Budoucnost: Pět nevšedních osobností
Rozmanitost dnešního trhu osobních automobilů nejlépe ukazuje partička čerstvě pronásledovaných prototypů – nespojuje je absolutně nic!
(více v čísle 8/14)Neotřelý juke chystá decentní facelift, obří sorento a kultovní MX-5 úplně nové generace, britská klasika MG podléhá módě modelů SUV a exotický adam uvidíme ve verzi nahoře bez.
Kia Sorento
Přestože sorento po necelých pěti letech na trhu a nedávné výrazné modernizaci nepůsobí nijak zastarale, už se nám rýsuje nástupce. Jak vidno ze snímku, i ve třetí generaci půjde o obra nabízejícího až sedmimístné uspořádání interiéru. Testovací prototypy se pilně prohánějí na německém okruhu Nürburgring a sériový výsledek bychom měli poznat ještě letos. Vedle klasických zážehových a vznětových motorů s výkony v rozmezí 140-210 kW je prý jistá také hybridní alternativa.
MG CS
Přestože u nás máme kdysi zkrachovalou (2005) značku MG spojenou především s působivými roadstery, současný čínský majitel s ní má větší plány. Ve Velké Británii dnes prodává malý hatchback MG3 a velký sedan MG6, které by časem chtěl doplnit kompaktním SUV CS. Tento vůz jsme přistihli ve Skandinávii. CS vzniká na podvozku SsangYongu Korando a design vyjde ze stejnojmenného loňského konceptu. Vůz se oficiálně představí v dubnu v Pekingu. Na trh má přijet s dvěma přeplňovanými benzinovými motory: vlastní patnáctistovkou a dvoulitrem známým z koranda.
Mazda MX-5
Už dlouho se ví o tom, že technickým sourozencem čtvrté generace legendární Mazdy MX-5 bude nová Alfa Romeo Spider. Týká se však jen některých komponent, Japonci totiž i u malého roadsteru vsadí na moderní koncept Skyactiv. Pohonné jednotky budou výhradně benzinové, a to o zdvihovém objemu 1,3-1,6 litru. Přistižený prototyp sice používá jako kamufl áž karoserii minulé generace, ale podle našich informací se od ní novinka celkovou architekturou příliš lišit nebude. Vždyť design tří dosavadních vydání MX-5 se za čtvrtstoletí v základních proporcích prakticky nezměnil.
Nissan Juke
Malý polarizující crossover od Nissanu by snad ještě ani žádný facelift nepotřeboval, jenže automobilka je jiného názoru. Už příští rok se tedy juke představí v lehce modifi kované podobě, zahrnující především odlišně formované nárazníky a přední masku ve stylu nedávno inovované micry. Retuším se podrobí rovněž zadní svítilny a pod kapotu dorazí zajímavá přeplňovaná zážehová novinka 1.2 TCe od Renaultu.
Opel Adam
Německé mini Adam brzy shodí střechu. Zájemce o volné nebe nad hlavou tím automobilka jistě potěší, ale asi ne úplně všechny. Na klasické kabrio totiž zapomeňte, opakovat se bude scénář známý z Fiatu 500C a otevřeného Citroënu DS3 – stahovací plátno při nepřízni počasí zakryje pouze horní díl střechy, sloupky karoserie zůstanou napevno na svých místech. Tato úsporná přestavba má ale výhodu v odolnosti – skelet vozidla se nemusí zesilovat tolik jako v případě klasických kabrioletů a karoserie se příliš nekroutí. Navíc se touto fintou dosáhne příznivější pořizovací ceny.