Volvo S60 D4 Drive-E Momentum: Potěší i konzervativce | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

6. 5. 2014

Volvo S60 D4 Drive-E Momentum: Potěší i konzervativce

Volvo S60 D4 Drive-E Momentum

Fotogalerie

4 fotografie

Přechodu na čtyřválce se příznivci značky obávali. Volvo ale ukazuje, že své tradice dokáže i s modernější technikou zachovat.

(více v čísle 17/14)

Opuštění vyspělých víceválcových motorů bylo v minulém roce nejžhavějším tématem všech příznivců Volva. První jízdy loni na podzim většinu vášní uklidnily – alespoň těch evropských, které se týkaly dieselu. Teď poprvé vyrážíme za volantem S60 s novým dvoulitrovým motorem D4 Drive-E, dvěma turbodmychadly, výkonem 133 kW a 400 N.m točivého momentu na důvěrně známé české silnice.

Loni uvedené displeje místo analogových ukazatelů však působí extrémně lacině.
Autor: Josef Dvořák

Pružnost motoru je dokonalá. Tandemové přeplňování je zde vyladěno k perfektně hladkému nástupu bez jakýchkoli nečekaných návalů síly, které by nás nutily uvažovat nad každým milimetrem pohybu pedálu. Neméně plynulou práci předvádí druhá důležitá novinka pod kapotou S60: osmirychlostní planetový automat s měničem. Rozjezdy, podřazování i přechod z tahu do brzdění motorem podává spojitě a intuitivně. Navíc pracuje svižně a bez rozmýšlení. Z řidičského pohledu je to právě převodovka, co posunulo Volvo S60 o kus dál – motor prostě táhne tak silně pružně, jak jezdila volva vždycky. A mimochodem je velmi tichý. Nepříjemný basový hukot u velkých čtyřválců obvyklý dokázali Švédi téměř vymazat. Proti předchozímu pětiválci stejného objemu by podle údajů výrobce měla klesnout i spotřeba. Nový automat to zjevně dokáže, jezdili jsme s ním jen za málo přes šest litrů, což se starým šestikvaltem rozhodně nešlo. Jakou roli v tom hraje samotný motor, je těžké hádat, napovědělo by až porovnání s manuálními převodovkami.

Čtyřválec se dvěma turbodmychadly spojuje vysoký výkon se skvěle plynulým nástupem zespoda
Autor: Josef Dvořák

Kdo si volvo vyhlédne kvůli kombinaci silného a úsporného dieselu s automatem, neudělá s verzí Drive-E chybu. Jemný jízdní projev i uklidňující atmosféra kabiny zůstávají, příjemně vyladěný čtyřválcový motor neurazí ani největší tradicionalisty a plynule pracující automat je vedle některých konkurenčních výrobků pohlazením na duši.

Minimalistický interiér vyzařuje seversky klidnou atmosféru.
Autor: Josef Dvořák

Příznivcům ručního řazení ale u Volva nachystali obtížné dilema: původní, vzorně úsporný a rozkošně bublající pětiválec zůstává ve slabší verzi 350 N.m v prodeji a ušetříte s ním pětapadesát tisíc.

Osmirychlostní automat Aisin vůz posunul o dvě generace dopředu
Autor: Josef Dvořák

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
17 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851