Volvo XC70 D4 AWD aut. & man.: Motorové šachy | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

20. 4. 2014

Volvo XC70 D4 AWD aut. & man.: Motorové šachy

Volvo XC70 D4 AWD aut.

Fotogalerie

6 fotografií

Modernizované Volvo XC70 D4 s pohonem všech kol jsme vyzkoušeli s manuální i automatickou převodovkou

(více v čísle 15/14)

Velké kombi XC70 se zvýšenou světlou výškou a oplastovanou karoserií patří do zlatého fondu švédské automobilky. Model, který zvládne i lehčí terén, si získal popularitu pro robustnost, prostornost i pohodlí. Aktuální generace se začala vyrábět v roce 2007 a loni prošla modernizací. Zvenku se změny příliš neprojevily – přepracovaná jsou zadní skupinová světla nebo přední nárazník s jinou lištou kolem mlhovek. Tradiční výraz tak naštěstí zůstal zachován.

Uvnitř už je to ale jiné. Historií jsou dva kruhové ukazatele, řidič nyní jízdní údaje sleduje na digitálním panelu s třemi displeji, který známe i z ostatních modelů Volva. S tím se změnil přístrojový štít včetně celé palubní desky. Obrazovka navigace už nevyjíždí z palubky, ale dostala stínítko a má stálé místo nad středovým panelem. Ten je také přepracovaný – širší, s jiným uspořádáním tlačítek i ovladačů a zmizel z něj jednobarevný displej. Všimli jsme si i nového tříramenného volantu nebo voliče samočinné převodovky. Důležité je, že jsme se uvnitř cítili příjemně a vychutnávali si kvalitní zpracování, materiály a jednoduchý styl.

S modernizací se pod kapotu dostaly i nové motory. Vznětový agregát s označením D4 ale nemusí vždy znamenat jedno a to samé. V případě modelu XC70 s pohonem předních kol jde o čtyřválcový dvoulitr s výkonem 133 kW. Čtyřkolka má sice stejně silný agregát, ale jde o pětiválec s dvojicí turbodmychadel o objemu 2,4 l, který v různých obměnách slouží ve volvech dlouhou řádku let. A jde mu to stále dobře. Díky plynulému zátahu od nízkých otáček se s ním jezdí velmi příjemně. Komfort jízdy zvyšuje kultivovanost a výborné odhlučnění.

Pro pohodovou a klidnou jízdu se hodí i šestistupňový automat, který řadí jemně, plynule a snaží udržovat co nejnižší otáčky motoru. Při snaze o dynamičtější jízdu ale občas zaváhal a výrazně zvedl i spotřebu. My jsme normálně jezdili do osmi litrů, přišlápnutím plynového pedálu víc k podlaze stoupla na deset.

Na sportovní notu však není připravený ani podvozek, a tak jsme se rychle vrátili k pohodovému cestování s jemným překonáváním všech nerovností. Volvo XC70 má prostě své kouzlo, i když nejde o levnou záležitost.

Volvo XC70 D4 AWD 6MT

To je volvo!

Z testů nejnovějších produktů značky Volvo jsme byli často mírně v rozpacích, co si o novém směrovaní automobilky vlastně myslet. Za volantem modelu XC70 D4 AWD s manuální převodovkou, která je proti automatu o 96 600 Kč levnější, to byla lahoda! Nesmírná úroveň komfortu, charakteristický a charismatický zvuk pětiválce, zátah neredukovaný rozvláčnějším automatem… Opravdu jeden z nejpříjemnějších automobilových zážitků poslední doby. Škoda ho, pětiválce. Končí kvůli emisním normám, přitom my jsme s dvoutunovou čtyřkolkou jezdili lehce nad sedmi litry…

Manuál.
Autor: David Rajdl

 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
15 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851