Volvo XC 70 D4 AWD: Severská tradice | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

14. 1. 2014

Volvo XC 70 D4 AWD: Severská tradice

Volvo XC 70 D4 AWD Geartronic Momentum

Fotogalerie

5 fotografií

Velké osobní kombi s oplastovanou karoserií a zvýšenou průchodností terénem? Nám se okamžitě vybaví Volvo XC 70.

(více v čísle 3/14)

V loňském roce se Volvo zaměřilo na modernizaci své produkce. Něco nového se objevilo na každém z nabízených modelů a tento trend se nevyhnul ani stálici XC 70. Ale až po porovnání s předchozí verzí jsme si všimli jiné masky chladiče, upravených lišt kolem mlhovek, lehce modifi kovaného zadního nárazníku a také jinak uspořádaných zadních skupinovek.

Palubní deska doznala výraznějších úprav. Kromě přístrojového štítku je nový také volant, středový panel a kaplička pro displej navigace.
Autor: Davidl Rajdl

Výraznější změnu jsme objevili uvnitř vozu. Nové XC 70 totiž místo původní dvojice kruhových ukazatelů dostalo digitální barevné obrazovky. Uprostřed je velký rychloměr a po stranách menší displeje, které zobrazují otáčky nebo teplotu motorového oleje. Pozitivem určitě je, že při listování nastavením vozu se odkazy zobrazují přímo před vámi. Nelíbil se nám ale sloupcový otáčkoměr ani fakt, že jízdní údaje z palubního počítače jsou schované „někde“ dole.Modernizace s sebou naštěstí přinesla i jasně pozitivní úpravy. Displej navigace už nevyjíždí z palubní desky, ale je umístěn uprostřed ve speciální kapličce. Není tak zvláštně nakloněný jako u předchozího provedení a tím je i lépe čitelný. Jinak uvnitř vládne solidnost, kvalita, pohodlí a spousta prostoru – tedy vše, na co jsme si u tohoto volva zvykli.

Palubní deska doznala výraznějších úprav. Kromě přístrojového štítku je nový také volant, středový panel a kaplička pro displej navigace.
Autor: Davidl Rajdl

Trochu zmateni jsme ale byli při pohledu do technických údajů. U Volva XC 70 totiž označení D4 neznamená stejné vznětové motory, přestože oba disponují výkonem 133 kW. Verze s pohonem přední nápravy má totiž pod kapotou zcela nový dvoulitrový čtyřválec. Námi testovaná čtyřkolka se zatím musí spokojit s léty prověřeným pětiválcem 2,4 l, který dopuje dvojice turbodmychadel. No, spokojit… Tento agregát vždy patřil mezi nejlepší vznětové motory na trhu, ale přicházející emisní normy už prostě nezvládne. Jednotka s charakteristickým zvukem si s poměrně těžkým vozem a pohonem všech kol lehce poradí. Jízda je plynulá a uvolněná – za volantem XC 70 se prostě uklidníte. Na stejnou notu je naladěn také šestistupňový automat. Řadí jemně, neznatelně a umí využívat největší přednost tohoto agregátu – sílu v nízkých otáčkách.

Volvo XC 70 D4 AWD Geartronic Momentum
Autor: Davidl Rajdl

Při svižnější jízdě ale automat občas zmatkuje a přemýšlí, který stupeň zvolit. Výrazně stoupá také spotřeba paliva, která i při pohodové jízdě atakuje osmilitrovou hranici. Navíc se komfort podvozku promění v lehkou nejistotu v zatáčkách. Ale řezat s XC 70 zatáčky? Lepší je užívat si plavnou jízdu s pocitem bezpečí a vědomím, že podvozek se světlou výškou 210 mm se nemusí bát projížďky volným terénem ani sněhových závějí. Škoda jen, že tento pocit vyjde dost draho.

Volvo XC 70 D4 AWD Geartronic Momentum
Autor: Davidl Rajdl

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
3 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851