Kia Optima 1.7 CRDi: Vyšší ambice
Facelift zasáhl Kiu Optima víc, než byste podle výčtu novinek řekli.
Na rozdíl od českého fotbalisty tento sedan reprezentovat opravdu umí!
Zaměřte se prosím na přední partie, kde si všimnete nového nárazníku hned se čtyřmi LED mlhovkami v rozích (podobné řešení najdeme u cee´du GT), LED diody se přeskupily a rozšířily své řady i ve světlometech. Vzadu se postupovalo úplně stejně – tedy nový nárazník a jiná grafika svítilen. Změny řeklo by se zanedbatelné, výraz sedanu však dokázaly viditelně povýšit. V šedé metalíze a na velkých osmnáctipalcových kolech pak optima působí velice reprezentativně.
V interiéru modernizace zpřeházela a upravila ovladače na středovém panelu, nový je též displej, perfektně vypadá příplatkový volant, změnila se i páka hlavice voliče převodovky. Zvlášť v testované specifi kaci Exclusive jsme si uvnitř připadli skoro až prémiově. Bez přehánění. Do optimy jsme přesedli z Volva S60, taktéž po faceliftu, který do prémiového segmentu patří. A rozdíl to byl až zneklidňující. Pro volvo.
Přesto si nemyslíme, že se má střední třída připravit na invazi. Optimě totiž chybí silnější vznětová motorizace, což se v tomto segmentu odpouští velmi těžko. Výkon 100 kW by mohl takto napsaný důvěru ještě vzbudit, ve skutečnosti však sedmnáctistovka předvádí nejvýš průměrnou dynamiku. Spojení s šestistupňovou automatickou převodovkou sice považujeme za velmi povedené a komfortní, pro již tak nevýrazný motor je to ale další komplikace.
Je škoda, že se pod nízkou kapotu nevejde větší vznětová jednotka, optima se jinak projevuje víc než slibně. V prvé řadě zaujme reprezentativním vzhledem a kvalitním interiérem. Snaží se také podvozek. Plavnosti konkurentů sice nedosahuje, i na osmnáctipalcových kolech však tlumí velice dostatečně. Velmi by se ale hodila nižší cena, 789 900 Kč (top verze Exclusive) za sedmnáctistovku CRDi s automatem je i v kontextu výborné výbavy ve střední třídě hodně peněz.