Škoda Octavia Combi RS TDI: Jasná volba!
Vybíráte si novou Octavii Combi a došli jste až k vrcholné specifikaci Elegance
2.0 TDI? Tak se nezastavujte a přihoďte ještě 50 000 Kč za verzi RS.
Ceník octavie skrývá mnohá lákadla: tu nezávislé topení s dálkovým ovládáním za 24 500 Kč, tu velkou navigaci Columbus za 37 500 Kč, tu panoramatické střešní okno za 32 000 Kč. Chceme tím říci, že zájemce, který v ceníku octavie vystoupal tak vysoko nad základní benzinovou dvanáctistovku, už 50 000 Kč utratí velice snadno.
Když si zvolí RS, získá za 50 000 Kč nejen sportovní styling zevnějšku i vnitřku, ale i celou řadu naprosto objektivních věcí.
Vyšší výkon: Těch 25 kW (celkem 135) a 30 N.m (dohromady 380) navíc není dosaženo jen jiným naladěním řídicí jednotky, ale poctivou mechanikou. Zcela nové dvoulitrové TDI ve verzi pro RS má jiné vstřikovače a vysokotlaké čerpadlo, turbodmychadlo i písty.
Tišší chod motoru: Pohonná jednotka pro RS má dále navíc vyvažovací hřídele. Ve vysokých otáčkách tak nedělá známé dieselové vrnění. Tato výhoda je trochu maskována aktivním elektromagnetickým rezonátorem, který se má starat o to, aby i přeplňované motory měly sportovní zvuk. Pokud si však připlatíte za systém volby jízdních režimů (Performance Mode Selection), lze jej v režimu Eco ztlumit.
Lepší zadní náprava: Že má i verze 2.0 TDI obyčejnou vlečenou zadní nápravu, to je neodpustitelná věc. Golf a A3 mají s touto motorizací již víceprvek, přestože se dunění v jejich menších zavazadelnících zdaleka tolik nerozléhá. Kombi s tužší karoserií a menším sklonem pátých dveří k poskakování je sice i na vlečené nápravě únosné, ale víceprvek je jiná káva – nezná přetáčivost při extrémních manévrech (obyčejné 2.0 TDI umí uhnout zádí) a lépe filtruje nerovnosti.
Celá řada výbavy: Ve standardní výbavě verze RS najdete proti specifikaci Elegance navíc xenonové světlomety či dokonce elektrické ovládání pátých dveří. Jen tyto dvě věci umažou z cenového rozdílu 35 000 Kč.
Jízdní vlastnosti, výkony, brzdy: Že je RS mnohem větší zážitek řídit, to už jsme psali. Mírně tužší projev sportovního podvozku zvláční, když se odvážíte a začnete to po nerovné cestě trochu štípat. Budete žasnout, jak tlumiče pracují. Kompatibilita s českými cestami je nečekaným kouzlem Octavie RS. Na německé dálnici pak RS TDI „dorve“ otáčkoměr na 4100 ot./min při 240 km/h, kdežto normální 2.0 TDI jízdní odpory zastaví při 3500 otáčkách a 210 km/h. A strmější řízení s hodnotou 2,2 otáčky mezi rejdy je příjemné nejen při sportovní jízdě, ale třeba i během parkování (standardní octa via má 2,6 otáčky).