Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

3. 4. 2014

Volkswagen e-Golf: Když jinak nedáte

Volkswagen e-Golf

Fotogalerie

4 fotografie

Uvážlivý a chladný jako vždycky. Volkswagen buduje elektrickou flotilu bez velkého cirkusu a z běžných modelů. Na řadě je golf.

Zatímco Nissan Leaf a BMW i3 křičí svou menšinovou orientaci do světa co nejhlasitěji, elektrický golf se chová nenápadně. Nejde ovšem o dojem, ale o unifi kaci, která automobilce šetří peníze. Karoserie, podvozek i většina palubních systémů se shodují s benzinovými variantami, odlišná je jen podlaha vystlaná bateriemi a elektrická síť. A nakonec i tyto komponenty pocházejí ze známých stavebnic: elektroniku od Bosche doplňují bateriové články značky Panasonic, které mimochodem najdeme i v hybridních toyotách.

S uložením akumulátorů pod podlahou se počítalo už při vývoji platformy MQB. Sjednocení techniky snižuje výrobní náklady.
S uložením akumulátorů pod podlahou se počítalo už při vývoji platformy MQB. Sjednocení techniky snižuje výrobní náklady.
Autor: Volkswagen a archiv

Proto nepřekvapí, že technologický standard odpovídá ostatním vozům téže kategorie: kapacita lithiového akumulátoru 24 kWh, výkon motoru 80 kW, hmotnost vozu 1510 kg, dojezd 130-190 km ani nejvyšší rychlost 140 km/h se příliš neliší od Nissanu Leaf, uvedeného před třemi lety.

Volkswagen e-Golf
Volkswagen e-Golf
Autor: Volkswagen a archiv

První krátké svezení v okolí historického berlínského letiště Tempelhof ovšem ukazuje, že i v elektromobilním světě se začíná odrážet, jak kdo umí stavět auta. Pohotové zrychlení v městských tempech nebo lehkou a snadno zatáčející příď – to všechno jsme čekali. Překvapuje nás však jemnost reakcí pedálu zrychlení a zejména dokonale plynulý nástup hydraulických brzd, jejichž dávkování je v elektromobilu vždy složité kvůli souhře s rekuperací. Konstruktéři se snaží dosáhnout stejně intuitivního ovládání jako v běžném golfu. Můžeme potvrdit, že se jim to daří velmi dobře.

Volkswagen e-Golf
Volkswagen e-Golf
Autor: Volkswagen a archiv

V Čechách se e-Golf bude prodávat od června za cenu 900 000 Kč, která podstatně zlevněný Nissan Leaf přesahuje o bratru 185 000 Kč. V zelené filozofi i ovšem o úspory tak moc nejde a specifická klientela velkých energetických společností spíše ocení, že všechna auta ve flotile mají to jejich logo.

Na letištní ploše jsme mohli vyzkoušet i působivé zrychlení plug-in hybridního Golfu GTE, který se na trhu objeví koncem roku. Pětasedmdesát kilowattů elektromotoru se může krátkodobě přičíst ke 110 kW zážehového 1.4 TSI, baterie s kapacitou 8,8 kWh by měly Spojenými silami stačit až na 50 km jízdy bez benzinu. Stejná technika se záhy objeví i v nové generaci passatu.
Na letištní ploše jsme mohli vyzkoušet i působivé zrychlení plug-in hybridního Golfu GTE, který se na trhu objeví koncem roku. Pětasedmdesát kilowattů elektromotoru se může krátkodobě přičíst ke 110 kW zážehového 1.4 TSI, baterie s kapacitou 8,8 kWh by měly Spojenými silami stačit až na 50 km jízdy bez benzinu. Stejná technika se záhy objeví i v nové generaci passatu.
Autor: Volkswagen a archiv

Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851