatelný, přitom nabitý moderní interpretací charakteristických motivů. Naživo mu to sluší víc než na fotkách, je uhlazený a elegantní. Snad jsme čekali větší odvaz, víc agresivity i odvahy, on ale mustang takový nikdy nebyl. Má to být auto silné, rychlé, zároveň praktické, pohodlné a reprezentativní. Navíc jak známe Ford, ostré verze Shelby budou jistě patřičně přikořeněné. Prohlížíme si novinku pořád dokola a nacházíme si favorizované partie – vysoká zamračená příď s vyboulenou kapotou k mustangu patří a u šestého vydání opět představuje designovou dominantu. Zalíbení jsme našli v prudce klesající linii střechy kupé, kterou zakončuje decentně přizvednutá odtrhová hrana. Boční silueta je vážně působivá.

Bill Ford představuje nový Mustang
Autor: Jiří Baborský, Ford

Na usednutí dovnitř je ještě brzy, a tak kokpit zkoumáme alespoň na dálku přes otevřené dveře. Poznáváme tradiční symetrický koncept, celkový dojem je ale nesrovnatelně hodnotnější než u současného modelu. Technická úroveň mustangu se posunula o třídu. Už žádná tuhá náprava ani diskutabilní jízdní projev, slibuje Ford. Místo toho nezávislé zavěšení a kromě typicky americké motorizace 5.0 V8 třeba nový člen přeplňované rodiny EcoBoost s objemem 2,3 litru. Tento čtyřválec byl vyvinut speciálně pro mustang, disponuje přímým vstřikováním, proměnným časováním všech ventilů a jako první agregát Fordu oddělenými výfukovými svody a dvoukomorovým turbem twin-scroll.

Ford Mustang
Autor: Jiří Baborský, Ford

Oba motory budou standardně kombinovány s šestistupňovým manuálem a na přání s automatem. Samozřejmostí je pohon zadních kol se samosvorným diferenciálem.

 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
50 / 2013 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851