Renault Kangoo Outdoor 1.5 dCi: Krása není všechno | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Renault Kangoo Outdoor 1.5 dCi: Krása není všechno

Renault Kangoo Outdoor 1.5 dCi

Fotogalerie

5 fotografií

Kangoo nemá na soutěž elegance, ale aspoň se snaží. Teď si dokonce usmyslel, že z něj bude teréňák. Pomůže mu k tomu nový kukuč?

Spolu s faceliftem (nárazníky, přední světlomety, zadní lampy) dostal loni Renault Kangoo také oplastovanou verzi Outdoor. Tedy abychom byli přesní – plasty nepřibyly, jen z nich ubyla barva. A na dveřích se zjevil nápis Extrem, jehož červené X má snahu vzbuzovat dojem pohonu 4x4. Ale marně. Na rozdíl od první generace z devadesátých let současné Kangoo Outdoor nedostalo pohon všech kol, ale dokonce ani zvýšenou světlou výšku. Užitečným pomocníkem v terénu může být ESP rozšířené o funkci Extended grip, i to je ale za příplatek 10 000 Kč. Paradoxně ho dostanete i bez výbavy Outdoor.

Nemusíte mít ani oplastovanou verzi, abyste si pořídili ESP s třemi možnostmi nastavení.
Nemusíte mít ani oplastovanou verzi, abyste si pořídili ESP s třemi možnostmi nastavení.
Autor: Jiří Káš

V rámci faceliftu chválíme, že už venkovní zpětná zrcátka kangoo nevypadají jako z letitého tiráku. Pár upravených serepetiček najdete i uvnitř, třeba středový tunel. Vesměs jde ale o drobnosti, kterých bychom si bez upozornění ani nevšimli. Ostatně proč také? Kangoo si lidé nekupují kvůli francouzskému šarmu. Hlavní je praktičnost. A tu nelze autu s přepravním objemem přes dva a půl kubíku upřít. Pokud si připlatíte 8000 Kč za sklopné opěradlo spolujezdce (bohužel 6000 Kč z ceny tvoří povinné sklopné zadní stolečky), převezete uvnitř předmět dlouhý až 2,5 metru. Třeba ve srovnání s C4 Picasso vás může zarazit dodávkovitost, která se ale rázem mění ve výhodu – nevadí, že děti umatlaly výplně dveří. Vždyť velké plastové dekly otřete vlhkým hadrem. To samé platí pro boky zavazadelníku, pokud vozíte psa v kufru.

Někdo přísahá na dvoudílné zadní dveře, jiný by volil jednodílné výklopné vzhůru. Naštěstí si u krátkého kangoo můžete vybrat. Maxi má jen dvoudílné.
Někdo přísahá na dvoudílné zadní dveře, jiný by volil jednodílné výklopné vzhůru. Naštěstí si u krátkého kangoo můžete vybrat. Maxi má jen dvoudílné.
Autor: Jiří Káš

Suma sumárum nabízí specifi kace Outdoor proti základní verzi jen litá kola, střešní lišty a přední mlhovky. Mnohem podstatnější je ale fakt, že jde o nejlacinější cestu k pořízení motorizace 1.5 dCi/66 kW. Zatímco na větší model Maxi s prodlouženým rozvorem už je výkonově na hraně a připlatili bychom si za 1.5 dCi/80 kW (psali jsme loni v čísle 5), v krátkém kangoo funguje výborně. Jestliže pominete hlučnější chod, odmění se spotřebou bezpečně do šesti litrů. Jenom moc netopí. Tlačítko Eco mode pod ruční brzdou omezí výkon klimatizace a motoru. Praktický přínos jsme však nezaznamenali.

Renault Kangoo Outdoor 1.5 dCi
Renault Kangoo Outdoor 1.5 dCi
Autor: Jiří Káš

Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851