Suzuki Swift 4x4: Jediný svého druhu | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

22. 3. 2014

Suzuki Swift 4x4: Jediný svého druhu

Suzuki Swift 1.2 VVT 4x4

Fotogalerie

8 fotografií

Pohon všech čtyř kol, zážehový motor a malé auto. Jinou možnost než Suzuki Swift 4x4 nemáte.

(více v čísle 12/14)

Auto s pohonem všech kol do tří set tisíc korun? Ještě nedávno utopie, nyní skutečnost. Suzuki Swift 1.2 VVT 4x4 totiž koupíte za 299 900 Kč. Cenově konkurovat mu může jen Dacia Duster 1.6/77 kW, ale ta je o dvacet tisíc dražší a téměř bez výbavy. Za Fiat Panda si připlatíte ještě víc, čtyřkolka se nabízí jenom se vznětovým motorem.

Zážehový čtyřválec 1,2 l má i s pohonem 4x4 slušnou spotřebu
Autor: Jiří Káš

Takže co za tyto peníze dostanete? Hlavně pohon všech kol prostřednictvím mezinápravové viskózní spojky, která se sepne po proklouznutí předních kol. Prodleva na sněhu, který jsme nakonec po dlouhém hledání našli, nebo blátě je sice znatelná, ale minimální. Potom malý swift zvládne projet téměř vše tedy z pohledu zhoršených podmínek na běžné silnici, do terénu to není. Čtyřkolka je sice o 25 mm vyšší, ale světlá výška má stále jen 140 mm.

Po loňské modernizaci se v interiéru vozu změnilo jen několik detailů. Uvnitř je celkem útulno.
Autor: Jiří Káš

Verze 4x4 je spojena pouze se čtyřválcovou dvanáctistovkou o výkonu 69 kW. Přestože je proti běžné pětidveřové verzi o 75 kg těžší, síla motoru stále dostačuje – vždyť i tak její provozní hmotnost činí jen 1110 kg. Čtyřkolka dostala kratší převody, aby se dynamika jízdy příliš nelišila od varianty s pohonem předních kol – při rychlosti 130 km/h motor točí 3800 otáček. Přesto zrychlení na stovku trvá Swiftu 4x4 celých 13,4 s, což je o 1,1 s více než u předokolky. V rychlostech nad 100 km/h je navíc znatelně o něco línější. Příznivá byla spotřeba paliva. My jsme jezdili v průměru za 6,2 l/100 km, což považujeme za super hodnotu, která se příliš neliší od údajů Suzuki. Škoda jen, že už tak malá nádrž swiftu je v provedení s pohonem všech kol zmenšena na 40 litrů.

Kvůli pohonu zadních kol a diferenciálu pod podlahou se nádrž zmenšila na 40 litrů
Autor: Jiří Káš

Testování jsme si užívali. Swift s výborně naladěným podvozkem a krátkým rozvorem opět potěšil nezáludnými a hravými jízdními vlastnostmi. Řízení poskytuje řidiči řadu informací a řazení s krátkými drahami i pákou by suzuki mohl závidět leckterý dražší model.

Suzuki Swift 1.2 VVT 4x4
Autor: Jiří Káš

A to není všechno. I přes zástavbu zadního diferenciálu zůstal objem kufru na hodnotě 201 litrů, což je sice málo, ale na druhou stranu se nezměnil a pod podlahu se vešla i dojezdová rezerva. Za vynaložené peníze dostanete rovněž klimatizaci, rádio s CD, elektricky ovládaná přední okna a zrcátka, dálkové centrální odemykání nebo kůží obšitý volant a samozřejmě i kolenní airbag. Nic nám nechybělo

Suzuki Swift 1.2 VVT 4x4
Autor: Jiří Káš

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
12 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851