Audi A3 Limousine: Reprezentace C
V nižší střední třídě si můžete pořídit sedan, který se stylem blíží opravdové „prémiovce“. Viz Audi A3 Limousine.
(více v čísle 10/14)Na rozdíl od nejhlavnějšího z konkurentů – Mercedesu CLA – se Audi vydalo velice klasickým, usedlým směrem. A na půdorysu segmentu C připravilo sedan relativně snadno zaměnitelný s větším A4, který je již zavedeným a ověřeným manažerským reprezentantem.
Že jste o třídu níž, poznáte hlavně podle interiéru. Kvalitu materiálů nemyslíme ani v náznaku, ta je mimořádná až dokonalá. Velmi se nám rovněž líbí minimalistický design přístrojové desky. Nižší střední třídu prozrazují rozměry interiéru. A to velmi naléhavě, Audi A3 působí dost stísněně i na zvyklosti „céčkových“ modelů. Hlavně vzadu, kde jsme se marně pokoušeli odhalit na prostornost příznivý vliv platformy MQB. Práci jsme měli o to těžší, že naši hlavu utlačovala výrazněji klesající střecha. U sedanu konstrukční nezbytnost.
Daný je rovněž sportovní podvozek, tedy v případě testované specifi kace Ambition. Nechápeme, proč u Audi A3 s jinak příkladně komfortním podvozkem jsme standardně obdařeni tvrdším nastavením. Zvlášť u sedanu, který by měl být z podstaty věci konzervativnější. A to ještě každé A3 Limousine vyjíždí se standardně tužší zadní nápravou, protože větší zavazadlový prostor hrozí důslednějším využíváním užitečné hmotnosti.
Jestliže požadujete v rámci nižší střední co možná nejreprezentativnější vzhled a z nějakého důvodu se vám šikne i kufr se základním objemem 425 litrů, variantu Limousine vám asi nerozmluvíme. Ostatním doporučujeme zůstat u levnější, praktičtější a pohodlnější verze A3 Sportback.