Budoucnost: Malá velká překvapení | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Budoucnost: Malá velká překvapení

Nejbližším chystaným modelem z rodiny „pětistovek“ bude malý crossover 500X. Testovací prototyp klame karoserií modelu 500L

Fotogalerie

5 fotografií

Brutálně ostrý třídveřový leon, pětidveřové mini, svébytný nástupce i20, Grand C-Max s tváří astonu… Čekají nás velkolepé věci!

(více v čísle 6/14)

Na evropských silnicích se dennodenně prohánějí lehce i řádně zamaskované prototypy příštích bestsellerů. Které z nich jsme pronásledovali tentokrát?

Fiat 500X/Jeep Jeepster

Špionážní fotografi e nástupce modelu Sedici sice unikly na veřejnost před půldruhým rokem, ale ofi ciálně jej poznáme teprve letos – a prý hodně brzy. Tentokrát se zhlédne v modelu 500. První neoficiální kresba se sice tváří jako výtvor školáka, ale přesně takto bude design novinky vypadat.

Takto by mohl vypadat Fiat 500X
Autor: Automedia a archiv

Fiat 500X navíc dostane hned od počátku výroby amerického sourozence s logem Jeepu. Oba se mají vyrábět v italském Melfi , kde se dnes produkuje punto. Přitom mají využívat jeho platformu, stejně jako chystaná pětidveřová zvětšenina modelu 500. Denně by mělo vzniknout 1600 kusů novinky. Motorová nabídka má zpočátku obsahovat přeplňované jednotky 0.9 TwinAir, 1.4 MultiAir a diesel 1.6 MultiJet.

Ford C-Max

Kompaktní MPV C-Max a jeho prodloužená verze Grand C-Max patří mezi poslední fordy, které zatím nepodlehly novému designovému stylu značky po vzoru Aston Martinu. Po nedávném zveřejnění prvních snímků faceliftu focusu je však jasné, že je podobná proměna čeká také. Nedávno přistižený prototyp tuto teorii potvrdil a kamufl áž naznačuje, které oblasti čeká největší přepracování. Jestliže u některých starších modelů velká maska chladiče vzbuzovala kontroverzní reakce, zvýšenému vozu podle nás výborně sedne. Výsledek se má ofi ciálně představit v březnu v Ženevě.

Kompaktní MPV Grand C-Max patří k posledním fordům hlásícím se k minulému designovému stylu. Dlouho to ale platit nebude.
Autor: Automedia a archiv

Hyundai i20

Sice se i20 s výraznější tváří představilo teprve před necelými dvěma roky, přesto je na spadnutí nová generace. Vše nasvědčuje tomu, že ji poznáme ještě letos. Zatímco dřívější počítačové ilustrace prorokovaly zmenšenou kopii kompaktu i30, aktuální fotografi e zahaleného vozu z jihu Evropy prozrazuje klasičtější siluetu s nezvykle širokými zadními sloupky a bez designových výstřelků. Třídveřová verze nekončí, ale představí se až v příštím roce.

Hyundai i20 přinese ve druhé generaci ostřejší formu, „getzovité“ proporce jsou minulostí
Autor: Automedia a archiv

Seat Leon Cupra

Proč nová generace leonu nedávno přišla s méně praktickou, třídveřovou karoserií? Aby dodala ještě větší exkluzivitu chystanému nejostřejšímu provedení Cupra R. Atraktivní celek připomínající individualistické kupé se totiž k dvoulitrovému turbomotoru o výkonu téměř dvou set kilowattů skvěle hodí, přenos pohonu zajistí převodovka DSG. Španělský kompakt se postaví nejen technicky spřízněnému Golfu R, ale i Audi S3 nebo Mercedesu A 45 AMG. Leon Cupra R prý poznáme ještě letos. Pro praktičtěji založené má být v nabídce i pětidveřový hatchback, s ostrým kombi se ale nepočítá.

Nejostřejší Seat Leon získá přeplňovaný dvoulitr s výkonem dvou set koní, jeho výlučnost umocní třídveřová karoserie.
Autor: Automedia a archiv

Mini 5D

Ještě před patnácti lety britská automobilka vyráběla jediný, navíc značně přestárlý model. Zato dnes se může pochlubit kompletní paletou moderních vozů. A v nové generaci základního kamene výrobního programu dá zákazníkům poprvé na výběr pětici dveří. S touto změnou se zároveň připravme na delší rozvor. „Velké“ Mini má sázet hlavně na přeplňované tříválce.

Nejnovější vydání legendárního Mini se zanedlouho poprvé představí s dvěma páry bočních dveří
Autor: Automedia a archiv

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
6 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851