Citroën C5 2.2 HDi CrossTourer: Splní očekávání? | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

8. 5. 2014

Citroën C5 2.2 HDi CrossTourer: Splní očekávání?

Citroën C5 2.2 HDi CrossTourer

Fotogalerie

4 fotografie

Citroën uvedl novou variantu kombi střední třídy C5 s označením CrossTourer. Co od ní můžeme čekat?

(více v čísle 17/14)

Na první pohled vypadá, že se crosstourer zařadí do skupiny osobních kombíků se zvýšenou průchodností terénem. Vždyť má oplastované podběhy blatníků i prahové spoilery a spodní část předního i zadního nárazníku chrání stříbrné kryty. Také nám připadá, že má při jízdě o něco větší světlou výšku, což se potvrzuje při pohledu do technické dokumentace.

Výbava verze CrossTourer vychází z provedení Exclusive a uvnitř rozdíly nenajdete. Pevný střed volantu nám příliš k srdci nepřirostl.
Autor: Jiří Káš

Crosstourer sice není vyšší než běžné kombi C5, ale je standardně vybaven hydraulickým odpružením Hydractive III+, nastaveným tak, že do rychlosti 70 km/h udržuje o 15 mm větší světlou výšku. Tím chce Citroën docílit, že C5 bude schopno zvládnout všechny typy cest. A když se ve směru jízdy objeví větší překážka, umí hydraulika do rychlosti 10 km/h zvednout podvozek o 6 cm a do 40 km/h o 4 cm. Samozřejmě je to na zdolávání náročnějšího terénu málo, protože C5 disponuje stále jen pohonem předních kol. Trakci na sněhu nebo blátě by měla zlepšovat elektronika v podobě systému Intelligent Traction Control, ale jak jsme se sami přesvědčili, stačí lehce mokrá tráva a malé stoupání vystaví crosstoureru stopku. Oplastovaná konkurence s pohonem všech kol zvládne mnohem víc.

Dobře využitelný kufr s kolmými stěnami má objem 505 litrů. Hydraulické odpružení umožňuje snížit nákladovou hranu.
Autor: Jiří Káš

Proč tedy o této novince vůbec uvažovat? Rozhodně se jedná o osobitý a praktický vůz. I díky 18palcovým kolům v matně šedém provedení a chromovaným krytům vnějších zpětných zrcátek vypadá pěkně. Navíc v naší motorizaci zaujme i dvojitá koncovka výfuku. Kufr s objemem 505 litrů je dobře přístupný, protože hydraulika podvozku umožňuje snížit a opětovně zvýšit nakládací hranu. Naprosto úžasný je komfort cestování. Po dálnici C5 jenom pluje. A je jedno, zda jsme jeli po novém asfaltu nebo rozbité části D11. Pohodu a komfort na dlouhých cestách mohou crosstoureru ostatní jen závidět. Navíc v základní výbavě nechybí masážní funkce sedadla řidiče a pod kapotou si brumlá příjemně odhlučněný turbodiesel 2.2 HDi s výkonem 150 kW, který nerozhodí vůbec nic. Stačí nastavit tempomat a nic neřešit. K celé koncepci pohodového vozu se výborně hodí i šestistupňový automat, který sice nepatří mezi nejrychlejší skříně, ale rozvážností a neznatelnou změnou převodů podporuje pohodu na palubě. Spokojeni jsme byli i se spotřebou, která jen lehce přesáhla sedm litrů.

Vznětový šestiválec už C5 nenabízí, nejsilnější motorizací je nyní čtyřválec 2.2 HDi s výkonem 150 kW spojený výhradně se šestistupňovým automatem
Autor: Jiří Káš

Přestože v rychlých zatáčkách působí řízení trochu toporněji a výtky máme i k pevnému středu volantu, Citroën C5 nám zase ukázal, že umí být příjemným společníkem. A pokud se chcete odlišovat, připlaťte si 20 000 Kč za provedení CrossTourer.

Citroën C5 2.2 HDi CrossTourer
Autor: Jiří Káš

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
17 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851