Land Rovery v roce 2014: Devět dělníků v malé ubytovně | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Land Rovery v roce 2014: Devět dělníků v malé ubytovně

Vysoce kompaktní převodovka ZF 9HP spoléhá na modulární konstrukci. Vtip spočívá v použití čtyř planetových soukolí typu Simplex, z nichž poslední tvoří prstenec předchozího. Dále používá dvojici zubových spojek, stejný počet lamelových spojek a dvě brzdy. Celkový rozsah převodů je téměř 10:1. Může být spojena s pohonem předních i všech kol.

Před časem jsme informovali o inovacích, které Land Rover a jeho luxusní divize
Range Rover chystají pro vozy modelového ročníku 2014.

(více v čísle 6/14)

Když už jsme čtrnáctku nalistovali i v roce kalendářním, pojďme se na nejzajímavější novinky podívat detailně. Značný rozruch působí devítistupňový automat ZF pro model Evoque. Příčná zástavba motoru si vynutila extrémně kompaktní balení a nová konstrukční řešení.

Ještě převratnější novinkou je pohon všech kol Active Driveline, který nahrazuje spojkami nejen středový, ale i zadní diferenciál. Odpojení zadního pohonu zde přináší daleko větší úsporu paliva, než bylo dosud možné. Při nejnižších rychlostech systém čeká na prokluz kol, nad 35 km/h zasahuje aktivně připojováním levého či pravého zadního kola. Dotáčivosti pomáhá i přibrzďování vnitřních kol v zatáčkách. S novým devítistupňovým automatem a aktivním pohonem 4x4 se spotřeba evoque snížila až o 11,4 % na hodnotu 4,1 l/100 km.

Nejmenší Range Rover nabízí sedm nových asistenčních systémů:

➤ Park Exit při couvání upozorní na pohyblivé překážky za vozem.

➤ Perpendicular Park sleduje a zobrazuje celé okolí vozu.

➤ Adaptivní tempomat zvyšuje komfort na dálnici.

➤ Closing Vehicle Sensing a Reverse Traffic Detection odhalí nebezpečně rychle se přibližující vozidlo jak zepředu, tak zezadu.

➤ Sedmičku systémů uzavírají asistenty pro jízdu v pruhu, čtení značek a systém snímající hloubku brodu.

Vysoce kompaktní převodovka ZF 9HP spoléhá na modulární konstrukci. Vtip spočívá v použití čtyř planetových soukolí typu Simplex, z nichž poslední tvoří prstenec předchozího. Dále používá dvojici zubových spojek, stejný počet lamelových spojek a dvě brzdy. Celkový rozsah převodů je téměř 10:1. Může být spojena s pohonem předních i všech kol.
Vysoce kompaktní převodovka ZF 9HP spoléhá na modulární konstrukci. Vtip spočívá v použití čtyř planetových soukolí typu Simplex, z nichž poslední tvoří prstenec předchozího. Dále používá dvojici zubových spojek, stejný počet lamelových spojek a dvě brzdy. Celkový rozsah převodů je téměř 10:1. Může být spojena s pohonem předních i všech kol.
Autor: Archiv
Vysoce kompaktní převodovka ZF 9HP spoléhá na modulární konstrukci. Vtip spočívá v použití čtyř planetových soukolí typu Simplex, z nichž poslední tvoří prstenec předchozího. Dále používá dvojici zubových spojek, stejný počet lamelových spojek a dvě brzdy. Celkový rozsah převodů je téměř 10:1. Může být spojena s pohonem předních i všech kol.
Vysoce kompaktní převodovka ZF 9HP spoléhá na modulární konstrukci. Vtip spočívá v použití čtyř planetových soukolí typu Simplex, z nichž poslední tvoří prstenec předchozího. Dále používá dvojici zubových spojek, stejný počet lamelových spojek a dvě brzdy. Celkový rozsah převodů je téměř 10:1. Může být spojena s pohonem předních i všech kol.
Autor: Archiv

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
6 / 2014Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851