Motory Opel a PSA Peugeot Citroën: Najdi deset rozdílů
Kromě zcela nových aut uvidíme v Ženevě dvě důležité motorářské premiéry spojené s již zavedenými modely.
(více v čísle 9/14)Na stánku Opelu hledejte pod kapotou adamu, u Peugeotu v třistaosmičce, Citroën inovuje typ C4. Šťouralové najdou i pár rozdílů: Opel sází na litrový objem a rozvodový řetěz, francouzské značky se drží dvanáctistovky a vačkové hřídele pohánějí ozubeným řemenem.
Jinak se ale výčet inovací pozoruhodně shoduje: hliníkový blok se zalitými vložkami válců, vyvažovací hřídel, řízené mazací čerpadlo, proměnné časování ventilů, třecí komponenty rozvodů a pístní kroužky s povrchem ze syntetického diamantu, chlazené výfukové svody integrované v hlavě válců a maličké turbodmychadlo dosahující až 240 000 ot./min. S ohledem na povinné snižování emisí CO2 nové tříválce postupně nahradí atmosférické agregáty 1,2 až 1,6 litru i v dalších modelech.