Kia cee´d GT 1.6 T-GDI Plus: Přispěte si, to doženete! | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

29. 12. 2013

Kia cee´d GT 1.6 T-GDI Plus: Přispěte si, to doženete!

Kia cee´d GT 1.6 T-GDI Plus 5dv.

Fotogalerie

6 fotografií

Když jsme v létě testovali třídveřovou Kiu pro_cee´d GT, doslova nás nadchla. Nepokazí jí reputaci praktičtější, pětidveřová verze?

(více v čísle 50/13)

Vstup mezi sportovní variace běžných kompaktních aut se Kie s cee'dem GT podařil. Říkali jsme to už v létě při testu pro_cee'du a znovu to opakujeme. S více než dvěma sty koní je auto nejen rychlé, ale i hravé a zábavné. Takže s ním budete schválně vyjíždět do práce či na každou schůzku pozdě, abyste potom mohli spěchat.

Kia cee´d GT 1.6 T-GDI Plus 5dv.
Kia cee´d GT 1.6 T-GDI Plus 5dv.
Autor: Archiv Světa motorů

Jenže co když je na cestě rodina a potřeba většího prostoru? Sportovní kombík, jako má Octavia RS, sice Kia zatím nenabídne, ale pětidveřová verze nemá o nic méně praktičnosti. Cenový rozdíl proti třídveřové variantě je přesně nula a to samé platí pro hodnoty maximální rychlosti, akcelerace i spotřeby. Vždyť hmotnostní rozdíl nečiní ani pětadvacet kilogramů!

Interiér.
Interiér.
Autor: Archiv Světa motorů

Jenže u sportovního auta přicházejí další důvody pro třídveřovou karoserii, které v tabulce technických údajů ani ceníku nelze vyčíslit – při opravdu ostré jízdě má totiž větší odolnost v krutu. A je to znát.

Stačí stisknout tlačítko na volantu a přístrojový štít se přepne do jiné podoby
Stačí stisknout tlačítko na volantu a přístrojový štít se přepne do jiné podoby
Autor: Archiv Světa motorů

Po týdenním jezdění cee'dem GT musíme vyzdvihnout jeho přednost – je levnější než konkurenti a exceluje v každodenní použitelnosti. Náklady na provoz jsou relativní, protože celkový průměr kolem devíti litrů benzinu dokážete rozumným využíváním výkonového potenciálu stlačit i pod osm. Ovšem obutí standardně osmnáctipalcových pneumatik se asi prodraží. Pětidveřová verze zdědila od třídveřové jen pár výtek. Dráhy řazení by mohly být při rychlém pohybu pevnější a chtělo by zapracovat na posilovači řízení. Kolem středové polohy je až zbytečně přeposilovaný a při rychlejší jízdě a snaze o rychlé střídání zatáček zase tuhne až příliš.

Zvukový projev přeplňované šestnáctistovky je až zbytečně decentní. Za nás by klidně mohl víc řvát. Jinak je bez chybičky.
Zvukový projev přeplňované šestnáctistovky je až zbytečně decentní. Za nás by klidně mohl víc řvát. Jinak je bez chybičky.
Autor: Archiv Světa motorů

A pozor na jednu věc – až budete zaškrtávat v ceníku příplatkové výbavy, zamyslete se nad nutností skleněné střechy za 25 000 Kč. Na rodinném MPV, kde můžou děti sledovat oblohu, vypadá perfektně, jenže u sportovního vozu zvyšuje těžiště. A omezuje tuhost.

Skleněnou střechu bychom si dokázali u sportovního vozu klidně odpustit
Skleněnou střechu bychom si dokázali u sportovního vozu klidně odpustit
Autor: Archiv Světa motorů

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
50 / 2013 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851