Land Rovery v roce 2014: Devět dělníků v malé ubytovně
Před časem jsme informovali o inovacích, které Land Rover a jeho luxusní divize
Range Rover chystají pro vozy modelového ročníku 2014.
Když už jsme čtrnáctku nalistovali i v roce kalendářním, pojďme se na nejzajímavější novinky podívat detailně. Značný rozruch působí devítistupňový automat ZF pro model Evoque. Příčná zástavba motoru si vynutila extrémně kompaktní balení a nová konstrukční řešení.
Ještě převratnější novinkou je pohon všech kol Active Driveline, který nahrazuje spojkami nejen středový, ale i zadní diferenciál. Odpojení zadního pohonu zde přináší daleko větší úsporu paliva, než bylo dosud možné. Při nejnižších rychlostech systém čeká na prokluz kol, nad 35 km/h zasahuje aktivně připojováním levého či pravého zadního kola. Dotáčivosti pomáhá i přibrzďování vnitřních kol v zatáčkách. S novým devítistupňovým automatem a aktivním pohonem 4x4 se spotřeba evoque snížila až o 11,4 % na hodnotu 4,1 l/100 km.
Nejmenší Range Rover nabízí sedm nových asistenčních systémů:
➤ Park Exit při couvání upozorní na pohyblivé překážky za vozem.
➤ Perpendicular Park sleduje a zobrazuje celé okolí vozu.
➤ Adaptivní tempomat zvyšuje komfort na dálnici.
➤ Closing Vehicle Sensing a Reverse Traffic Detection odhalí nebezpečně rychle se přibližující vozidlo jak zepředu, tak zezadu.
➤ Sedmičku systémů uzavírají asistenty pro jízdu v pruhu, čtení značek a systém snímající hloubku brodu.