Nové skútry Vespa: Legendy ožívají
Do nabídky skútrařské ikony Vespa se vracejí slavná jména. V rámečku připomínáme novinku Primavera z konce loňského roku, na kterou navazuje právě odhalený sportovní derivát Sprint.
(více v čísle 14/14)V nabídce nahrazuje řadu S a jménem odkazuje na oblíbené hbité skútry ze šedesátých a sedmdesátých let, které připomíná například šestiúhelníkovým světlometem. V kontrastu s tímto retroprvkem stojí diody denního svícení, LED na zádi nebo moderní multifunkční displej zakomponovaný do přístrojového panelu tradičního tvaru.
Pod typickým italským designem najdeme nové, tužší šasi. Akumulátor se přesunul zpod sedla do středového tunelu, díky čemuž se úložný prostor zvětšil na 16,6 litru a bez problémů pojme přilbu. Na výběr budou tři jednoválce a dva zdvihové objemy motoru. Základ představuje padesátka, nabízená jak ve dvoutaktním, tak čtyřtaktním provedení. Na čtyři takty běží také nová stopětadvacítka s tříventilovým rozvodem a elektronickým vstřikováním. Spotřeba se má pohybovat lehce nad 1,5 l/100 km. Zatímco karoserie může zářit nejrůznějšími barvami, sedlo se dodává výhradně černé s bílým prošíváním. Už teď je připravena široká škála příslušenství, jako jsou plexištíty, nosiče nebo černě lakované ráfky kol.