Nové agregáty GM: Hlavně jednoduše
Nízké náklady na výrobu a také větší hospodárnost – taková by měla být nová řada modulárních motorů General Motors v malých modelech.
(více v čísle 15/14)Celkem jich má být 11 v objemech od 1,0 do 1,5 l, tří- a čtyřválce, atmosférické i s přeplňováním. Něco však budou mít společné: přímé vstřikování, proměnné časování ventilů, proměnnou délku sacího potrubí nebo stejné vrtání válců. Výhodou má být i sdílení maximálního počtu dílů. Nejslabší tříválcový 1.0 Ecotec bude mít výkon 56 kW, nejsilnější čtyřválec 1.5 Ecotec Turbo pak 123 kW. Jako první půjde do výroby přeplňovaný litrový tříválec pro Opel Adam a čtyřválce 1.4 Ecotec Foto Opel, Yamaha, Honda, Volvo a GM Size adaptive airbag Další stupeň vývoje běžného airbagu, kterým jsou dnes povinně vybaveny všechny osobní vozy.
Size adaptive airbag si na rozdíl od klasického vaku dokáže předvolit míru nafouknutí. Klasický čelní airbag má objem kolem 120 litrů, zatímco adaptivní se umí nafouknout přesně podle polohy a hmotnosti pasažéra. Tím dokáže optimalizovat střet těla a výrazně snížit následky havárie. Slovníček Turbo/110 kW a 1.5 Ecotec/84 kW pro čínskou verzi Chevroletu Cruze. GM se také chlubí, že jednotka 1.4 Ecotec Turbo bude o 50 % tišší než motor Volkswagen EA211 1.4 TSI a o 25 % tišší než 1.0 EcoBoost od Fordu.