Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

6. 5. 2014
Martin Machala

Škoda Rapid Spaceback GreenLine: Zelená nevadí

Škoda Rapid Spaceback 1.6 TDI GreenLine

Fotogalerie

7 fotografií

Verze GreenLine už přestávají být nekompromisními zelenáči, jejichž snaha o co nejnižší spotřebu šla přes mrtvoly. Dalším důkazem je Rapid Spaceback.

(více v čísle 17/14)

Je to už šest let, co jsme prvně jezdili Fabií GreenLine. A byly to velice krušné začátky. Snížený podvozek tvrdý jak štolverk, pneumatiky s nízkým valivým odporem a nesmírně nízkou přilnavostí (silnice pokropená letním deštíkem se měnila v kluznou plochu) a převody dlouhé tak, že jsme jen trochu strmější ulici zdolávali na dvojku. Nízkospotřební opatření nás omezovala na každém metru.

Převodovka řadí přesně.
Převodovka řadí přesně.
Autor: Jiří Káš

Ne tak v Rapidu Spaceback Green-Line. V roce 2014 bychom si zeleného provedení vlastně ani nevšimli. Identifi kaci takového vozu ztěžoval naprosto standardně komfortní podvozek, pneumatiky se držely dokonce i za vytrvalého deště… A dlouhé převody? Ty kvůli instalaci jen pětistupňové převodovky Rapid Spaceback GreenLine neminuly, extrém první zelené fabie se však neopakuje. Úsporná specifikace přestala otravovat.

Provedení přístrojové desky je kvalitní, mimořádně šedivé vyznění však esteticky zrovna nepůsobí. Tříramenný volant představuje standardní prvek, jeho kožené obšití přijde na 5300 korun.
Provedení přístrojové desky je kvalitní, mimořádně šedivé vyznění však esteticky zrovna nepůsobí. Tříramenný volant představuje standardní prvek, jeho kožené obšití přijde na 5300 korun.
Autor: Jiří Káš

Že by ale přinesla proti obyčejné vznětové šestnáctistovce s výkonem 66 kW zásadně sníženou spotřebu, to prosím nikoliv. Tabulkově jsme se dostali z kombinace 4,4 na 3,8 litru, čímž škodovka může vykázat „podstovkové“ CO2. Mimo vykonstruovaný normovaný cyklus jsme se však nejčastěji pohybovali lehce nad pěti litry. Tedy podobně jako u každého jiného Rapidu 1.6 TDI/66 kW.

Plastový kryt se GreenLinu netýká, cestující však jeho absenci zaznamenají těžko.
Plastový kryt se GreenLinu netýká, cestující však jeho absenci zaznamenají těžko.
Autor: Jiří Káš

Provedení GreenLine nikomu ani ničemu nevadí, atraktivní a opodstatněné je však pouze na trzích, kde kolonka 99 g CO2 znamená hmatatelnou finanční úsporu. V realitě toho českého je jeho přínos sporný.

Škoda Rapid Spaceback 1.6 TDI GreenLine
Škoda Rapid Spaceback 1.6 TDI GreenLine
Autor: Jiří Káš

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
17 / 2014Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!

Předplatné

Objednejte si roční předplatné Světa motorů včetně speciálů a získáte ZAHARDNÍ GRIL AVENBERG!

Výhody předplatného:

  • Roční předplatné jen za cenu 1170 Kč
  • Ušetříte 186 Kč
  • Přístup do elektronického archivu časopisu
  • Časopis přímo do vaší schránky
Objednat
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851