Renault Kangoo Outdoor 1.5 dCi: Krása není všechno
Kangoo nemá na soutěž elegance, ale aspoň se snaží. Teď si dokonce usmyslel, že z něj bude teréňák. Pomůže mu k tomu nový kukuč?
Spolu s faceliftem (nárazníky, přední světlomety, zadní lampy) dostal loni Renault Kangoo také oplastovanou verzi Outdoor. Tedy abychom byli přesní – plasty nepřibyly, jen z nich ubyla barva. A na dveřích se zjevil nápis Extrem, jehož červené X má snahu vzbuzovat dojem pohonu 4x4. Ale marně. Na rozdíl od první generace z devadesátých let současné Kangoo Outdoor nedostalo pohon všech kol, ale dokonce ani zvýšenou světlou výšku. Užitečným pomocníkem v terénu může být ESP rozšířené o funkci Extended grip, i to je ale za příplatek 10 000 Kč. Paradoxně ho dostanete i bez výbavy Outdoor.
V rámci faceliftu chválíme, že už venkovní zpětná zrcátka kangoo nevypadají jako z letitého tiráku. Pár upravených serepetiček najdete i uvnitř, třeba středový tunel. Vesměs jde ale o drobnosti, kterých bychom si bez upozornění ani nevšimli. Ostatně proč také? Kangoo si lidé nekupují kvůli francouzskému šarmu. Hlavní je praktičnost. A tu nelze autu s přepravním objemem přes dva a půl kubíku upřít. Pokud si připlatíte 8000 Kč za sklopné opěradlo spolujezdce (bohužel 6000 Kč z ceny tvoří povinné sklopné zadní stolečky), převezete uvnitř předmět dlouhý až 2,5 metru. Třeba ve srovnání s C4 Picasso vás může zarazit dodávkovitost, která se ale rázem mění ve výhodu – nevadí, že děti umatlaly výplně dveří. Vždyť velké plastové dekly otřete vlhkým hadrem. To samé platí pro boky zavazadelníku, pokud vozíte psa v kufru.
Suma sumárum nabízí specifi kace Outdoor proti základní verzi jen litá kola, střešní lišty a přední mlhovky. Mnohem podstatnější je ale fakt, že jde o nejlacinější cestu k pořízení motorizace 1.5 dCi/66 kW. Zatímco na větší model Maxi s prodlouženým rozvorem už je výkonově na hraně a připlatili bychom si za 1.5 dCi/80 kW (psali jsme loni v čísle 5), v krátkém kangoo funguje výborně. Jestliže pominete hlučnější chod, odmění se spotřebou bezpečně do šesti litrů. Jenom moc netopí. Tlačítko Eco mode pod ruční brzdou omezí výkon klimatizace a motoru. Praktický přínos jsme však nezaznamenali.