Škoda Yeti 1.2 TSI: Divočina už dovolala | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Škoda Yeti 1.2 TSI: Divočina už dovolala

Motor 1.2TSI/77 kW

Fotogalerie

11 fotografií

Ani na horách už není sněhu, co bývalo. Žádný div, že yeti odložil zálesáckou výbavu, hodil se do gala a sestoupil do města.

V rámci nedávné modernizace se osobnost Škody Yeti rozdělila na městské a dobrodružné já. To druhé, drsnější, které si říká Outdoor, jsme představili ve srovnávacím testu v letošním čísle 4. Provedení bez terénních ambic testujeme poprvé.

Škoda Yeti 1.2 TSI DSG Ambition
Autor: Jiří Káš

Černých ochranných prvků zbavená, kompletně lakovaná a tím jakoby opticky vyžehlená karoserie udělala své. Yeti pookřál a v kombinaci s novým řešením přídě se tváří jako úplně nové auto. Dokazoval to zájem okolí během testu. Až jsme se divili, kolik pozornosti dokáže vzbudit Čechům důvěrně známé SUV.

Škoda Yeti 1.2 TSI DSG Ambition
Autor: Jiří Káš

K této kategorii se yeti hlásí v podstatě jen vyšší světlou výškou 180 mm, která představuje jakousi pojistku pro případ, že majitel zatouží zdolat polní cestu s kameny a vyjetými kolejemi. Zákeřnější terénní nástrahy ovšem našeho yetiho zastaví stejně snadno jako každé jiné auto – jde totiž o základní motorizaci 1.2 TSI/77 kW, nabízenou výhradně s pohonem předních kol. V našem případě navyšoval startovací cenu 339 900 Kč o rovných čtyřicet tisíc sedmistupňový automat DSG a o dalších třicet tisíc pak důstojnější stupeň výbavy Ambition.

Škoda Yeti 1.2 TSI DSG Ambition
Autor: Jiří Káš

Nejslabší motor vitalitou nezklame. Naopak – točivý moment nechybí už v nízkých otáčkách, odstupňování DSG s potenciálem motoru vhodně hospodaří. Zatímco při svižnější jízdě nelze převodovku než pochválit za rychlost a vzorný komfort, při pomalých manévrech si spojky předávají slovo trochu necitlivě a yeti pak trochu cuká.

Dvouspojka DSG (40 000 Kč) řadí bleskově, takové parkování ale není v podání tak hladké jako s měničovým automatem
Autor: Jiří Káš

Testovaný model je předurčen k městskému užívání, proto i naše první cesta vedla do pražského provozu a zaměřili jsme se především na spotřebu. Průměr mezi 7,5 a 8,0 litru není žádným zázrakem, výsledek odpovídá pověsti první generace přeplňovaného agregátu 1.2 TSI, který nepatří k největším dietářům. Ani ustálená jízda mimo město apetit dramaticky nesrazila, stále jsme se pohybovali kolem 7,5 l. Všeobecně u tohoto turbomotoru záleží na jízdním stylu – lze tedy dosáhnout hodnot ještě nižších, ale také výrazně vyšších.

Škoda Yeti 1.2 TSI DSG Ambition
Autor: Jiří Káš

Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851