Budoucnost: Třetí vydání, model 2015 | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Budoucnost: Třetí vydání, model 2015

Téměř dvacet let po představení prvního konceptu se Audi TT představí ve třetí generaci. Tvar vozu zůstává stejný, podobně jako u fenomenálního Porsche 911.

Fotogalerie

3 fotografie

Přestože jsme stále na prahu nového roku, tentokrát jej přeskočíme a rovnou
se podíváme na zajímavosti následující sezony.

(více v čísle 5/14)

Každý z modelů na této straně se zrodil v jiném desetiletí i segmentu. Spojuje je však brzké uvedení (respektive modernizace) třetího vydání. Audi TT Nástupce v Maďarsku vyráběného sporťáčku stojí za dveřmi, představit se má už jako model 2015. Zahalený prototyp prozrazuje, že nestárnoucí silueta Audi TT zůstává stále stejná, věrná oběma dosavadním vydáním i původnímu konceptu z roku 1995. Na výběr bude minimálně ze dvou pohonných jednotek TFSI o objemech 1,8 a 2,0 litru. Slabší poskytne 132 kW, zato dvoulitr nabídne hned dvě možnosti: 162 a 220 kilowattů. Později se prý objeví špičková specifi kace TT RS s přeplňovaným pětiválcem produkujícím 280 kW. Audi TT III bude dalším modelem využívajícím platformu MQB a u verzí Quattro se o pohon všech kol i přes hrdé označení nepostará diferenciál Torsen, ale elektronicky ovládaná mezinápravová spojka Haldex.

Téměř dvacet let po představení prvního konceptu se Audi TT představí ve třetí generaci. Tvar vozu zůstává stejný, podobně jako u fenomenálního Porsche 911.
Téměř dvacet let po představení prvního konceptu se Audi TT představí ve třetí generaci. Tvar vozu zůstává stejný, podobně jako u fenomenálního Porsche 911.
Autor: Carparazzi a archiv

Renault Trafic

Do roku 2015 vyjede ve třetí generaci i známé užitkové vozidlo Renault Trafi c. Novinka má těžit ze spolupráce s Mercedesem, zaslechli jsme o některých sdílených komponentech s příštím vitem, respektive vianem. O designu zatím příliš mnoho nevíme, jisté však je, že vůz dostane velkorysé přední světlomety a rozměrnou mřížku chladiče po vzoru velkého masteru. Dlouhé zadní lampy budou v zájmu zachování praktičnosti opět využívat vertikální uspořádání, přední cestující prý najdou větší vnitřní prostor. O případných sourozencích na trhu se zatím mlčí. Opel totiž podle všeho plánuje příští vivaro jako samostatný model a Nissan Primastar by neměl smysl, automobilka má totiž podobný užitkový typ NV200.

Třetí Renault Trafi c bude opět rozměrnější a designem přídě se od jednoprostorového konceptu posouvá k dvouprostorovému
Třetí Renault Trafi c bude opět rozměrnější a designem přídě se od jednoprostorového konceptu posouvá k dvouprostorovému
Autor: Carparazzi a archiv

Toyota Yaris

Letošním největším evropským tahákem Toyoty sice bude kolínské mini Aygo, ale zkrátka nepřijde ani yaris. Jeho omlazená verze se má totiž světu představit jako model 2015 už za necelé dva měsíce na jarní přehlídce v Ženevě. Designérské proměny najdeme především na předních partiích, výrazná úprava čeká světlomety. Nárazník prý facelift příliš nezasáhne, což se podle všeho týká i celé zádě. Maskování testovacího auta mate zahalením kompletní karoserie, což by mohlo naznačovat prototyp úplně nové generace. Na ni je však ještě brzy.

Ještě před uvedením nového yarisu se současný model podrobí výraznému faceliftu, především předních reflektorů
Ještě před uvedením nového yarisu se současný model podrobí výraznému faceliftu, především předních reflektorů
Autor: Carparazzi a archiv

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
5 / 2014Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851