Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

12. 2. 2014

Modernizovaný VW Polo: Nenápadné zbrojení

Modernizovaný VW Polo

Fotogalerie

12 fotografií

Emisní předpisy přituhují a Volkswagen je připraven. Rok a půl po uvedení golfu podrobí skrytým, ale zásadním změnám i polo.

V uplynulých dvou letech jsme byli svědky působivého přívalu nových modelů, jejichž hlavním tématem byly technologie pro blížící se emisní normu Euro 6. Ta začne pro nově uváděné vozy platit už letos na podzim a její úspěšné splnění si žádá zcela nový přístup ke konstrukci vozidla – kromě motoru jde i o umístění katalyzátorů a potažmo celkové využití vnitřního prostoru.

Tříválec 1.4 TDI sdílí s šestnáctistovkou z octavie pohon rozvodů řemenem i neobvyklé uspořádání katalyzátorů nad sebou.
Tříválec 1.4 TDI sdílí s šestnáctistovkou z octavie pohon rozvodů řemenem i neobvyklé uspořádání katalyzátorů nad sebou.
Autor: Volkswagen a Svět motorů

Neradostná situace na evropském trhu ovšem automobilky tlačí opačným směrem. Prodeje váznou a investice do vývoje se vracejí příliš pomalu. Zejména u malých vozů, které obchodníkům přinášejí skromnější zisk a zároveň vypouštějí celkově menší objem škodlivin, se dnes hledají cesty, jak splnění nových norem zjednodušit.

Na filtr pevných částic navazuje sekundární okruh EGR.
Na filtr pevných částic navazuje sekundární okruh EGR.
Autor: Volkswagen a Svět motorů

Právě proto se Volkswagen překvapivě rozhodl uvést nové motory do současného Volkswagenu Polo. Jeho životní dráha se díky nim prodlouží, přestože se ještě nedávno předpokládalo, že v roce 2015 nastoupí zcela nová generace. Neobvykle důkladného představení nastupující techniky se minulý týden přímo ve Wolfsburku zúčastnili nejvyšší manažeři vývoje a mezi čtyřmi pozvanými redakcemi z Čech nechyběl Svět motorů.

Modernizovaný VW Polo
Modernizovaný VW Polo
Autor: Volkswagen a Svět motorů

Co vidět je a není

Skrytou modernizaci doprovázejí také vzhledové změny. Jsou však velmi decentní, týkají se hlavně nárazníků a optiky světel. A především se objeví už v dubnu, zatímco nové motory budou nabíhat postupně až v následujících týdnech.

Novou verzi prozrazuje širší spodní část masky a optika světlometů
Novou verzi prozrazuje širší spodní část masky a optika světlometů
Autor: Volkswagen a Svět motorů

Současně s novou tváří polo dostane i tucet nejmodernějších technologií na poli asistence řidiči, aktivní dynamiky a palubní zábavy. Sem patří radarový adaptivní tempomat, systém prevence střetu se samočinným nouzovým brzděním, u sportovního podvozku elektronicky řízené tlumiče. Ve voze dané kategorie tak exkluzivní prvky nejspíš zůstanou výstředním zpestřením ceníku, jde však o jasně čitelnou zprávu o technické aktuálnosti Volkswagenu Polo.

Také kom

Umístění radaru aktivního tempomatu je stejné jako u octavie a golfu
Umístění radaru aktivního tempomatu je stejné jako u octavie a golfu
Autor: Volkswagen a Svět motorů
unikační systémy s pokročilými funkcemi navigace a adaptací chytrých telefonů se těžko dočkají masového rozšíření, pomáhají však polu zachovat punc auta o krok napřed. Musíme uznat, že nejnovější navigace reaguje zase o řád rychleji než ta v golfu a možnost zadávat cíl jediným ťuknutím do mapy je skvělý nápad.

