Mercedes-Benz třídy V: Konec starých časů | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

7. 5. 2014

Mercedes-Benz třídy V: Konec starých časů

Mercedes-Benz třídy V

Fotogalerie

5 fotografií

I do exkluzivního klubu osmimístných kočárů dorazila moderní technika. Chytrá elektronika potěší každého, nízkoemisní motory jen někoho.

(více v čísle 17/14)

Cestovat přes půl Evropy za tichého svištění vzduchu a tónů oblíbené hudby, při dálniční rychlosti sedět proti sobě, v kožených křeslech si rozdat partičku bridže a mít kolem sebe spoustu místa na protáhnutí. Koho by podobná jízda ve velkém stylu nelákala?

Ani my nemáme důvod ke stížnostem, když se na palubě rozhostí klubová atmosféra. Míříme z Hamburku k ostrovu Sylt, kam nás pánové od Mercedesu pozvali na seznámení s novou třídou V, nástupcem modelu Viano.

Mercedes-Benz třídy V
Autor: Mercedes-Benz

Zákazníci, kteří velkoprostorové vozy pětimetrové délky s šesti až osmi místy kupují, zpravidla netrpí přehnanou skromností, a tak je výrobce musí nalákat na co nejmodernější techniku i luxusní výbavu. Tady véčko vážně nezklame. Kromě dynamičtějšího vzhledu potěší radarovým tempomatem, plně diodovými světlomety i armádou asistenčních systémů, mezi nimiž nechybí kompenzace bočního větru zásahy brzd u jednotlivých kol. Komunikační systém Comand se ovládá efektním touchpadem. Už jen nastoupit do kabiny vykládané dřevem znamená přenést se do jiného světa, než jaký naznačuje dodávkový základ mechaniky.

Palubní deska by slušela i sedanu vyšší třídy. Dřevěné obložení je standardem výbavy Avantgarde.
Autor: Mercedes-Benz

Podaří se ale tuto ocelovou spřízněnost zamaskovat i za jízdy? Jak se to vezme. Sedačky hýčkají komfortem a všestranným seřizováním, pérování předvádí i na 19palcových ráfcích velkorysé žehlicí dovednosti. Testované verzi Avantgarde přitom pomáhají adaptivní tlumiče, reagující na frekvenci zdvihu. Působivé je zejména minimum hluku od kol i sloupků, které se s luxusním nádechem kabiny elegantně pojí.

Vzadu mohou být buď dvě řady po třech sedadlech, nebo takto polohovatelná čtyřka
Autor: Mercedes-Benz

Čtyřválcový diesel 2,2 litru však atmosféru vytrvale ruší a pracně budovanou iluzi letu první třídou vrací právě tam, odkud se třída V snažila utéct – k obyčejné dodávce. Relaxovaný šestiválec padl za oběť ideologii emisí CO2, s níž ani ve Stuttgartu nemohli nic dělat. Instalací čtyřválce však nejenže ztratili ceněnou konkurenční výhodu proti Volkswagenu Transporter, ale zároveň dali vyznít faktu, že dieselový agregát z jejich dílny nepatří k nejkultivovanějším. Každé sešlápnutí plynu provází upracované chrčení a při souvislé jízdě trvá pohoda jen do tachometrových 140 km/h, což u maratonce transevropského formátu nemusí každému stačit. Na druhou stranu při klidné jízdě motor šetří palivo. Udávaná spotřeba 5,7 l/100 km platí i pro automat, který přešel z pěti na sedm stupňů. Nám displej počítače ukazoval čísla kolem 7,5 litru, což je na vůz této kategorie se samočinnou převodovkou sympatické.

Chytrý ovladač palubního systému reaguje i na dvojhmaty známé z dotykových telefonů
Autor: Mercedes-Benz

Od toho se nejspíš odvine i zájem zákazníků. Příznivci moderny si za ceny od 1 000 035 Kč objednají novou třídu V, která dorazí v červnu. Ti konzervativnější mohou stále využít doprodeje typu Viano, který skromnější interiér vyváží opulentní kombinací třílitrového šestiválce a hladkého pětirychlostního automatu.

Nová třída V narostla do všech rozměrů a karoserie vyniká vyšší tuhostí. Proto není divu, že přibrala 20 kg. Přitom aby byl homologační základ vozu co nejlehčí, přišel o pár důležitých drobností. V seznamu příplatkové výbavy se ocitly nejen levé posuvné dveře, ale dokonce i plnohodnotná 72litrová nádrž. Do základní verze na tankujete jen 57 litrů nafty.
Autor: Mercedes-Benz

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
17 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851