Lexus IS 300h: Dravec?
Lexus IS vypadá ostře, jako by si ostatní prémiové sedany z fleku namazal na chleba. On je to ale dravec jenom vzhledově.
(více v čísle 8/14)Podle označení testovaného vrcholného provedení 300h bychom předpokládali, že nezůstane jen u slibů všelijak zakroucené agresivní karoserie. Lexus IS 300h… Tak to bude určitě šestiválec, navíc spojený s elektromotorem. Takže dynamika expresivní minimálně jako přístrojový štít í-esa!
Ale vůbec ne! Označení 300h se sice opravdu překládá jako hybrid spojující elektromotor s tím spalovacím, benzin však zastupuje pouze jednotka čtyřválcová. A to s výkonem 133 kW. Sečteno s přidanou hodnotou elektromotoru potom IS 300h znamená celkový výkon soustavy 164 kW. Což jistě není hodnota vyloženě nedostatečná, vedle kilowattů však musíme postavit ještě kilogramy. A těch je skoro osmnáct set.
Dynamický styl jízdy rozhodně nepodporuje ani převodovka, která – byť planetová – má chování zcela variátorové. V í-esu tedy šlápnete na plyn, čtyřválec vyletí do otáček, kde zatvrzele setrvává, a lexus vlažně zrychluje. Alespoň že díky vynikajícímu odhlučnění není čtyřválec dohnaný k otáčkové krajnosti podobně zvukově iritující jako u hybridní Toyoty Auris. Palivo budete šetřit hlavně ve městě, kde se IS 300h umí často spoléhat na elektrický pohon. To pak udávaný průměr 4,7 litru nevypadá jako blud. Na dálnici se však velmi rychle dostanete k deseti…
Ke svižnějšímu tempu nevybízí ani podvozek. Sice umožňuje Lexusu IS zatáčet až atleticky, v prvé řadě se však snaží, aby i na osmnáctipalcových kolech zůstával vrcholně komfortní. A to splňuje beze zbytku. Řekli bychom, že ve střední třídě pohodlnějšího odpružení není.
Základní cenou 969 000 Kč hybridní Lexus IS 300h přesně zapadá mezi podobně výkonné čistě benzinové prémiové konkurenty, v testované nejvyšší specifikaci Premium však už přijde na 1 379 000 Kč.