Peugeot 108: Škrtněte 107, pište 108 | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Peugeot 108: Škrtněte 107, pište 108

Nejmenší peugeot může mít nově dvoubarevné lakování nebo ve verzi 108 Top elektricky ovládanou plátěnou střechu o rozměrech 80 x 76 cm. Víko kufru je opět tvořeno jedním velkým sklem, nahoře v oblasti závěsů jej ale nově zakrývá lakovaný panel.

V kolínské továrně TPCA se dlouhých devět let v poklidu vyráběl trojlístek malých městských autíček. Teď je tam ale pořádně živo, chystá se totiž výroba nové generace. Jako první se nám ukázal Peugeot 108, a rovnou ve všech verzích.

Jestli o nějakém autě do puntíku platí klišé o nadčasovém designu, pak jsou to prckové ze středočeské továrny Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA). Je jim devět let, ale vypadají šik a nápadité boubelaté karoserie dodnes vkusně vyčnívají z davu.

Dlouhý životní cyklus si vyžádal dva facelifty, teď už ale opravdu přišel čas na razantní změnu. Takový Peugeot už téměř vymýtil sedmičku ze svého slovníku a přezbrojil na generaci XX8. Přečíslování nejmenšího modelu ze 107 na 108 posune omlazovací proces Peugeotu do finále.

Hezounek

Interní redakční anketa naznačila, že by se měl model 108 líbit. Kulaťoučkému designu těžko něco vytýkat, auto působí elegantně a robustně zároveň, nenápadný základní tvar oživují charakteristické motivy nejnovějších peugeotů – maska s nápisem nebo „vykousnuté“ světlomety.

Čárové kódy, šachovnice, kohoutí stopy, květy... Z Peugeotu 108 tak můžete podle libosti udělat auto klučičí nebo holčičí.
Čárové kódy, šachovnice, kohoutí stopy, květy... Z Peugeotu 108 tak můžete podle libosti udělat auto klučičí nebo holčičí.
Autor: Peugeot

Jedno rýpnutí si přesto neodpustíme – tvary novinky nám připadají až příliš očekávatelné a snadno zaměnitelné, zkrátka postrádáme osobitost a svéráznost první generace. Ale počkejme si na osobní setkání, které dvourozměrný prvotní dojem často změní.

Omalovánky

Víc než dosud se peugeot zaměří na možnost individualizace. Kromě tradičního tří- a pětidveřového hatchbacku bude v nabídce nová verze 108 Top s elektricky ovládanou shrnovací střechou v černé, šedé nebo červené barvě. To aby bylo snadnější sladit plátno s jedním z osmi odstínů karoserie, tří verzí interiéru a sedmi paketů nejrůznějších samolepek na střechu, kapotu, zrcátka a boky.

Třídveřový model s pevnou střechou lze nově objednat také ve dvoubarevném provedení.

Čárové kódy, šachovnice, kohoutí stopy, květy... Z Peugeotu 108 tak můžete podle libosti udělat auto klučičí nebo holčičí.
Čárové kódy, šachovnice, kohoutí stopy, květy... Z Peugeotu 108 tak můžete podle libosti udělat auto klučičí nebo holčičí.
Autor: Peugeot

Spousta nového

Zatímco před deseti lety si městské minivozy vystačily s nejnutnější výbavou, dnešní zákazník čeká i od nich moderní přístup k životu.

A tak se do výbavy Peugeotu 108 dostane šest airbagů a ESP jako standard, bezklíčkové odemykání a startování, automatická klimatizace, navigace, LCD displej palubního počítače, hlasové ovládání nebo sedmipalcová dotyková obrazovka umožňující zrcadlit vzhled i funkce vašeho chytrého telefonu. Parkovací kameru ovšem bereme u auta s délkou 3,5 metru spíš jako rozmar.

Uživatelé jistě ocení drobná vylepšení, třeba plato kufru se odklápí společně s jeho víkem a okno ve dveřích spolujezdce lze ovládat tlačítkem z místa řidiče.

Něco málo zůstalo

Některé rysy předchůdce si novinka z úsporných důvodů a snad i nostalgie ponechala. Například vnitřní stranu dveří kombinující čalounění a lakované plechové plochy nebo víko kufru tvořené velkým skleněným dílem.

Neprozradil vše

Podrobné technické parametry si Peugeot zatím nechává pro sebe, prozradil jen minimum. Základní hmotnost klesne z 900 kg na 840 kg, vůz decentně naroste do délky na 3470 mm a jeho kufr se prakticky nezmění – pojme 196 l se sadou na opravu pneumatik. Podvozek čekejme tradiční: vpředu vzpěry McPherson a vzadu vlečená ramena s torzní příčkou, kola budou mít průměr 14 nebo 15 palců. Premiéra v Ženevě, prodej v létě.

Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851