Škoda Octavia Combi RS TDI: Jasná volba! | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Škoda Octavia Combi RS TDI: Jasná volba!

Škoda Octavia Combi RS TDI

Fotogalerie

6 fotografií

Vybíráte si novou Octavii Combi a došli jste až k vrcholné specifikaci Elegance
2.0 TDI? Tak se nezastavujte a přihoďte ještě 50 000 Kč za verzi RS.

(více v čísle 1/14)

Ceník octavie skrývá mnohá lákadla: tu nezávislé topení s dálkovým ovládáním za 24 500 Kč, tu velkou navigaci Columbus za 37 500 Kč, tu panoramatické střešní okno za 32 000 Kč. Chceme tím říci, že zájemce, který v ceníku octavie vystoupal tak vysoko nad základní benzinovou dvanáctistovku, už 50 000 Kč utratí velice snadno.

Když si zvolí RS, získá za 50 000 Kč nejen sportovní styling zevnějšku i vnitřku, ale i celou řadu naprosto objektivních věcí.

Vyšší výkon: Těch 25 kW (celkem 135) a 30 N.m (dohromady 380) navíc není dosaženo jen jiným naladěním řídicí jednotky, ale poctivou mechanikou. Zcela nové dvoulitrové TDI ve verzi pro RS má jiné vstřikovače a vysokotlaké čerpadlo, turbodmychadlo i písty.

Zvuk motoru dělá „rezonátor“, pravý výfuk je jen ten levý, ...
Autor: Josef Žáček a Petr Homolka

Tišší chod motoru: Pohonná jednotka pro RS má dále navíc vyvažovací hřídele. Ve vysokých otáčkách tak nedělá známé dieselové vrnění. Tato výhoda je trochu maskována aktivním elektromagnetickým rezonátorem, který se má starat o to, aby i přeplňované motory měly sportovní zvuk. Pokud si však připlatíte za systém volby jízdních režimů (Performance Mode Selection), lze jej v režimu Eco ztlumit.

... v pravém vykrojení nic není.
Autor: Josef Žáček a Petr Homolka

Lepší zadní náprava: Že má i verze 2.0 TDI obyčejnou vlečenou zadní nápravu, to je neodpustitelná věc. Golf a A3 mají s touto motorizací již víceprvek, přestože se dunění v jejich menších zavazadelnících zdaleka tolik nerozléhá. Kombi s tužší karoserií a menším sklonem pátých dveří k poskakování je sice i na vlečené nápravě únosné, ale víceprvek je jiná káva – nezná přetáčivost při extrémních manévrech (obyčejné 2.0 TDI umí uhnout zádí) a lépe filtruje nerovnosti.

Základní sedačky mají středy ze slabé tkaniny – dlouho asi nevydrží. Doporučujeme příplatek za celokožené (jen 7500 Kč!).
Autor: Josef Žáček a Petr Homolka

Celá řada výbavy: Ve standardní výbavě verze RS najdete proti specifikaci Elegance navíc xenonové světlomety či dokonce elektrické ovládání pátých dveří. Jen tyto dvě věci umažou z cenového rozdílu 35 000 Kč.

Zkrácená řadicí páka způsobuje překvapivě opravdu jiný pocit z třídění koleček. Karbonové dekory na dveřích však připomínají vše, jen ne opravdový karbon.
Autor: Josef Žáček a Petr Homolka

Jízdní vlastnosti, výkony, brzdy: Že je RS mnohem větší zážitek řídit, to už jsme psali. Mírně tužší projev sportovního podvozku zvláční, když se odvážíte a začnete to po nerovné cestě trochu štípat. Budete žasnout, jak tlumiče pracují. Kompatibilita s českými cestami je nečekaným kouzlem Octavie RS. Na německé dálnici pak RS TDI „dorve“ otáčkoměr na 4100 ot./min při 240 km/h, kdežto normální 2.0 TDI jízdní odpory zastaví při 3500 otáčkách a 210 km/h. A strmější řízení s hodnotou 2,2 otáčky mezi rejdy je příjemné nejen při sportovní jízdě, ale třeba i během parkování (standardní octa via má 2,6 otáčky).

Škoda Octavia Combi RS TDI
Autor: Josef Žáček a Petr Homolka

 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
1 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851