Volvo XC60 D5 Summum: Doladění
Facelift v podání Volva XC60 neznamená jen mírné ladění designu, ve Švédsku sáhli lehce i na techniku.
(více v čísle 8/14)Pokud bychom měli hodnotit nově ztvárněnou příď, musíme říct, že fanoušky faceliftovaného provedení tak úplně nejsme. S jednolitými světlomety je výraz XC60 jistě ucelenější, ztratil však na originalitě. I uvnitř jsme přemýšleli, jestli se nový digitální přístrojový štít do luxusem hýřícího interiéru s typickou švédskou atmosférou hodí. Do menšího a mladistvého Volva V40 určitě, digitalizované XC60 však působí jako pětačtyřicetiletý kravaťák s kšiltovkou. A kšiltem dozadu.
Technické změny zastupuje hlavně použití mezinápravové spojky Haldex páté generace, s níž se Volvo XC60 naučilo rozdělovat točivý moment mezi jednotlivá kola. Což se pozitivně projevuje zejména v zatáčkovitých pasážích, kde se švédské SUV chová již docela agilně. Určitě vítané zlepšení, neřekli bychom však nezbytné. Volvo XC60 je celkově takové rozvážné a svižnější jízdě se brání silou své fl egmatické osobnosti. I proto nemáme potřebu kritizovat občas váhající šestistupňový automat, k volvu a jeho klidné atmosféře nakonec tak nějak patří. Stejně i typický projev dvojitě přeplňovaného pětiválce, který dělá pocitově větší ramena, než bychom podle nejvyššího točivého momentu 440 N.m odhadovali. Úžasný motor!
I po modernizaci je XC60 stále jednoznačné volvo. Jestliže s hodnotovým žebříčkem švédské automobilky nesouhlasíte, kamenem hodíte snadno. Právě vzhledem k prioritám Volva bychom však očekávali komfortnější nastavení podvozku.