Citroën C5 2.2 HDi CrossTourer: Splní očekávání?
Citroën uvedl novou variantu kombi střední třídy C5 s označením CrossTourer. Co od ní můžeme čekat?
(více v čísle 17/14)Na první pohled vypadá, že se crosstourer zařadí do skupiny osobních kombíků se zvýšenou průchodností terénem. Vždyť má oplastované podběhy blatníků i prahové spoilery a spodní část předního i zadního nárazníku chrání stříbrné kryty. Také nám připadá, že má při jízdě o něco větší světlou výšku, což se potvrzuje při pohledu do technické dokumentace.
Crosstourer sice není vyšší než běžné kombi C5, ale je standardně vybaven hydraulickým odpružením Hydractive III+, nastaveným tak, že do rychlosti 70 km/h udržuje o 15 mm větší světlou výšku. Tím chce Citroën docílit, že C5 bude schopno zvládnout všechny typy cest. A když se ve směru jízdy objeví větší překážka, umí hydraulika do rychlosti 10 km/h zvednout podvozek o 6 cm a do 40 km/h o 4 cm. Samozřejmě je to na zdolávání náročnějšího terénu málo, protože C5 disponuje stále jen pohonem předních kol. Trakci na sněhu nebo blátě by měla zlepšovat elektronika v podobě systému Intelligent Traction Control, ale jak jsme se sami přesvědčili, stačí lehce mokrá tráva a malé stoupání vystaví crosstoureru stopku. Oplastovaná konkurence s pohonem všech kol zvládne mnohem víc.
Proč tedy o této novince vůbec uvažovat? Rozhodně se jedná o osobitý a praktický vůz. I díky 18palcovým kolům v matně šedém provedení a chromovaným krytům vnějších zpětných zrcátek vypadá pěkně. Navíc v naší motorizaci zaujme i dvojitá koncovka výfuku. Kufr s objemem 505 litrů je dobře přístupný, protože hydraulika podvozku umožňuje snížit a opětovně zvýšit nakládací hranu. Naprosto úžasný je komfort cestování. Po dálnici C5 jenom pluje. A je jedno, zda jsme jeli po novém asfaltu nebo rozbité části D11. Pohodu a komfort na dlouhých cestách mohou crosstoureru ostatní jen závidět. Navíc v základní výbavě nechybí masážní funkce sedadla řidiče a pod kapotou si brumlá příjemně odhlučněný turbodiesel 2.2 HDi s výkonem 150 kW, který nerozhodí vůbec nic. Stačí nastavit tempomat a nic neřešit. K celé koncepci pohodového vozu se výborně hodí i šestistupňový automat, který sice nepatří mezi nejrychlejší skříně, ale rozvážností a neznatelnou změnou převodů podporuje pohodu na palubě. Spokojeni jsme byli i se spotřebou, která jen lehce přesáhla sedm litrů.
Přestože v rychlých zatáčkách působí řízení trochu toporněji a výtky máme i k pevnému středu volantu, Citroën C5 nám zase ukázal, že umí být příjemným společníkem. A pokud se chcete odlišovat, připlaťte si 20 000 Kč za provedení CrossTourer.