Nové polo je prvním vozem koncernu VW, jehož komunikační systém používá ke spojení s mobilními telefony protokol MirrorLink. V něm můžeme vybrané funkce telefonu ovládat přímo z displeje vozu a využívat aplikace pro sdílení tras, výběr bodů zájmu podle vlastních preferencí nebo ukládání hudby do virtuálního jukeboxu ve vozidle. Další programy budou jistě rychle následovat, samotný MirrorLink však zatím podporují jen někteří výrobci telefonů.
Nové polo je prvním vozem koncernu VW, jehož komunikační systém používá ke spojení s mobilními telefony protokol MirrorLink. V něm můžeme vybrané funkce telefonu ovládat přímo z displeje vozu a využívat aplikace pro sdílení tras, výběr bodů zájmu podle vlastních preferencí nebo ukládání hudby do virtuálního jukeboxu ve vozidle. Další programy budou jistě rychle následovat, samotný MirrorLink však zatím podporují jen někteří výrobci telefonů.
Autor: Volkswagen a Svět motorů

Rozměrnější modul s velkou obrazovkou si na druhou stranu vynutil rozšíření středového panelu, který tlačí řidiče do nohy.

Vůně benzinu

Kromě ostré verze GT s motorem 1.4 TSI už zde v budoucnu nenajdeme žádný čtyřválec. Atmosférické motory 1.0/44 a 55 kW známe ze Škody Citigo, výrobce si zakládá na jejich nízké hmotnosti. Proti tříválci v rapidu má nová řada například klikovou hřídel o 33 % lehčí, ojnice o 44 %. V polu si odbude premiéru přímovstřiková přeplňovaná verze 1.0 TSI s výkonem 70 a 81 kW. Ve vozidle ji obklopuje stejné příslušenství jako čtyřválce v octavii: sací potrubí s rezonátory, plastový vodní mezichladič a vzadu umístěné turbodmychadlo nasazené přímo na hlavu s chlazenými výfukovými svody. Zážehové tříválce mají asymetricky vyvážené součásti klikového mechanismu a nepotřebují vyvažovací hřídel. Tabulková spotřeba má klesnout až ke čtyřlitrové hranici, Volkswagen zároveň udává mírné zlepšení pružného zrychlení.

Modernizovaný VW Polo
Modernizovaný VW Polo
Autor: Volkswagen a Svět motorů

Hliník? Ano, hliník!

Větším překvapením je konstrukce dieselu s objemem 1,4 litru. Rozměrově nejde o žádný z větších agregátů s amputovaným válcem, ale samostatnou jednotku, která se navíc liší hliníkovým blokem a vyvažovací hřídelí. Co tedy nové malé TDI spojuje s většími sourozenci? Příslušenství: sání s napojením turbodmychadla, charakteristické uspořádání katalyzátorů v těsné blízkosti bloku, pomocné agregáty i vstřikování s tlakem 2000 barů, dodávané Boschem. Automobilka se chlubí snížením hmotnosti o 27 % proti šestnáctistovce starší řady EA188 (která dosud pohání fabii a rapid), proti současné (z octavie) šetří váhově 9 %. Lehčí agregát se značně podílí na dramatickém snížení tabulkové spotřeby o 21 %, což se ve formě emisí CO2 odrazí na příznivějších daňových sazbách v západních zemích. Vrtá-li vám hlavou, zda může být takový motor levnější než litinový čtyřválec bez vyvažování, čtěte rozhovor s šéfkonstruktérem.

Přijď si pro mě

Modernizované polo už lze objednávat, první dodávky dorazí k prodejcům v dubnu. Pětidveřový model s atmosférickým motorem 1.0 MPI/55 kW bude stát od 289 900 Kč, další ceny výrobce zveřejní během týdne. Přeplňované tříválce a diesel nové generace budou nabíhat až později během roku.

Modernizovaný VW Polo
Modernizovaný VW Polo
Autor: Volkswagen a Svět motorů

Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!

Předplatné

Objednejte si roční předplatné Světa motorů včetně speciálů a získáte KÁVOVAR TCHIBO!

Výhody předplatného:

  • Roční předplatné jen za cenu 1170 Kč
  • Ušetříte 186 Kč
  • Přístup do elektronického archivu časopisu
  • Časopis přímo do vaší schránky
Objednat
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851