Budoucnost: Pět nevšedních osobností | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Budoucnost: Pět nevšedních osobností

Kia Sorento se v další generaci ještě více natáhne, z čehož vytěží především cestující na třetí řadě sedadel a zavazadelník

Fotogalerie

6 fotografií

Rozmanitost dnešního trhu osobních automobilů nejlépe ukazuje partička čerstvě pronásledovaných prototypů – nespojuje je absolutně nic!

(více v čísle 8/14)

Neotřelý juke chystá decentní facelift, obří sorento a kultovní MX-5 úplně nové generace, britská klasika MG podléhá módě modelů SUV a exotický adam uvidíme ve verzi nahoře bez.

Kia Sorento

Přestože sorento po necelých pěti letech na trhu a nedávné výrazné modernizaci nepůsobí nijak zastarale, už se nám rýsuje nástupce. Jak vidno ze snímku, i ve třetí generaci půjde o obra nabízejícího až sedmimístné uspořádání interiéru. Testovací prototypy se pilně prohánějí na německém okruhu Nürburgring a sériový výsledek bychom měli poznat ještě letos. Vedle klasických zážehových a vznětových motorů s výkony v rozmezí 140-210 kW je prý jistá také hybridní alternativa.

Historicky první SUV značky MG se brzy představí všeho se s – jenže zatím dstaví v Číně a podle ním počítá i v Evropě ím pouze v Británii
Historicky první SUV značky MG se brzy představí všeho se s – jenže zatím dstaví v Číně a podle ním počítá i v Evropě ím pouze v Británii
Autor: Automedia

MG CS

Přestože u nás máme kdysi zkrachovalou (2005) značku MG spojenou především s působivými roadstery, současný čínský majitel s ní má větší plány. Ve Velké Británii dnes prodává malý hatchback MG3 a velký sedan MG6, které by časem chtěl doplnit kompaktním SUV CS. Tento vůz jsme přistihli ve Skandinávii. CS vzniká na podvozku SsangYongu Korando a design vyjde ze stejnojmenného loňského konceptu. Vůz se oficiálně představí v dubnu v Pekingu. Na trh má přijet s dvěma přeplňovanými benzinovými motory: vlastní patnáctistovkou a dvoulitrem známým z koranda.

Historicky první SUV značky MG se brzy představí všeho se s – jenže zatím dstaví v Číně a podle ním počítá i v Evropě ím pouze v Británii
Historicky první SUV značky MG se brzy představí všeho se s – jenže zatím dstaví v Číně a podle ním počítá i v Evropě ím pouze v Británii
Autor: Automedia

Mazda MX-5

Už dlouho se ví o tom, že technickým sourozencem čtvrté generace legendární Mazdy MX-5 bude nová Alfa Romeo Spider. Týká se však jen některých komponent, Japonci totiž i u malého roadsteru vsadí na moderní koncept Skyactiv. Pohonné jednotky budou výhradně benzinové, a to o zdvihovém objemu 1,3-1,6 litru. Přistižený prototyp sice používá jako kamufl áž karoserii minulé generace, ale podle našich informací se od ní novinka celkovou architekturou příliš lišit nebude. Vždyť design tří dosavadních vydání MX-5 se za čtvrtstoletí v základních proporcích prakticky nezměnil.

Mazda MX-5 vsadí na technologie Skyactiv, proslýchá se ale také cosi o navázání na tradici Wankelova motoru…
Mazda MX-5 vsadí na technologie Skyactiv, proslýchá se ale také cosi o navázání na tradici Wankelova motoru…
Autor: Automedia

Nissan Juke

Malý polarizující crossover od Nissanu by snad ještě ani žádný facelift nepotřeboval, jenže automobilka je jiného názoru. Už příští rok se tedy juke představí v lehce modifi kované podobě, zahrnující především odlišně formované nárazníky a přední masku ve stylu nedávno inovované micry. Retuším se podrobí rovněž zadní svítilny a pod kapotu dorazí zajímavá přeplňovaná zážehová novinka 1.2 TCe od Renaultu.

Výrazným prvkem faceliftu juke se stane změna zadních svítilen – grafi cká i tvarová
Výrazným prvkem faceliftu juke se stane změna zadních svítilen – grafi cká i tvarová
Autor: Automedia

Opel Adam

Německé mini Adam brzy shodí střechu. Zájemce o volné nebe nad hlavou tím automobilka jistě potěší, ale asi ne úplně všechny. Na klasické kabrio totiž zapomeňte, opakovat se bude scénář známý z Fiatu 500C a otevřeného Citroënu DS3 – stahovací plátno při nepřízni počasí zakryje pouze horní díl střechy, sloupky karoserie zůstanou napevno na svých místech. Tato úsporná přestavba má ale výhodu v odolnosti – skelet vozidla se nemusí zesilovat tolik jako v případě klasických kabrioletů a karoserie se příliš nekroutí. Navíc se touto fintou dosáhne příznivější pořizovací ceny.

Bude otevíratelná část střechy kabrioletu Opel Adam končit až za zadními sedadly, nebo je anténa a s ní i celý pevný panel pod ní pravý?
Bude otevíratelná část střechy kabrioletu Opel Adam končit až za zadními sedadly, nebo je anténa a s ní i celý pevný panel pod ní pravý?
Autor: Automedia

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
8 / 2014Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851