Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

20. 3. 2014
Martin Machala

Kia Optima 1.7 CRDi: Vyšší ambice

Vznětová sedmnáctistovka je ve spojení s automatem letargická, spotřeba se však udržuje kolem sympatických sedmi litrů

Fotogalerie

7 fotografií

Facelift zasáhl Kiu Optima víc, než byste podle výčtu novinek řekli.
Na rozdíl od českého fotbalisty tento sedan reprezentovat opravdu umí!

(více v čísle 12/14)

Zaměřte se prosím na přední partie, kde si všimnete nového nárazníku hned se čtyřmi LED mlhovkami v rozích (podobné řešení najdeme u cee´du GT), LED diody se přeskupily a rozšířily své řady i ve světlometech. Vzadu se postupovalo úplně stejně – tedy nový nárazník a jiná grafika svítilen. Změny řeklo by se zanedbatelné, výraz sedanu však dokázaly viditelně povýšit. V šedé metalíze a na velkých osmnáctipalcových kolech pak optima působí velice reprezentativně.

Kia Optima 1.7 CRDi AT Exclusive
Kia Optima 1.7 CRDi AT Exclusive
Autor: Jiří Káš

V interiéru modernizace zpřeházela a upravila ovladače na středovém panelu, nový je též displej, perfektně vypadá příplatkový volant, změnila se i páka hlavice voliče převodovky. Zvlášť v testované specifi kaci Exclusive jsme si uvnitř připadli skoro až prémiově. Bez přehánění. Do optimy jsme přesedli z Volva S60, taktéž po faceliftu, který do prémiového segmentu patří. A rozdíl to byl až zneklidňující. Pro volvo.

Na přístrojovce se nejvíce „faceliftoval“ středový panel
Na přístrojovce se nejvíce „faceliftoval“ středový panel
Autor: Jiří Káš

Přesto si nemyslíme, že se má střední třída připravit na invazi. Optimě totiž chybí silnější vznětová motorizace, což se v tomto segmentu odpouští velmi těžko. Výkon 100 kW by mohl takto napsaný důvěru ještě vzbudit, ve skutečnosti však sedmnáctistovka předvádí nejvýš průměrnou dynamiku. Spojení s šestistupňovou automatickou převodovkou sice považujeme za velmi povedené a komfortní, pro již tak nevýrazný motor je to ale další komplikace.

Vznětová sedmnáctistovka je ve spojení s automatem letargická, spotřeba se však udržuje kolem sympatických sedmi litrů
Vznětová sedmnáctistovka je ve spojení s automatem letargická, spotřeba se však udržuje kolem sympatických sedmi litrů
Autor: Jiří Káš

Je škoda, že se pod nízkou kapotu nevejde větší vznětová jednotka, optima se jinak projevuje víc než slibně. V prvé řadě zaujme reprezentativním vzhledem a kvalitním interiérem. Snaží se také podvozek. Plavnosti konkurentů sice nedosahuje, i na osmnáctipalcových kolech však tlumí velice dostatečně. Velmi by se ale hodila nižší cena, 789 900 Kč (top verze Exclusive) za sedmnáctistovku CRDi s automatem je i v kontextu výborné výbavy ve střední třídě hodně peněz.

Kia Optima 1.7 CRDi AT Exclusive
Kia Optima 1.7 CRDi AT Exclusive
Autor: Jiří Káš

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
12 / 2014Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!

Předplatné

Objednejte si roční předplatné Světa motorů včetně speciálů a získáte ZAHRADNICKÝ SET STARKHOF!

Výhody předplatného:

  • Roční předplatné jen za cenu 1293 Kč
  • Ušetříte!
  • Přístup do elektronického archivu časopisu
  • Časopis přímo do vaší schránky
Objednat
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851