Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

1. 2. 2014

Ford Ka 1.2 Trend Plus: Stárnout se dá důstojně

Ford Ka 1.2 Trend Plus

Fotogalerie

6 fotografií

Konkurence za těch pět let pokročila ve využití prostoru i komfortu. Káčku ale zůstává originalita, půvab a hlavně robustní mechanika.

Postavit hezké auto je stále těžší. A čím menší auto, tím hůř. Nemilosrdné bezpečnostní předpisy omezují svobodu designérů, na eleganci zbývá čím dál méně místa a žádné velké složitosti nedovolí ani omezený rozpočet. Když už se ale v kategorii městských vozítek jednou design opravdu povede, stárne o to pomaleji.

To je rozhodně případ Fordu Ka. Jeho oblé linie sice prozrazují starší datum, působí však stále elegantně. A také neotřele, káčko přece jen nevidíme na každém rohu. Testovaný kus v temně vínové barvě to jednoznačně potvrzuje, v centru města si stále umí získat pozornost žen.

Tlačítka mají mechanickou aretaci. Odtud světová rarita: stop-start vypnete jedním stiskem navždy.
Tlačítka mají mechanickou aretaci. Odtud světová rarita: stop-start vypnete jedním stiskem navždy.
Autor: Jiří Pekárek

Atmosféru v kabině určuje důraz na jednoduchost a přehlednost, místo modulů soustředících ovladače na malou plochu zde najdeme každou věc zvlášť, což vyhoví spíše konzervativním uživatelům. Poněkud šedivý dojem z palubní desky vzniká spíš její velkou plochou a členitými tvary, materiály se kvalitativně neliší od minimalistické Škody Citigo. Výhodu vnitřní architektury fordu představuje poloha řadicí páky, která je bleskově po ruce. Příliš praktické nám nepřipadá ovládání rádia zcela nahoře, větší pihou na ergonomii je ale pouze výškově stavitelný volant. Vyšší poloha sedadel je pohodlná pro nastupování, připomínky nemáme ani k přehlednosti karoserie.

Přístup odpovídá standardům třídveřových vozů, krátký rozvor ale ubírá místo vzadu
Přístup odpovídá standardům třídveřových vozů, krátký rozvor ale ubírá místo vzadu
Autor: Jiří Pekárek

Mladší konkurenti dokážou s větším přehledem pojmout čtyři dospělé cestující. Na takovou kritiku nemá Ford Ka odpověď, místa vzadu je málo a pětidveřová alternativa není v nabídce. Uživatel tak stojí před jasnou volbou, jakému účelu má vůz sloužit. Zamrzí však děravá výbava. U nižších verzí se za klimatizaci i ve zvýhodněném paketu připlácí pětadvacet tisíc, stabilizační systém žádá 16 500 Kč.

Ford Ka 1.2 Trend Plus
Ford Ka 1.2 Trend Plus
Autor: Jiří Pekárek

Jízdně je káčko mírně rozdvojenou osobností. Konstruktéři Fordu v zájmu stability a ovladatelnosti přitvrdili pérování, což se ve srovnání s příbuzným Fiatem 500 odráží v poněkud hrubozrnnějších reakcích na nerovnostech. Velkorysý profi l čtrnáctipalcových pneumatik ale nenechá k páteřím posádky proniknout žádné ostré rázy. Při ostřejší jízdě káčko naopak překvapí suverenitou.

Opěradlo lze sklápět jen vcelku. Daní za krásu je zúžení vstupu kvůli tvaru lamp.
Opěradlo lze sklápět jen vcelku. Daní za krásu je zúžení vstupu kvůli tvaru lamp.
Autor: Jiří Pekárek

Rošťácké nátuře pomáhá i motor pocházející z dílen Fiatu. Charakterní projev osmiventilového čtyřválce je dnes už téměř nostalgickým pohlazením po duši. Žádný tříválec nikdy nebude znít tak šťavnatě, dvanáctistovka navíc potěší kultivovaným tahem zespodu a s nečekanou chutí se vytáčí až k červenému poli. Nejnovější a nejodlehčenější tříválce u konkurence nabídnou o chlup nižší spotřebu – náš průměr se ustálil na 5,8 l/100 km. Prověřená spolehlivost a dlouhá životnost agregátu nám ale v této třídě připadají jako zajímavější argumenty.

Letitý osmiventilový agregát překvapuje italským temperamentem. Vysoko umístěná řadička je rychle po ruce.
Letitý osmiventilový agregát překvapuje italským temperamentem. Vysoko umístěná řadička je rychle po ruce.
Autor: Jiří Pekárek

Káčko u nás nemá mnoho přátel a je snadné ho kritizovat za to, že už není nejnovější. Nám ale jeho vyrovnané schopnosti připadají solidní bez ohledu na datum v kalendáři. A než bychom se nechali nalákat soupeři na delší záruku, určitě bychom se zajímali o ceny povinných servisních prohlídek.

Ford Ka 1.2 Trend Plus
Ford Ka 1.2 Trend Plus
Autor: Jiří Pekárek

Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!

Předplatné

Objednejte si roční předplatné Světa motorů včetně speciálů a získáte ZAHARDNÍ GRIL AVENBERG!

Výhody předplatného:

  • Roční předplatné jen za cenu 1170 Kč
  • Ušetříte 186 Kč
  • Přístup do elektronického archivu časopisu
  • Časopis přímo do vaší schránky
Objednat
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851