Hyundai Grand Santa Fe: Žádný troškař | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

12. 4. 2014

Hyundai Grand Santa Fe: Žádný troškař

Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi

Fotogalerie

5 fotografií

Sedmimístné Santa Fe není jen prodlouženou verzí základního provedení. Rozdíly jsou mnohem výraznější.

(více v čísle 14/14)

Hyundai nedávno na český trh uvedl sedmimístné provedení SUV Santa Fe s označením Grand. A jde o pořádný kus auta, které má za úkol nahradit předchozí model ix55. Technicky vychází ze základního Santa Fe, ale má o 100 mm prodloužený rozvor a zadní převis se natáhl ještě o dalších 125 mm. Grand tak na délku měří 4915 mm. Ale tím to ještě nekončí. Je také o 10 mm vyšší a o 5 mm širší.

Obě verze odlišuje i design. Novinka je uhlazenější. Masku chladiče má složenou ze čtyř vodorovných úzkých lamel, přepracovaný je také přední nárazník i světla pro denní svícení. Grand se rovněž obejde bez stoupající spodní hrany bočních oken – to v zadním sloupku je tak mnohem větší a umožňuje výhled ven i cestujícím ve třetí řadě – a má i jiná vnější zpětná zrcátka. Změnil se také esign zadních světel včetně víka kufru, na němž se objevila chromovaná lišta.

Design posledních modelů Hyundaie má jasné rysy zvenku i zevnitř. Grand Santa Fe není výjimkou.
Autor: Petr Homolka

Nás však hlavně zajímala velikost kabiny a její uspořádání. Přední část je shodná s kratší verzí, ale prostřední řada grandu je vodorovně posunovatelná. To má zásadní vliv na využitelnost vozu. V úplně zadní pozici mají cestující kolem sebe místa jako v luxusní limuzíně, a pokud chcete využít i třetí řadu, stačí prostřední lavici posunout dopředu. Nastupování úplně dozadu je sice trochu složitější, ale delšího cestování se nemusejí bát ani dospělí, protože sedadla mají dostatečné rozměry.

Dostat se úplně dozadu není až tak snadné, ale na šestém i sedmém sedadle je dostatek místa. K co nejlepšímu využití kabiny pomáhá posuvná druhá řada.
Autor: Petr Homolka

Líbil se nám speciální ovladač nastavování klimatizace pro poslední řadu. V sedmimístné konfi guraci dokonce vzadu zbude i slušný kufr, škoda jen, že výrobce objem ofi ciálně neuvádí. V pětimístném uspořádání se pod roletku vejde 634 litrů, sklopením druhé řady se přepravní kapacita zvýší na 1842 l, což je mnohem víc než u krátké verze. Manipulace s třetí řadou je jednoduchá a roletku lze schovat pod podlahu kufru. Za variabilitu u nás Grand Santa Fe dostává jedničku.

I s vysunutou třetí řadou zbude slušné místo na kufry. Maximálně grand převeze 1842 l.
Autor: Petr Homolka

Prodloužené velké SUV se nabízí jen se vznětovým čtyřválcem 2.2 CRDi o výkonu 145 kW a šestistupňovým automatem. I když je grand přibližně o 100 kg těžší, na dynamice se to příliš neprojevilo. Podle technických údajů má ale o 0,9 l vyšší spotřebu. My jsme jezdili v průměru za 8,5 l nafty na 100 km, což stále považujeme za přijatelné.

Cestující na zadních sedadlech si sami mohou nastavit ventilaci
Autor: Petr Homolka

Víc nás mrzí cena. Grand Santa Fe představuje vrchol celé řady a to platí i pro výbavu Luxury, takže si případný zájemce musí připravit bez deseti korun 1,2 milionu.

Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi
Autor: Petr Homolka

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
14 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851