Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

24. 2. 2014
Martin Machala

Lexus IS 300h: Dravec?

Lexus IS 300h

Fotogalerie

6 fotografií

Lexus IS vypadá ostře, jako by si ostatní prémiové sedany z fleku namazal na chleba. On je to ale dravec jenom vzhledově.

(více v čísle 8/14)

Podle označení testovaného vrcholného provedení 300h bychom předpokládali, že nezůstane jen u slibů všelijak zakroucené agresivní karoserie. Lexus IS 300h… Tak to bude určitě šestiválec, navíc spojený s elektromotorem. Takže dynamika expresivní minimálně jako přístrojový štít í-esa!

Interiér zaujme netradiční architekturou a perfektním zpracováním, ovládání palubních funkcí jakousi myší však za intuitivní nepovažujeme.
Interiér zaujme netradiční architekturou a perfektním zpracováním, ovládání palubních funkcí jakousi myší však za intuitivní nepovažujeme.
Autor: Svět motorů

Ale vůbec ne! Označení 300h se sice opravdu překládá jako hybrid spojující elektromotor s tím spalovacím, benzin však zastupuje pouze jednotka čtyřválcová. A to s výkonem 133 kW. Sečteno s přidanou hodnotou elektromotoru potom IS 300h znamená celkový výkon soustavy 164 kW. Což jistě není hodnota vyloženě nedostatečná, vedle kilowattů však musíme postavit ještě kilogramy. A těch je skoro osmnáct set.

Lexus IS 300h
Lexus IS 300h
Autor: Svět motorů

Dynamický styl jízdy rozhodně nepodporuje ani převodovka, která – byť planetová – má chování zcela variátorové. V í-esu tedy šlápnete na plyn, čtyřválec vyletí do otáček, kde zatvrzele setrvává, a lexus vlažně zrychluje. Alespoň že díky vynikajícímu odhlučnění není čtyřválec dohnaný k otáčkové krajnosti podobně zvukově iritující jako u hybridní Toyoty Auris. Palivo budete šetřit hlavně ve městě, kde se IS 300h umí často spoléhat na elektrický pohon. To pak udávaný průměr 4,7 litru nevypadá jako blud. Na dálnici se však velmi rychle dostanete k deseti…

O spíše klidném charakteru vozu svědčí i komfortní sedačky.
O spíše klidném charakteru vozu svědčí i komfortní sedačky.
Autor: Svět motorů

Ke svižnějšímu tempu nevybízí ani podvozek. Sice umožňuje Lexusu IS zatáčet až atleticky, v prvé řadě se však snaží, aby i na osmnáctipalcových kolech zůstával vrcholně komfortní. A to splňuje beze zbytku. Řekli bychom, že ve střední třídě pohodlnějšího odpružení není.

Výrazně zprohýbaný design je mírně matoucí, Lexus IS 300h žádný velký střelec není.
Výrazně zprohýbaný design je mírně matoucí, Lexus IS 300h žádný velký střelec není.
Autor: Svět motorů

Základní cenou 969 000 Kč hybridní Lexus IS 300h přesně zapadá mezi podobně výkonné čistě benzinové prémiové konkurenty, v testované nejvyšší specifikaci Premium však už přijde na 1 379 000 Kč.

Lexus IS 300h
Lexus IS 300h
Autor: Svět motorů

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
8 / 2014Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!

Předplatné

Objednejte si roční předplatné Světa motorů včetně speciálů a získáte ZAHARDNÍ GRIL AVENBERG!

Výhody předplatného:

  • Roční předplatné jen za cenu 1170 Kč
  • Ušetříte 186 Kč
  • Přístup do elektronického archivu časopisu
  • Časopis přímo do vaší schránky
Objednat
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851