Renault Twingo: Velké stěhování
Renault odhalil třetí generaci legendárního twinga. A dějí se věci! Motor hledejte vzadu, kam se přestěhoval i s poháněnou nápravou.
(více v čísle 8/14)Renault se rozhodl dále umocnit podstatu twinga – chtěl přinést zákazníkům více vnitřního prostoru, praktičnosti a jízdní agility v ještě menším balení. Řešení? Přesunout poháněcí soustavu dozadu. Co ale s obrovskými náklady na vývoj? Podělit se jiným výrobcem. A tak vznikla dohoda mezi Renaultem a Daimlerem, který koncepci „vše vzadu“ tak jako tak vyvíjí pro nové generace smartů. Řidiči se tedy mohou těšit nejen na sportovní naturel daný zadním pohonem a motorem vzadu, ale i vynikající manévrovatelnost, protože přesun agregátu dovolil zvětšit rejd předních kol. Novinka se prý otočí na pětníku. Z nového uspořádání těží také interiér, který mohl narůst do rozměrů auta vyššího segmentu. Hned v Ženevě si to proměříme a vyzkoušíme.
Výsledek spolupráce automobilových gigantů vidíte na obrázku. Nejspíš se shodneme, že to twingu sluší, ale chtělo by to trochu více kreativity. Přátelský čumák s výrazným rukopisem francouzských designérů patří k nápaditějším, boční silueta, sklon zádě a vysoký boubelatý čumák ale jako by z oka vypadly Fiatu 500. Moc na tom nemění ani fakt, že se Renault ve svých prohlášeních odvolává na první twingo a ještě starší Renault 5.
Kromě přesunutí hnacího řetězce dozadu přichází twingo s další významnou inovací – prohlédněte si fotky ještě jednou a důkladně. Nezdá se vám to, těch dveří je opravdu pět. A pozor, nejde jen o praktičtější alternativu. Twingo III bude výhradně pětidveřové!
Jak už se stalo u malých vozů zvykem, dává i nový Renault Twingo prostor k realizaci vlastních představ: pestré barvy, dekorační prvky a polepy, různé podoby zrcátek a ochranných lišt. Je libo twingo dravé, nebo naopak roztomilé? Nic nebude problém, a sice od září letošního roku.