Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

7. 3. 2014

Ford Focus 2014: Rázný krok

Ford Focus 2014

Fotogalerie

7 fotografií

Nový Ford Focus se sice veřejnosti odhalí až na ženevském autosalonu, my jsme se s ním ale už měli možnost seznámit.

(více v čísle 9/14)

Nejdůležitější model evropského Fordu se po třech letech výroby dočkal modernizace – takže tradiční postup většiny automobilek. Jenže u Fordu se nespokojili jen s malými decentními úpravami, ale vzali to od podlahy. Focus totiž dostal úplně novou tvář, která navazuje na nový styl značky započatý fi estou a připravovaným mondeem. Zapomenuty jsou dynamické tvary s úzkou maskou a mohutnými vstupy vzduchu v nárazníku, které po stranách měly trojúhelníkový tvar. Nyní přední části vévodí velký chromovaný gril s vodorovnými lamelami, na nějž navazují úzké světlomety. Nárazník je kompaktnější, výsledný výraz focusu působí mnohem elegantněji a solidněji. Při pohledu zpředu vypadá focus jako zcela nový vůz, který s předchůdcem nemá nic společného. Samozřejmě že shodu s dosluhující generací prozradí silueta vozu, stejné dveře, zrcátka nebo kliky. Ani změny na zadní části nejsou tak drastické. Rozeznali jsme sice úpravy na světlech a víku kufru, ale celkové vyznění jasně říká, že tenhle focus už známe.

I když to není příliš patrné, nová je i zadní část
I když to není příliš patrné, nová je i zadní část
Autor: Ford a archiv

Lehce rozpoznatelný je rovněž interiér, jehož koncepce ani tvar se prakticky nezměnily. Jenže i tam je hodně zásadních novinek. Nejdříve jsme si všimli osmipalcové barevné dotykové obrazovky navigačního a multimediálního systému Sync 2, který dostane focus jako první vůz v Evropě. Nabízí pokročilé hlasové ovládání, rozdělení obrazovky nebo 3D zobrazení dálničních křižovatek. Zajímavou změnou je přestěhování parkovací brzdy mezi sedadla. Vedle řadicí páky tak vzniklo místo pro tlačítka samočinného parkování nebo vypínání systému stop-start. Na středovém tunelu najdete nové držáky nápojů a líbil se nám i přepracovaný tříramenný volant.

Interiér
Interiér
Autor: Ford a archiv

Modernizace a vylepšení se dočkala většina bezpečnostních systémů i jízdních asistentů. Nejde však jen o elektroniku. Ford slibuje, že se konstruktéři zaměřili také na podvozek focusu. Nové naladění tlumičů a elektronické stabilizace, přepracované zavěšení a geometrie kol nebo upravený elektrický posilovač řízení by měly mít zásadní vliv na lepší jízdní vlastnosti a snadnější ovládání vozu. Focus dostane i nové motory o zdvihovém objemu 1,5 litru. Benzinový EcoBoost ve verzích s výkonem 110 kW a 132 kW nahradí čtyřválec 1,6 l. Bude totiž úspornější a časem dostane i nový šestistupňový automat. Vznětová patnáctistovka s výkony od 70 do 88 kW bude v nabídce souběžně s dosluhující šestnáctistovkou, kterou časem vystřídá. Všechny pohonné jednotky budou mít samozřejmě nižší emise i spotřebu. Už se těšíme, až se v novince svezeme. V prodeji se nový focus objeví od druhé poloviny roku.

Ford Focus combi
Ford Focus combi
Autor: Ford a archiv

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
9 / 2014Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!

Předplatné

Objednejte si roční předplatné Světa motorů včetně speciálů a získáte KÁVOVAR TCHIBO!

Výhody předplatného:

  • Roční předplatné jen za cenu 1293 Kč
  • Ušetříte!
  • Přístup do elektronického archivu časopisu
  • Časopis přímo do vaší schránky
Objednat
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851