Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Toyota Land Cruiser: Toyotasaurus

Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D A/T

Fotogalerie

9 fotografií

Modernizovaný land cruiser stále spíš vzbuzuje respekt, než že by se do něj člověk zakoukal.

(více v čísle 12/14)

Málokteré auto jde proti hlavnímu evropskému proudu uhlazených SUV tak zatvrzele jako Toyota Land Cruiser. Vedle vyumělkovaných touaregů, cayennů, Q7 nebo X5 působí japonský off-road jako utečenec z Jurského parku. Tahle toyota si ovšem na nějakého měšťáka ani hrát nechce. Pod svérázným kabátem číhá poctivá offroadová technika s rámovou konstrukcí, která spolehlivě slouží všude, kde je terén každodenním řidičovým chlebem: v Africe, Asii, na Blízkém východě. Všude tam je land cruiser prodejním hitem, zatímco u nás patří spíš k raritám. Přední partie nám už v původní podobě přišly poněkud neforemné, a ani modernizace na tom příliš nezměnila. Naopak propojení vyboulených světlometů s „náklaďáckým“ grilem pomocí diod denního svícení dělá z land cruiseru snad ještě většího exota. Jako kdyby si odskočil z natáčení Hvězdných válek. Pár optických změn najdeme také na zádi a v neposlední řadě i v interiéru.

Také uvnitř razí land cruiser svérázný styl. Místa je tu dost, za příplatek se nabízí třetí řada sedadel. Multimediální systém s navigací nově komunikuje v češtině.
Také uvnitř razí land cruiser svérázný styl. Místa je tu dost, za příplatek se nabízí třetí řada sedadel. Multimediální systém s navigací nově komunikuje v češtině.
Autor: Jiří Káš

Ovladače nejrůznějších systémů pro jízdu v terénu se z všemožných koutů kabiny přestěhovaly na jedno místo: nově uskupený středový tunel. Že je to ale kus nábytku, co? V případě nejvyšší výbavy Style bylo co stěhovat. Máme tu tlačítka výškově stavitelného pneumatického odpružení, redukci, uzávěru mezinápravového i zadního diferenciálu, volbu typu povrchu nebo crawl control pro plíživou jízdu v extrémním terénu. Její rychlost se reguluje obřím kulatým ovladačem, který dominuje celé konzole. Takový Arab kdesi v horách zajásá, jak má systém pěkně po ruce. Typický český zákazník jej nejspíš v životě nepoužije, ale zase bude mít zvědavým spolucestujícím vyprávět, až se budou tiše a komfortně pohupovat po našich rozbitých Podvozek dostal modifikované zavěšení, díky vzduchovému podvozku je jízda plavná a navzdory neaerodynamickému tvaru auta i tichá. Tedy do doby, než požádáte naftový třílitrový čtyřválec o razantnější akceleraci. Spojení s pětistupňovým automatem ze staré měničové školy se ohlásí vytím, moc se však nestane. Dynamika je velmi průměrná, autu sedí klidně svižnější, ale ustálené tempo.

Diesel nově plní Euro 5, automat jej dusí v nízkých otáčkách, pořád ale bere 11 litrů
Diesel nově plní Euro 5, automat jej dusí v nízkých otáčkách, pořád ale bere 11 litrů
Autor: Jiří Káš

Opět se dostáváme k podstatě land cruiseru, který vyžaduje specifi ckého zákazníka. Svérázného kliďase, který nebude řešit, že za milion a půl nedostane krasavce s noblesním interiérem, vytříbené materiály, šestiválec ani osm stupňů k řazení. Zato vyznává jízdní pohodu, po generace šlechtěnou robustní techniku a klid na duši, že kdyby na to přišlo, může se vydat kudykoli kamkoli.

Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D A/T
Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D A/T
Autor: Jiří Káš

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
12 / 2014Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851