Volvo V40 T2 a T4: Kolik dáte za pocit luxusu?
Nedejte na posměváčky, kteří vidí ve Volvu V40 jen převlečený focus. Švédka si vzala to nejlepší a polepšila si na materiálech. Po pravdě ale musí být člověk fanda, aby dal tolik peněz navíc.
Má smysl vydat skoro šest set tisíc za auto s nic moc výbavou a užitnou hodnotou? Takovou otázku si musí nepochybně položit každý racionálně uvažující zájemce o Volvo V40. V principu jde skutečně jen o převlečené součástky z fordu (podvozek a motor), do kufru o objemu 324 l pořádně nic nedáte a za lepší prvky výbavy musíte připlácet. A ne málo. Vždyť náš vůz s cenovkou 619 200 Kč neměl ani parkovací senzory.
Jenže i jedno z nejlacinějších V40 si vás získá pocitem luxusu. Dokonce dokáže maskovat, že v reálu jakékoliv „rozmazlovače“ chybějí. Sedačky jsou látkové, na palubní desce nenajdete nic jiného než šedivý plast a zpod kapoty tahá pouze sto dvacet koní. Tato přeplňovaná šestnáctistovka jich totiž ve fordu jako EcoBoost vyvine 150.
Jenže ani u podladěné verze jsme neměli dojem, že bychom výkonu potřebovali o tolik víc. Zato jsme vrtěli hlavou nad snovou spotřebou šesti litrů na sto. Za pocit při řízení tedy dáváme palce nahoru a varujeme přílišné šetřílky před vznětovou alternativou. Stejně objemný a podobně výkonný diesel 1.6/84 kW jsme testovali před dvěma lety v čísle 45 s pocitem nevyužití potenciálu.
Chválíme tedy benzinovou šestnáctistovku, a klidně i nejslabší ze tří nabízených variant (88/110/132 kW). Vždyť proti silnější verzi ušetříte nemalých 52 500 korun. Ale má vůbec smysl takto uvažovat, když výchozí Ford Focus 1.6 EcoBoost/110 kW Titanium vyjde jen na 439 990 Kč? Musíte být prostě fanda.
Volvo V40 Cross Country T4 AWD 2.0 Kinetic: Z opačného konce
Víc než čtyři válce v autě nižší střední třídy abyste hledali lupou, vždyť už nejsou ani v BMW 125i nebo Mercedesu A 45 AMG. V případě V40 Cross Country najdete zajímavý paradox, kde se znáčkem T4 jezdí jak přeplňovaná šestnáctistovka, tak řadový pětiválcový dvoulitr. Stejný v běžném V40 nenajdete. Další údiv nastává při pohledu do ceníku, protože T4 AWD 2.0 L stojí ve shodné specifi kaci dokonce o 5000 Kč méně než T4 1.6 L! Bere o dva litry víc a jede právě tak rychle jako čtyřválec. Zrychlení má lepší jen o 0,3 sekundy.
Pětiválec však má v sobě nezměřitelné kouzlo. Stejně jako velký dvouapůllitr T5/187 kW, z něhož vychází, je i T4 spojen s šestistupňovou automatickou převodovkou Geartronic a pohonem všech kol AWD. Čert vem o něco vyšší spotřebu a hmotnost přední nápravy proti 1.6. Pro nás jde o zajímavost z motoristického nebe, byť jenom v menším vydání a řádně zaplacenou.