Volvo V40 T2 a T4: Kolik dáte za pocit luxusu? | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Volvo V40 T2 a T4: Kolik dáte za pocit luxusu?

Volvo V40 T2

Fotogalerie

7 fotografií

Nedejte na posměváčky, kteří vidí ve Volvu V40 jen převlečený focus. Švédka si vzala to nejlepší a polepšila si na materiálech. Po pravdě ale musí být člověk fanda, aby dal tolik peněz navíc.

Má smysl vydat skoro šest set tisíc za auto s nic moc výbavou a užitnou hodnotou? Takovou otázku si musí nepochybně položit každý racionálně uvažující zájemce o Volvo V40. V principu jde skutečně jen o převlečené součástky z fordu (podvozek a motor), do kufru o objemu 324 l pořádně nic nedáte a za lepší prvky výbavy musíte připlácet. A ne málo. Vždyť náš vůz s cenovkou 619 200 Kč neměl ani parkovací senzory.

Plastový dekor na první pohled prozradí, že nejde o nejluxusnější verzi. Stejně jako analogové přístroje, ve vyšších specifi kacích jsou digitální.
Autor: Jiří Káš

Jenže i jedno z nejlacinějších V40 si vás získá pocitem luxusu. Dokonce dokáže maskovat, že v reálu jakékoliv „rozmazlovače“ chybějí. Sedačky jsou látkové, na palubní desce nenajdete nic jiného než šedivý plast a zpod kapoty tahá pouze sto dvacet koní. Tato přeplňovaná šestnáctistovka jich totiž ve fordu jako EcoBoost vyvine 150.

Přeplňovanou šestnáctistovku známe z Fordu Focus, ve volvu začíná její výkon už na 88 kW
Autor: Jiří Káš

Jenže ani u podladěné verze jsme neměli dojem, že bychom výkonu potřebovali o tolik víc. Zato jsme vrtěli hlavou nad snovou spotřebou šesti litrů na sto. Za pocit při řízení tedy dáváme palce nahoru a varujeme přílišné šetřílky před vznětovou alternativou. Stejně objemný a podobně výkonný diesel 1.6/84 kW jsme testovali před dvěma lety v čísle 45 s pocitem nevyužití potenciálu.

Chválíme tedy benzinovou šestnáctistovku, a klidně i nejslabší ze tří nabízených variant (88/110/132 kW). Vždyť proti silnější verzi ušetříte nemalých 52 500 korun. Ale má vůbec smysl takto uvažovat, když výchozí Ford Focus 1.6 EcoBoost/110 kW Titanium vyjde jen na 439 990 Kč? Musíte být prostě fanda.

Volvo V40 Cross Country T4 AWD 2.0 Kinetic: Z opačného konce

Víc než čtyři válce v autě nižší střední třídy abyste hledali lupou, vždyť už nejsou ani v BMW 125i nebo Mercedesu A 45 AMG. V případě V40 Cross Country najdete zajímavý paradox, kde se znáčkem T4 jezdí jak přeplňovaná šestnáctistovka, tak řadový pětiválcový dvoulitr. Stejný v běžném V40 nenajdete. Další údiv nastává při pohledu do ceníku, protože T4 AWD 2.0 L stojí ve shodné specifi kaci dokonce o 5000 Kč méně než T4 1.6 L! Bere o dva litry víc a jede právě tak rychle jako čtyřválec. Zrychlení má lepší jen o 0,3 sekundy.

Volvo V40 Cross Country T4 AWD 2.0 Kinetic
Autor: Jiří Káš

Pětiválec však má v sobě nezměřitelné kouzlo. Stejně jako velký dvouapůllitr T5/187 kW, z něhož vychází, je i T4 spojen s šestistupňovou automatickou převodovkou Geartronic a pohonem všech kol AWD. Čert vem o něco vyšší spotřebu a hmotnost přední nápravy proti 1.6. Pro nás jde o zajímavost z motoristického nebe, byť jenom v menším vydání a řádně zaplacenou.

Volvo V40 Cross Country T4 AWD 2.0 Kinetic
Autor: Jiří Káš

Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851