Budoucnost: Třetí vydání, model 2015
Přestože jsme stále na prahu nového roku, tentokrát jej přeskočíme a rovnou
se podíváme na zajímavosti následující sezony.
Každý z modelů na této straně se zrodil v jiném desetiletí i segmentu. Spojuje je však brzké uvedení (respektive modernizace) třetího vydání. Audi TT Nástupce v Maďarsku vyráběného sporťáčku stojí za dveřmi, představit se má už jako model 2015. Zahalený prototyp prozrazuje, že nestárnoucí silueta Audi TT zůstává stále stejná, věrná oběma dosavadním vydáním i původnímu konceptu z roku 1995. Na výběr bude minimálně ze dvou pohonných jednotek TFSI o objemech 1,8 a 2,0 litru. Slabší poskytne 132 kW, zato dvoulitr nabídne hned dvě možnosti: 162 a 220 kilowattů. Později se prý objeví špičková specifi kace TT RS s přeplňovaným pětiválcem produkujícím 280 kW. Audi TT III bude dalším modelem využívajícím platformu MQB a u verzí Quattro se o pohon všech kol i přes hrdé označení nepostará diferenciál Torsen, ale elektronicky ovládaná mezinápravová spojka Haldex.
Renault Trafic
Do roku 2015 vyjede ve třetí generaci i známé užitkové vozidlo Renault Trafi c. Novinka má těžit ze spolupráce s Mercedesem, zaslechli jsme o některých sdílených komponentech s příštím vitem, respektive vianem. O designu zatím příliš mnoho nevíme, jisté však je, že vůz dostane velkorysé přední světlomety a rozměrnou mřížku chladiče po vzoru velkého masteru. Dlouhé zadní lampy budou v zájmu zachování praktičnosti opět využívat vertikální uspořádání, přední cestující prý najdou větší vnitřní prostor. O případných sourozencích na trhu se zatím mlčí. Opel totiž podle všeho plánuje příští vivaro jako samostatný model a Nissan Primastar by neměl smysl, automobilka má totiž podobný užitkový typ NV200.
Toyota Yaris
Letošním největším evropským tahákem Toyoty sice bude kolínské mini Aygo, ale zkrátka nepřijde ani yaris. Jeho omlazená verze se má totiž světu představit jako model 2015 už za necelé dva měsíce na jarní přehlídce v Ženevě. Designérské proměny najdeme především na předních partiích, výrazná úprava čeká světlomety. Nárazník prý facelift příliš nezasáhne, což se podle všeho týká i celé zádě. Maskování testovacího auta mate zahalením kompletní karoserie, což by mohlo naznačovat prototyp úplně nové generace. Na ni je však ještě brzy.